ROZHOVOR

Šéf Tatra banky: Po zvýšení ceny odišlo menej ľudí, ako sme čakali

Šéf Tatra banky Igor Vida hovorí, prečo dvihli cenu za základný balík služieb a ako na to reagovali klienti.

Igor Vida (47) absolvoval Elektrotechnickú fakultu STU v Bratislave. V Tatra banke pôsobí od roku 1992, začínal ako vedúci oddelenia peňažných a devízových trhov, šéfom banky je od júla 2007.(Zdroj: SME/Vladimír Šimíček)

Klient, ktorý sa zaujíma o ceny v konkurenčných bankách, je vo výhode. Ak ho banka nechce stratiť, môže ísť s cenou pod úroveň, ktorú mu pôvodne ponúkla, vraví predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Tatra banky a predseda Slovenskej bankovej asociácie IGOR VIDA.

Tatra banka od marca zvýšila mesačný poplatok za balík služieb na sedem eur, za čo ste napríklad na webe zožali veľkú kritiku. Prečo ste to urobili?

„Samozrejme, ľudia vnímajú cenu služieb veľmi citlivo a zvlášť, pokiaľ ide o banku. Aj preto, že majú pocit, že keď nám dávajú peniaze a banka s nimi ďalej pracuje a zúročuje ich, prečo by jej potom mali platiť ďalšie poplatky? Ale bankovníctvo už dávno nie je iba o tom, že zoberiete peniaze a poskytnete z nich úver ďalším klientom.

Bankovníctvo je dnes o tom, že poskytujeme maximálny komfort a vysokú pridanú hodnotu kdekoľvek, kedykoľvek a akokoľvek klient chce. Či je to cez mobil, cez kontaktné centrum, či cez internet. Navyše od roku 2009 sme neupravovali ceny. Za tých päť rokov sme priniesli klientom mobilnú aplikáciu na smartfóny, digitálny podpis v pobočkách, kartu na počkanie, rozpoznanie hlasom pri volaní na call centrum a množstvo ďalších noviniek, ktoré veríme, že im zľahčujú život a prinášajú pridanú hodnotu. To je naša absolútna podmienka – akú pridanú hodnotu naše služby klientovi prinášajú.“

Spotrebiteľ sa môže pýtať, prečo by mal mať balík služieb, ktorého cenu si dokáže znížiť iba tak, že má hlasovú službu, pravidelne na internetbankingu aktualizuje svoj výdavkový plán, alebo bude využívať technologické novinky, ktoré doteraz reálne nepotreboval.

„Ak sa klient rozhodne, že preňho technologické novinky nie sú pridanou hodnotou, máme tu Raiffeisen banku, ktorá má lacnejší účet. Tatra banka je známa tým, že má náročnú klientelu, ktorú tvoria najmä mladí ambiciózni ľudia, často manažéri firiem. Títo ľudia sú nároční a sú nároční hlavne na svoj čas a služby, za ktoré sú ochotní zaplatiť, pokiaľ im ten čas ušetria. My sme išli do úpravy ceny s tým, že sme vedeli, že časť klientov nebude spokojná a možno sa aj rozhodne zmeniť banku. To sa aj udialo, ale oveľa v menšej miere, ako sme počítali.“

Koľko klientov vám odišlo?

„To je obchodné tajomstvo.“

Kalkulovali ste pri zvyšovaní ceny s tým, že podporíte svoju sestru?

„Nie.“

Vlani vám stúpli výnosy z poplatkov o štyri percentá.

„Stále sa radíme v skupine medzi banky s najnižším podielom poplatkov.“

Zvyšujete poplatky aj preto, že vás materská spoločnosť kritizuje, že málo na nich zarábate?

„Nie.“

Zuno banka, vaša sesterská banka, bola vlani v strate. Netlačí na vás vaša matka práve preto?

„Zuno nie je náš projekt.“

Ale patrí do vašej skupiny.

„To je vec skupiny, nie naša.“

Na trhu sa už dlhšie hovorí, že ruská Sberbank má vážny záujem o kúpu Tatra banky. Čo hovoríte zamestnancom, ktorí sa vás na to pýtajú?

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 699
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 715
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 764
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 285
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 826
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 494
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 486
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 191
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 911
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 466

Téma: Rozhovory z denníka SME


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop