Príjmy z diaľničných nálepiek za polrok narástli o desatinu

Počet predaných nálepiek dosiahol 1,749 milióna, čo je viac o 8,3 %, alebo o 133,5 tisíca kusov.

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) dosiahla z predaja diaľničných nálepiek v prvom polroku 2014 príjmy 47,862 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH).

Medziročne to znamená nárast o 9,4 %, alebo o 4,11 mil. eur. Vyplýva to z údajov o predaji diaľničných nálepiek zverejnených na portáli NDS.

Majitelia motorových vozidiel do 3,5 tony si v prvom polroku kúpili spolu 1 749 163 diaľničných nálepiek, vrátane 18 487 kusov pre prípojné vozidlá, čo je medziročne viac o 8,3 %, resp. o 133 466 kusov.

Príjmy stúpajú

Príjmy z predaja nálepiek v júni dosiahli 3,751 mil. eur vrátane dane. Oproti vlaňajšiemu júnu to znamená nárast o 2,8 %, resp. o 101,93 tis. eur. Počet predaných nálepiek v uplynulom mesiaci predstavoval 259 503, vrátane 3 201 pre prípojné vozidlá, a medziročne bol vyšší o 6,1 %, alebo o 14 974 kusov. Oproti máju predaj stúpol o 16 %, alebo o 35 873 kusov.

V prvom polroku sa predalo 747 429 ročných nálepiek (z toho 4 028 pre prípojné vozidlá) za 37,371 mil. eur vrátane dane. Predstavuje to 42,7 % z celkového množstva predaných nálepiek, resp. 78,1 % z celkových príjmov.

Vodiči kúpili 118 327 mesačných nálepiek (2 004 pre prípojné vozidlá) v hodnote 1,657 mil. eur, čo je 6,8 % z objemu predaja a 3,5 % z príjmov. Za 883 407 desaťdňových nálepiek (12 455 pre prípojné vozidlá) zaplatili 8,834 mil. eur, čo predstavuje 50,5 % z počtu predaných nálepiek a 18,5 % z príjmov.

Sezóna ročným nepraje

Ročných nálepiek sa najviac predalo tradične v januári, a to vyše 354 550 kusov za 17,727 mil. eur. Desaťdňové nálepky sa najlepšie predávali v júni, keď si motoristi zakúpili 198 238 kusov za 1,982 mil. eur.

Tieto nálepky mali s 52,8 % prvý raz najvyšší podiel na predaji v júni. O mesačné nálepky bol najväčší záujem tiež v júni, keď sa ich predalo 35 956 kusov za 503,38 tis. eur. V predošlých mesiacoch mali podľa NDS najväčší podiel na predaji ročné nálepky. V júni nastal prelom, ktorý čiastočne ovplyvnil začiatok letnej sezóny.

NDS zabezpečuje predaj diaľničných nálepiek prostredníctvom 1 245 predajných miest, ako aj na dvoch informačno-predajných miestach na hraničných priechodoch Čunovo a Brodské a tiež formou elektronického predaja.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 501
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 135
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 120
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 633
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 565
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 741
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 459
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 743
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 366
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 183

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

DOLNÝ ZEMPLÍN KORZÁR

Smer na východe už oslavuje MDŽ. Zabáva vtipmi o svokrách

Nikto nespomínal ističe, ceny elektriny, ani dôchodky.

ŠPORT

Českému brankárovi zapadol jazyk, život mu zachraňoval útočník súpera

Otras mozgu, zlomený a narazený zub, rozťatá pera.

Neprehliadnite tiež

Akcie londýnskej burzy a Deutsche Börse klesli pre pochybnosti o ich zlúčení

Európska komisia pravdepodobne nedá zelenú zlúčeniu oboch búrz.

Rakúsky výrobný sektor pokračoval v prudkom raste

Pod pokračovanie rastu sa podpísali produkcia aj nové objednávky.

Slovenské regionálne špeciality sa dostanú na pulty reťazcov

Malí regionálni výrobcovia tak majú šancu na zviditeľnenie svojich produktov.

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop