Leták banky porušil podľa Rady pre reklamu kódex

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu posudzovala na svojom šiestom tohtoročnom zasadnutí sťažnosti na osem reklám.

BRATISLAVA. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu posudzovala na svojom šiestom tohtoročnom zasadnutí sťažnosti na osem reklám, v jednom prípade zistila porušenie etického kódexu.

Komisia ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy zisťovala, či bol porušený Etický kódex reklamnej praxe platný na území SR. Agentúru SITA informovala Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.

Podľa Rady porušil kódex reklamný leták pred pobočkou Tatra banky v Skalici. Sťažovateľ namietal reklamný text: „Dievčatká – Bambuľky!!! Prídite si pre Bambuľkyne nové šaty k nám do banky“.

Bol toho názoru, že reklama láka deti na využitie služieb, za ktoré musia rodičia platiť. Komisia dospela k záveru, že sťažnosť je čiastočne opodstatnená.

Reklamný leták bol umiestnený na reklamnom stojane pobočky a nebol oficiálnym reklamným materiálom zadávateľa pripraveným k súťaži spoločnosti, ale vznikol z iniciatívy pobočky v Skalici, čo vníma zadávateľ ako zlyhanie ľudského faktora.

Leták bezodkladne odstránili. "Napriek tomu má Arbitrážna komisia Rady pre reklamu za to, že zadávateľ, v tomto prípade zamestnanec pobočky banky v Skalici, nepostupoval pri tvorbe reklamy s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi," uvádza Rada.

Text totiž mohol vyvolať v spotrebiteľovi dojem, že podmienkou získania šiat je otvorenie si účtu v banke, čo nie je pravda. "Použitie maloletých v reklame, prípadne cielenie komunikácie na maloletých, si vyžaduje osobitú pozornosť," uviedla Rada.

Rada pre reklamu je orgánom etickej samoregulácie reklamy. Za porušenie pravidiel reklamy teda nemôže ukladať pokuty, len na ne upozorňuje.

Hlavným cieľom RPR je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území Slovenskej republiky šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama. Súlad reklám s etickým kódexom posudzuje nezávislý externý, v súčasnosti 12-členný orgán rady - Arbitrážna komisia.

Komisia sa zaoberá sťažnosťami verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov na porušenie etických zásad reklamy. Komisia je výhradne oprávnená vydávať nálezy o prípadnom porušení alebo neporušení etiky reklamy.

Od roku 1995 je RPR členom EASA - The European Advertising Standards Alliance, európskej aliancie samoregulačných orgánov v oblasti reklamy so sídlom v Bruseli. Viac informácií možno nájsť na webstránke rady – http://www.rpr.sk.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 016
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 275
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 545
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 878
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 734
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 221
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 480
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 037
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 175
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 166

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Európa pumpuje do Grécka milióny, ale ľudia sú stále chudobnejší

Problémom sú škrty, ktoré krajina musela prijať, aby znížila napríklad obrovský dlh, pre ktorý jej stále hrozí bankrot.

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Voľné ruky pre ministra Druckera už neplatia

Premiér Fico kritizoval šetriace opatrenia vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop