Klienti bánk majú menej pozitívnych skúseností, môže za to Generácia Y

Väčšina klientov bánk, približne 89 %, má dnes účet na sociálnych sieťach a viac ako 10 % zákazníkov tvrdí, že aspoň raz týždenne ich využíva na komunikáciu so svojou bankou.

BRATISLAVA. Prvýkrát po troch rokoch došlo k poklesu pozitívnych skúseností zákazníkov retailových bánk, čo vystavuje banky riziku straty zákazníkov a zisku.

Klienti s pozitívnymi skúsenosťami totiž s trikrát väčšou pravdepodobnosťou zostanú vo svojej banke, ako tí s negatívnymi dojmami.

Ukázala to 11. výročná správa World Retail Banking Report 2014, ktorú vydali poradenská spoločnosť Capgemini a medzinárodná banková asociácia Efma. Prieskum sa uskutočnil na vzorke 17.000 zákazníkov z 32 krajín sveta.

Generácia Y

Viac než štvrtina krajín podľa prieskumu zaznamenala pokles počtu zákazníkov s pozitívnymi skúsenosťami s bankami o vyše 10 %.

Ide o zásadnú zmenu v porovnaní s predchádzajúcim rokom, kedy prevládal rast takýchto zákazníkov o 20 %.

Za jeden z hlavných dôvodov správa označuje stúpajúci vplyv takzvanej Generácie Y, teda mladých ľudí narodených v rokoch 1980 až 2000.

"Títo klienti majú štvrtinový až tretinový podiel na celkovej populácii. Keďže sú mladí, prinášajú potenciál pre dlhodobé výnosy bánk. Sú to technicky zdatní ľudia, ktorí vedia pracovať s digitálnymi aplikáciami a ich očakávania na bankové produkty a služby sú oveľa vyššie, ako očakávania iných vekových kategórií. Sú to ťahúne, ktoré nútia banky k vývoju," priblížil konzultant Capgemini Slovensko Slavomír Ťurek na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.

Rastie vplyv sociálnych médií

Zo správy vyplýva, že rastie význam bankovníctva uskutočňovaného cez sociálne médiá. Väčšina klientov bánk, približne 89 %, má dnes účet na sociálnych sieťach a viac ako 10 % zákazníkov tvrdí, že aspoň raz týždenne ich využíva na komunikáciu so svojou bankou. Štúdia však odhalila rozdiel medzi tým, čo zákazníci chcú a čo im banky vedia poskytnúť.

"Banky si neuvedomujú, že sú pre zákazníka najspoľahlivejším miestom, kde môžu zveriť svoje citlivé informácie. V prípade ich spojenia so sociálnymi médiami dokážu zaručiť dôveru a to, že zákazník chce byť na sociálnych médiách. Ak banka dokáže využívať informácie o transakciách, zmenách či životných udalostiach zákazníka a správne napasovať ponuku a individuálny prístup, vtedy môže byť úspešná a naplno uspokojiť potreby zákazníkov," vysvetlil manažér Efma Lukáš Dzuroška.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Equadiff 2017 – svetová konferencia o diferenciálnych rovniciach
  2. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  3. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  4. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  5. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  6. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  7. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  8. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  9. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  10. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 555
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 758
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 382
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 106
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 834
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 660
  7. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku 2 634
  8. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 611
  9. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 166
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 104

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Článok je zaradený aj do ďalších tém Banky

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ľutujem, že som vám zabil brata

Aké ponaučenia sa dajú odniesť zo straty blízkeho?

KOŠICE KORZÁR

Vodárne predali pozemky developerovi. Ich šéf tam kúpil 24 bytov

Hreha: Byty sú moja súkromná vec.

TV

Lúčničiari naposledy vzdali hold majstrovi Nosáľovi

Posledná rozlúčka s profesorom sa konala v národnom divadle.

Neprehliadnite tiež

Cestujete do Chorvátska? Cesta sa vám môže predĺžiť kvôli prázdninám

Začínajúce a končiace prázdniny v niektorých nemeckých spolkových krajinách môžu skomplikovať cestu k moru.

Operátor O2 môže naďalej používať svoje meno, zaplatil za to milióny

Pôvodný majiteľ dovolil českému a slovenskému operátorovi O2, aby svoj názov používal ďalšie roky.

Bratislavskí taxikári idú štrajkovať, podporia ich aj kolegovia z Prahy

Taxikári chcú upozorniť na ignorovanie zákonov v oblasti taxi služieb.

Situácia s lykožrútom je kritická, lesníci evidujú rekordné odchyty

Podmienky v smrekových porastoch sa stávajú kritické.