Závislosť Japonska od fosílnych palív vzrástla takmer na 90 %

To je výrazný rast v porovnaní s obdobím pred prírodnou katastrofou, ktorá postihla Japonsko v roku 2011 a spôsobila haváriu jadrovej elektrárne.

TOKIO. Závislosť Japonska od fosílnych palív pri výrobe elektrickej energie vzrástla vo fiškálnom roku 2013/2014 takmer na 90 %.

V tom čase sa fosílne palivá podieľali na produkcii elektriny vyše 60 %. Informovala o tom agentúra DPA.

Podľa dnes zverejnenej vládnej správy sa fosílne palivá podieľajú na produkcii elektrickej energie v Japonsku 88 %.

Pred ničivým zemetrasením a následnými prívalovými vlnami cunami v marci 2011, ktoré zničili jadrovú elektráreň vo Fukušime, dosahovala závislosť krajiny od fosílnych palív 62 %.

Japonská vláda, známa svojím projadrovým postojom, tak opäť naznačila význam jadrovej energetiky pre Japonsko, pričom poukázala najmä na rastúce náklady na produkciu elektriny z tepelných elektrární, ako aj na zvyšovanie emisií oxidu uhličitého.

Dovoz palív sa v minulom fiškálnom roku v porovnaní s obdobím spred havárie elektrárne vo Fukušime takmer strojnásobil a dosiahol 27 biliónov jenov (195,92 miliardy eur).

Na porovnanie: vo fiškálnom roku 2010/2011 dosiahla hodnota dovozu 10 biliónov jenov.

Obyvateľstvo Japonska ale opätovné spustenie jadrových elektrární príliš neschvaľuje. Podľa najnovších prieskumov verejnej mienky je za opätovné uvedenie jadrových elektrární do chodu 33,7 % opýtaných, zatiaľ čo proti je 51,9 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 268
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 692
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 265
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 394
  7. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 333
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 306
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 888

Téma: Závislosť


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.