Doprava potrebuje na ďalších deväť rokov 9,7 miliardy eur

Peniaze by mali stačiť na pokrytie rozvoja všetkých druhov dopravy na Slovensku.

BRATISLAVA. Viac ako 9,7 miliardy eur, to je suma, ktorú by potrebovala dopravná infraštruktúra na Slovensku na roky 2014 až 2023 na svoj rozvoj. Tieto financie pritom zahŕňajú všetky druhy infraštruktúry, od cestnej, cez železničnú až po vodnú a letiskovú.

Vyplýva to zo Strategického plánu rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020, ktorý pripravilo ministerstvo dopravy a na dnešnom zasadnutí ho schválila vláda SR.

Z toho najviac peňazí si pýta na svoj rozvoj cestná doprava, približne 5,7 miliardy eur. Ďalšie vyše 2 miliardy eur by potrebovala železničná doprava a v poradí treťou je verejná osobná doprava so sumou takmer 1,4 miliardy eur.

Okrem toho sú peniaze potrebné aj na údržbu a opravu dopravnej infraštruktúry na Slovensku. Náklady na ňu sú v Strategickom pláne vyčíslené do roku 2020 na viac ako 1,1 miliardy eur.

Celkovo predstavuje tento takzvaný Masterplan základný strategický dokument v oblasti rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej dopravy do roku 2020.

Stanovujú sa ním ciele a priority rozvoja v sektore a opatrenia vrátane identifikácie finančných zdrojov. Súvisí s čerpaním eurofondov v novom programovom období. Strategický plán identifikuje kľúčové úzke miesta infraštruktúry a v oblasti verejnej osobnej a nemotorovej dopravy. Doteraz dokument takéhoto druhu na Slovensku chýbal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 726
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 180
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 303
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 161
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 621
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 499
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 787
  8. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 622
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 921
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 004

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

21. výročie vraždy Róberta Remiáša si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti, ktorí organizovali Veľký protikorupčný pochod.

Neprehliadnite tiež

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.

Posledná uránová baňa v strednej Európe definitívne ukončila ťažbu

Zásoby uránu v Rožnej boli objavené v roku 1956 a o rok neskôr sa tam začala ťažba.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop