Čínsko-izraelský Qoros chce expandovať v celej Európe do dvoch rokov

Zo Slovenska, zatiaľ jediného európskeho trhu, sa chce postupne rozšíriť na východ, do Škandinávie a napokon do všetkých ostatných európskych krajín.

PRAHA. Čínsko-izraelská automobilka Qoros berie svoju expanziu v Európe vážne. Uviedol to český internetový portál E15.

Do roku 2016 chce ponúkať svoje vozidlá na celom kontinente.

Šéf predaja Stefan Villanti uviedol, že európsky trh je dôležitou súčasťou budúcnosti Qorosu. V Európe chce predávať viac ako desatinu svojej produkcie.

Automobilka ponúka na Slovensku kompaktný 3 Sedan. V prvom štvrťroku tohto roku ich predala desať. Ešte v tomto roku by sa ponuka rozšíriť o rovnako veľký hatchback.

V budúcnosti by mali v jej sortimente pribudnúť aj crossover a SUV s pohonom všetkých štyroch kolies. Európsku ponuku uzavrie kompaktné kombi 3 Estate.

Rozšírenie sortimentu nespôsobí Qorosu veľké problémy. Súvisí to s jeho flexibilnou platformou, vďaka nej možno postaviť na jednoduchom technickom základe kompaktný model, ale aj sedemmiestne SUV.

Automobilka Qoros vznikla v roku 2007. Spoločnosť Israel Corporation a čínsky výrobca Cherry Automobile do spoločného podniku už investovali 1,89 miliardy eur. Vyrába v Šanghaji v závode zatiaľ s kapacitou 150.000 vozidiel ročne.

Organizácia Euro NCAP, ktorá sa zaoberá posudzovaním bezpečnosti áut prvýkrát uvádzaných na európsky trh, uverejnila zoznam najbezpečnejších vozidiel testovaných v roku 2013.

Za absolútne najbezpečnejšie z celkom 33 áut, ktoré vlani poslala proti bariére, označila čínsky Qoros 3 Sedan. Vozidlá čínskych automobiliek doteraz v európskych či amerických nárazových testoch končili vždy fiaskom. Qoros 3 je historicky prvým autom z Číny, ktoré od rešpektovanej inštitúcie dostalo plných päť hviezdičiek kvality.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 454
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 688
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 269
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 388
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 326
  8. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 310
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 912
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898

Téma: Čína


Článok je zaradený aj do ďalších tém Česká republika, Izrael a Palestína

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.