Počiatek chce za 5 rokov štvorprúdovku z Bystrice do Ružomberka

Štát sa stále nerozhodol, či spájať D1 s R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka, alebo o pár kilometrov západnejšie.

V budúcnosti sa môže poklopkávať základný kameň prepojenia medzi R1 a D1.(Zdroj: Ilustračné - TASR)

V termínoch výstavby prepojenia má jasnejšie.

BRATISLAVA. Rýchlostnou cestou R1 sa dnes v smere od Trnavy cez Nitru pohodlne odveziete po Banskú Bystricu.

Ak však chcete pokračovať ďalej na rozostavanú D1, po Ružomberok musíte zdolať asi 50 kilometrov ciest nižšej triedy cez dediny v Nízkych Tatrách a územím Veľkej Fatry.

Štát plánuje, že sa medzi dvoma hlavnými ťahmi bude dať v budúcnosti súvisle prechádzať.

Tým, ktorí by medzi hlavnými ťahmi chceli pohodlne jazdiť čo najskôr, sa zrejme bude najviac pozdávať predstava, že by sa R1 jednoducho predĺžila z Banskej Bystrice až po Ružomberok.

Štát ráta, že tento variant by mohol začať stavať už v roku 2016. Spojenie dvoch štvorprúdoviek by tak bolo podľa štátu realitou v roku 2019. Vtedy sa plánuje aj dokončenie D1 od Košíc po hlavné mesto.

sme0_0711_008_r554_res.jpg

Kliknutím zväčšíte

Nereálne termíny

Rovnako ako v prípade D1 ani pri predĺžení R1 tento termín s najväčšou pravdepodobnosťou nebude reálny.

Pri D1 platí, že ju brzdí hlavne nedostavaný úsek pri Ružomberku, ktorý narazil na kritiku ekológov. Ten istý problém zrejme spôsobí, že ani predĺženie R1 nebude môcť byť realitou v roku 2019.

„V chránenom vtáčom území je zakázané stavať aj cyklistické chodníky. Národná diaľničná spoločnosť tam chce stavať R1. To nemá logiku,“ hovorí bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Čermák.

Riešením by mohol byť aspoň 25-kilometrový tunel popod chránenú prírodu. Ani to by nemuselo stačiť, keďže tunel môže poškodiť vodné zdroje.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 936
  2. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 7 412
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 042
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 239
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 212
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 169
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 249
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 719
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 506
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 493

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fica to ťahá k diktátorským režimom, teraz utužuje vzťahy s Bieloruskom

Bielorusko neakceptujem, videl som tam kolosálny volebný podvod, hovorí poslanec Peter Osuský.

KOMENTÁRE

RTVS nie je vaša televízia (píše Michal Havran)

Krajinu neurobíte prosperujúcejšou tak, že budete určovať, kto a kde s vami môže diskutovať.

KOMENTÁRE

Čistými rukami proti stúpencom čistej rasy

Akákoľvek akcia proti extrémizmu vyznie dôveryhodne, keď ju vykonávajú inštitúcie zastupujúce spravodlivý štát.

DOMOV

Polícia obvinila poslanca ĽSNS, opozícia ju kritizuje

Stanislava Mizíka polícia odviedla počas rokovania v parlamente.

Neprehliadnite tiež

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop