BRATISLAVA. Všetky úseky diaľnice D3 medzi Žilinou a hranicou s Poľskom by podľa ministerstva dopravy mali byť rozostavané do konca funkčného obdobia súčasnej vlády, teda do roku 2016.
Uvedený cestný ťah bude po dobudovaní súčasťou Baltsko-jadranského koridoru, ktorý patrí medzi najvýznamnejšie cestné a železničné dopravné prepojenia v rámci transeurópskej dopravnej siete
"Dobudovanie základnej siete TEN-T výrazne prispeje k zvýšeniu súdržnosti Európy a posilní vnútorný trh," povedal štátny tajomník ministerstva dopravy František Palko.
Vo štvrtok viedol rokovanie na túto tému s novovymenovaným európskym koordinátorom pre spomínaný koridor Kurtom Bodewigom. Intenzívne pokračuje aj modernizácia železničných tratí v rámci koridoru.
"Doteraz sa podarilo zmodernizovať alebo začať s modernizáciou takmer všetkých železničných úsekov medzi Bratislavou a Žilinou," uviedol Palko. V novom programovom období erurofondov bude tento proces pokračovať.
Hlavným cieľom týchto stretnutí je podľa rezortu dopravy skoordinovať práce najmä na cezhraničných prepojeniach v rámci Baltsko-jadranského koridoru s ďalšími európskymi krajinami.
Ku koncu tohto roka má vzniknúť pracovný plán aj pre tento koridor, ktorý bude definovať úzke miesta i problémy z hľadiska interoperability. Určí nielen harmonogram ďalších opatrení, ale aj požadované a dostupné finančné zdroje.
Vo výstavbe je od minulého roku polovičný profil úseku D3 Svrčinovec - Skalité (12,3 km) s plánovaným dokončením do októbra 2016.
Súčasťou tohto úseku sa stala stavba nadväzujúceho úseku zo Skalitého k hranici s Poľskom (3,2 km), ktorá začala ešte v roku 1997 a dokončená mala byť pred dvoma rokmi.
Baltsko-jadranský koridor sa tiahne od poľských prístavov Gdansk, Gdynia, Štetín a Świnoujście cez Českú republiku, Slovensko a Rakúsko k slovinskému prístavu Koper a k talianskym prístavom Terst, Benátky a Ravenna. Zahŕňa železnice, cesty, letiská, prístavy a intermodálne terminály.