Žilinský úsek D3 dokončia o tri roky, polovicu prác urobia menšie firmy

Eurovia sa zameria na estakády a hlavné objekty, Hochtief bude mať na starosti tunel a SMS mosty.

Diaľnica pôjde ponad priehradu pri Žiline i cez tunel.(Zdroj: Vizualizácia NDS)

Polovicu prác vykonajú subdodávatelia.

BRATISLAVA. Konzorcium stavebných firiem, ktoré má postaviť úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov - Brodno v dĺžke 4,25 kilometra do troch rokov, po prevzatí staveniska začne s projekčnými prácami, získavaním potrebných povolení, ako aj prípravnými prácami na stavenisku a budovaním jeho zariadenia.

Združenie v zložení Eurovia SK, a.s. Košice ako líder, Hochtief CZ, a.s. Praha a Stavby mostov Slovakia, a.s. (SMS) Banská Bystrica zabezpečí aj realizačnú dokumentáciu stavby, keďže funguje v režime žltého FIDIC-u.

"Projektovanie začne ihneď po uzatvorení zmluvy s vybranou projekčnou kanceláriou. Projekčné práce budú prebiehať podľa odsúhlaseného harmonogramu projekčných prác, ktorý vychádza z harmonogramu stavebných prác," informovala agentúru SITA hovorkyňa Eurovie SK Lenka Kubejová.

Spomínané stavebné firmy sa zaviazali postaviť obchvat Žiliny na D3 do júla 2017 za zmluvnú cenu 254,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) podpísala s konzorciom zmluvu o dielo 26. mája.

Súčasťou stavby budú tri mosty v celkovej dĺžke 3,9 kilometra (km), pričom mostná estakáda dlhá 1,4 km povedie ponad Hričovskú priehradu. Časťou stavby je aj tunel Považský Chlmec, dlhý 2,2 km.

Eurovia SK ako líder združenia uskutoční najväčší počet objektov stavby - hlavné cestné objekty, prekládky sietí, oporné a zárubné múry.

"V kooperácii s Euroviou CS bude realizovať aj estakádu ponad Hričovskú priehradu. Prioritou spoločnosti Hochtief CZ je tunel Považský Chlmec a spoločnosť SMS sa špecializuje na mostné objekty," priblížila Kubejová.

Základ výrobných kapacít tejto stavby budú tvoriť kmeňoví pracovníci členov združenia. Niektoré špecializované práce, ktoré nie sú v ich náplni, zabezpečia subdodávatelia.

"Predpokladáme, že okolo 50 % objemu prác budeme realizovať subdodávateľsky. Definitívny výber dodávateľov bude uskutočnený výberovými konaniami a podlieha schváleniu objednávateľa (NDS)," uviedla Kubejová.

Eurovia považuje za samozrejmosť a vec prestíže platiť svojim dodávateľom a zmluvným partnerom v termíne splatnosti.

"Finančná situácia spoločnosti je stabilná, preto nie je nijaký dôvod na obavy z meškajúcich platieb," ubezpečila Kubejová. Reagovala tak na otázku súvisiacu s problémom finančnej disciplíny stavebných spoločností voči ich dodávateľom aj na diaľničných stavbách.

"Zmluva o dielo, ktorú sme podpísali, jasne stanovuje cenu diela a termín realizácie. Keďže sme túto zmluvu s plným vedomím podpísali, je pre nás záväzná a nie je dôvod pochybovať o jej dodržaní," uzavrela.

Pre niekoľkomesačné meškanie prác oproti harmonogramu je napríklad ohrozené odovzdanie stavieb prvého úseku D1 Jánovce - Jablonov a D1 Dubná Skala - Turany v zmluvných termínoch v júli, resp. decembri tohto roka.

Prvú z týchto stavieb uskutočňuje spoločnosť Váhostav - SK, a.s. spolu s českou firmou Bögl a Krýsl, k.s. a druhú Váhostav samostatne.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 885
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 824
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 364
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 628
  5. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 576
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 534
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 088
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 687
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 574
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 233

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo je nevyhnutná vojna Facebooku a Bruselu

Padol prvý výstrel v regulačnej vojne, ktorá bude určovať podobu Európy.

ŠPORT

Cíger neprišiel diskutovať s Lintnerom, Kohútovi povie, aby odstúpil

Reprezentačný tréner má v stredu absolvovať diskusiu s prezidentom SZĽH Martinom Kohútom.

KULTÚRA

Trúfal si na európske Hviezdne vojny. Uvidel však Avatara a stiahol chvost

Výročie Piateho elementu oslávi Besson najdrahším európskym filmom.

PRIMÁR

Light cigarety škodia viac ako klasické, tvrdí nová štúdia

Filtre light cigariet vedci spojili s nárastom rakoviny pľúc.

Neprehliadnite tiež

Vo finančnej gramotnosti sú slovenskí žiaci pod priemerom krajín OECD

V porovnaní s testovaním z roku 2012 slovenskí žiaci zaznamenali významný pokles výkonu.

Brusel má pochybnosti o pomoci pre Jaguar, začal vyšetrovanie

Druhá vláda Roberta Fica odklepla stimuly pre závod automobilky pri Nitre vo výške 125 miliónov eur

Železničiari chcú modernizovať 112 toaliet za necelé dva milióny eur

Modernizácia má podľa dopravcu spočívať "v humanizácii priestoru WC bunky".

Bankár: Bezúročné pôžičky nie sú charita. Slúžia na prilákanie

Martin Techman tvrdí, že polovica hypoték už čoskoro zdražie.