Klienti bánk majú menej pozitívnych skúseností, môže za to Generácia Y

Väčšina klientov bánk, približne 89 %, má dnes účet na sociálnych sieťach a viac ako 10 % zákazníkov tvrdí, že aspoň raz týždenne ich využíva na komunikáciu so svojou bankou.

BRATISLAVA. Prvýkrát po troch rokoch došlo k poklesu pozitívnych skúseností zákazníkov retailových bánk, čo vystavuje banky riziku straty zákazníkov a zisku.

Klienti s pozitívnymi skúsenosťami totiž s trikrát väčšou pravdepodobnosťou zostanú vo svojej banke, ako tí s negatívnymi dojmami.

Ukázala to 11. výročná správa World Retail Banking Report 2014, ktorú vydali poradenská spoločnosť Capgemini a medzinárodná banková asociácia Efma. Prieskum sa uskutočnil na vzorke 17.000 zákazníkov z 32 krajín sveta.

Generácia Y

Viac než štvrtina krajín podľa prieskumu zaznamenala pokles počtu zákazníkov s pozitívnymi skúsenosťami s bankami o vyše 10 %.

Ide o zásadnú zmenu v porovnaní s predchádzajúcim rokom, kedy prevládal rast takýchto zákazníkov o 20 %.

Za jeden z hlavných dôvodov správa označuje stúpajúci vplyv takzvanej Generácie Y, teda mladých ľudí narodených v rokoch 1980 až 2000.

"Títo klienti majú štvrtinový až tretinový podiel na celkovej populácii. Keďže sú mladí, prinášajú potenciál pre dlhodobé výnosy bánk. Sú to technicky zdatní ľudia, ktorí vedia pracovať s digitálnymi aplikáciami a ich očakávania na bankové produkty a služby sú oveľa vyššie, ako očakávania iných vekových kategórií. Sú to ťahúne, ktoré nútia banky k vývoju," priblížil konzultant Capgemini Slovensko Slavomír Ťurek na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.

Rastie vplyv sociálnych médií

Zo správy vyplýva, že rastie význam bankovníctva uskutočňovaného cez sociálne médiá. Väčšina klientov bánk, približne 89 %, má dnes účet na sociálnych sieťach a viac ako 10 % zákazníkov tvrdí, že aspoň raz týždenne ich využíva na komunikáciu so svojou bankou. Štúdia však odhalila rozdiel medzi tým, čo zákazníci chcú a čo im banky vedia poskytnúť.

"Banky si neuvedomujú, že sú pre zákazníka najspoľahlivejším miestom, kde môžu zveriť svoje citlivé informácie. V prípade ich spojenia so sociálnymi médiami dokážu zaručiť dôveru a to, že zákazník chce byť na sociálnych médiách. Ak banka dokáže využívať informácie o transakciách, zmenách či životných udalostiach zákazníka a správne napasovať ponuku a individuálny prístup, vtedy môže byť úspešná a naplno uspokojiť potreby zákazníkov," vysvetlil manažér Efma Lukáš Dzuroška.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Alarica – new business project in the market of shoes
  5. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  9. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  10. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 532
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 163
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 358
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 118
  5. Kam do tepla v januári? 1 784
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 516
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 406
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 306
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 859

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Článok je zaradený aj do ďalších tém Banky

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

SVET

Nemeckí socialisti tesne odhlasovali koalíciu s Merkelovou

Vláda môže vzniknúť na Veľkú noc.

Neprehliadnite tiež

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.

Štát chce pri Jaguari stavať hotel, škôlku aj nákupné centrum

V priemyselnom parku pri Nitre vzniknú nielen fabriky, ale aj občianska vybavenosť pre verejnosť.

Jaguar kúpil pozemky pod fabrikou, štátu sa vrátia desaťtisíce

Britská automobilka plánuje neďaleko Nitry spustiť výrobu svojich vozidiel na konci tohto roka.

Čína zavedie ďalšie špecifické emisné limity pre veľké podniky

Vláda v Pekingu chce pokračovať v boji so znečistením.

Účet za brexit výmenou za obchodnú dohodu sa Británii vyplatí

Mayová predbežne súhlasila, že za odchod z EÚ zaplatí približne 40 miliárd libier.