Gazprom Nefť chce zvýšiť spracovanie ropy mimo Ruska

Ropná divízia plynárenskej spoločnosti Gazprom plánuje získať prístup k rafinérskej kapacite v zahraničí v rozsahu do 30 mil. ton ročne.

MOSKVA. Spoločnosť Gazprom Nefť, ktorá je ropnou divíziou ruskej štátnej plynárenskej spoločnosti Gazprom, plánuje získať prístup k rafinérskej kapacite mimo Ruska v rozsahu do 30 mil. ton ročne. Ide o súčasť jej dlhodobej stratégie.

Celková rafinérska kapacita firmy Gazprom Nefť je 43 mil. ton ročne. Z toho je v súčasnosti približne 4 mil. ton mimo Ruska, a to v Srbsku a Bielorusku.

"Spoločnosť študuje možnosti získania prístupu k rafinérskej kapacite mimo krajiny v objeme približne 25 až 30 mil. ton ročne," uviedla firma Gazprom Nefť v pondelok po zasadaní jej vedenia.

Kapacita 30 mil. ton sa rovná zhruba 600 tis. barelov denne. Hovorca spoločnosti však odmietol správu komentovať a poskytnúť ďalšie podrobnosti.

Gazprom Nefť vlani vyprodukoval 62,3 mil. ton ropy a ďalších tekutých uhľovodíkov. Do roku 2020 chce produkciu zväčšiť na 100 mil. ton. Firma robí prieskum ložísk ropy z bridlíc a testuje moderné technológie na zvýšenie ťažby zo starších ložísk.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 887
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 525
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 962
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 509
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 923
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 682
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 498
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 330
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 834
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop