LONDÝN. Britský odevný reťazec Marks & Spencer (M&S), ktorý má svoje prevádzky aj na Slovensku, v 1. štvrťroku finančného roka 2014/2015 opäť zaznamenal pokles tržieb po krátkom oživení predaja v predchádzajúcom kvartáli. Informovali o tom agentúra Reuters a Bloomberg.
Presnejšie, obrat najväčšieho maloobchodného predajcu odevov v Británii, ktorý okrem oblečenia ponúka aj bytové doplnky a lahôdky, v obchodoch otvorených viac ako rok sa za 13 týždňov do 28. júna 2014 znížil medziročne o 1,5 %. A tržby z internetového predaja M&S sa v sledovanom období prepadli o 8,1 %.
Reťazec to pripisuje zmene dizajnu internetovej stránky, v dôsledku čoho sa musia zákazníci nanovo zaregistrovať. Nová internetová stránka je pritom pilierom transformácie reťazca so 130-ročnou históriou a má osloviť klientov aj cez tablety a mobilné telefóny.
Ale na stránke M&S sa vyskytli určité problémy s registráciou a navigáciou, čo zabrzdilo on-line predaj. To je ďalšia rana pre generálneho riaditeľa Marca Bollanda, ktorý sa snaží zastaviť pokles odbytu nepotravinárskej divízie.
Marks & Spencer je jediný z veľkých odevných reťazcov, ktorý za šesť mesiacov do konca mája 2014 prišiel o časť podielu na britskom trhu, tvrdí analytik Sanford C. Bernstein s odvolaním sa na údaje spoločnosti Kantar Worldpanel.