ŠTOKHOLM. Švédsky odevný koncern H&M chce rozšíriť svoju ponuku topánok. Nové plány má aj v oblasti internetového predaja. Informovala o tom agentúra DPA.
H&M chce od jesene v deviatich krajinách začať ponúkať viac topánok pre mužov, ženy aj deti, uviedol dnes v Štokholme šéf spoločnosti Karl-Johan Persson. Napríklad v Nemecku nebude zatiaľ rozšírená ponuka v obchodoch, ale online.
Koncern v marci spustil online predaj vo Francúzsku. Na jeseň majú nasledovať interenetové obchody pre Španielsko, Taliansko a Čínu. "Na budúci rok plánujeme otvoriť osem až desať nových H&M online predajní," uviedol Persson.
Koncern ďalej rozširuje aj počet klasických predajní. Počas prvých šiestich mesiacov (od decembra 2013 do konca mája 2014) prebiehajúceho fiškálneho roka 2013/14 obchodný reťazec otvoril 176 nových predajní a 23 pobočiek zatvoril.
H&M napríklad otvoril v Melbourne svoj prvý obchod v Austrálii. Ešte v tomto roku chce otvoriť obchody na Filipínach a v Indii a v roku 2015 plánuje otvorenie prvých filiálok v Južnej Afrike a v Peru.