Leták banky porušil podľa Rady pre reklamu kódex

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu posudzovala na svojom šiestom tohtoročnom zasadnutí sťažnosti na osem reklám.

BRATISLAVA. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu posudzovala na svojom šiestom tohtoročnom zasadnutí sťažnosti na osem reklám, v jednom prípade zistila porušenie etického kódexu.

Komisia ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy zisťovala, či bol porušený Etický kódex reklamnej praxe platný na území SR. Agentúru SITA informovala Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.

Podľa Rady porušil kódex reklamný leták pred pobočkou Tatra banky v Skalici. Sťažovateľ namietal reklamný text: „Dievčatká – Bambuľky!!! Prídite si pre Bambuľkyne nové šaty k nám do banky“.

Článok pokračuje pod video reklamou

Bol toho názoru, že reklama láka deti na využitie služieb, za ktoré musia rodičia platiť. Komisia dospela k záveru, že sťažnosť je čiastočne opodstatnená.

Reklamný leták bol umiestnený na reklamnom stojane pobočky a nebol oficiálnym reklamným materiálom zadávateľa pripraveným k súťaži spoločnosti, ale vznikol z iniciatívy pobočky v Skalici, čo vníma zadávateľ ako zlyhanie ľudského faktora.

Leták bezodkladne odstránili. "Napriek tomu má Arbitrážna komisia Rady pre reklamu za to, že zadávateľ, v tomto prípade zamestnanec pobočky banky v Skalici, nepostupoval pri tvorbe reklamy s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi," uvádza Rada.

Text totiž mohol vyvolať v spotrebiteľovi dojem, že podmienkou získania šiat je otvorenie si účtu v banke, čo nie je pravda. "Použitie maloletých v reklame, prípadne cielenie komunikácie na maloletých, si vyžaduje osobitú pozornosť," uviedla Rada.

Rada pre reklamu je orgánom etickej samoregulácie reklamy. Za porušenie pravidiel reklamy teda nemôže ukladať pokuty, len na ne upozorňuje.

Hlavným cieľom RPR je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území Slovenskej republiky šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama. Súlad reklám s etickým kódexom posudzuje nezávislý externý, v súčasnosti 12-členný orgán rady - Arbitrážna komisia.

Komisia sa zaoberá sťažnosťami verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov na porušenie etických zásad reklamy. Komisia je výhradne oprávnená vydávať nálezy o prípadnom porušení alebo neporušení etiky reklamy.

Od roku 1995 je RPR členom EASA - The European Advertising Standards Alliance, európskej aliancie samoregulačných orgánov v oblasti reklamy so sídlom v Bruseli. Viac informácií možno nájsť na webstránke rady – http://www.rpr.sk.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  5. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  6. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  10. Rozprávkové tankovanie
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 15 500
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 945
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 457
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 696
  5. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 9 100
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 581
  7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 870
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 923
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 147
  10. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 5 837

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Piťovu vilu kúpil gastronóm

Polovica Piťovej vily stála 245-tisíc.

Komentár Zuzany Kepplovej

Jeden chodí v noci len, druhý na svitaní

Tandem Pellegrini - Fico nešliape jedným smerom.

Neprehliadnite tiež

Nekonzumujte mrazené jahody bez tepelnej úpravy, varuje potravinová správa

Odporúčanie súvisí s aktuálnou kauzou mrazených poľských jahôd.

Francúzsko chce zaviesť poplatky pre autá za vstup do veľkomiest

Vláda chce bojovať proti dopravným zápcham a znečisťovaniu ovzdušia.

SaS chce, aby ľudia mohli ísť do predčasného dôchodku v 60-tich rokoch

Ich dôchodok by sa však adekvátne tomu znížil.

Zemiaky koncom roka zdražejú, je ich málo

Cenovky na Slovensku ovplyvňujú najmä zahraniční pestovatelia.