Milióny z mýta unikajú súkromnej firme. Štát mlčí

K provízii z výberu mýta sa bez tendra dostala neznáma firma. Nerobí nič zvláštne a zarába milióny.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

Bruselu sme sľúbili, že to napravíme, no nová súťaž sa ťahá už 9 mesiacov.

BRATISLAVA. Príbeh tendra, v ktorom štát vyradil tri lacnejšie verzie elektronického mýta a nechal bez súťaže vyhrať najdrahšiu za 850 miliónov eur, je známy.

Menej sa už vie o tom, že firma SkyToll nie je jediná, kto má z povinného mýta takmer isté príjmy.

S vysokým profitom organizuje platobný systém pre mýto spoločnosť Fleetpay. Kamionisti totiž za mýto väčšinou platia pomocou špeciálnych platobných kariet, aby pri sebe nemuseli nosiť hotovosť.

Ide o palivové karty, pretože sa cez ne okrem mýta platí najmä za palivo. Palivových kariet je viac druhov, no mýto možno uhradiť len tými, na ktorých zarába Fleetpay.

Fleetpay je personálne prepojená na podnikateľa Milana Fiľa. Ten pôsobil so šéfom Fleetpayu Ondrejom Groškom v českej firme Pharro Praha.

Fiľo cez svoju firmu Eco-Invest reagoval, že túto firmu už predali a Groško už pre nich nepracuje.

Milan Fiľo sa k podnikaniu pri mýtnom systéme prihlásil aj sám v období ministrovania Jána Figeľa, keď sa osobne zúčastňoval na rokovaní na strane súkromných dodávateľov mýtneho systému.

medium_res.jpg

Kliknutím zväčšíte

50-percentný zisk

O firme
Fleetpay
  • Predvlani boli jej výnosy 7,5 mil. eur.
  • Zisk v roku 2012 bol 3,4 mil. eur.
  • Akú má odmenu za overovanie platieb kartami? Štát tvrdí, že nevie. Nemá s ním priamo zmluvu.
  • Príjmy štátu z mýta plateného cez špeciálne platobné karty určené kamionistom za rok 2013 sú 117 mil. eur.
  • Výnosy Fleetpay 7,5 mil. eur zodpovedajú asi šiestim percentám z minuloročných výnosov cez palivové karty.

Fleetpay mal v roku 2012 pri tržbách 7 miliónov eur zisk 3,4 milióna eur.

Päťdesiatpercentná rentabilita tržieb býva v normálnom biznise výsadou najúspešnejších firiem, ktoré zarábajú na unikátnom know-how alebo extra silnej značke.

Tržby Fleetpay zodpovedajú najmenej 5 až 6 percentám ročných príjmov štátnej Národnej diaľničnej spoločnosti z mýta plateného cez palivové karty.

Bývalý bankár a teraz expert strany Nova Marcel Klimek hovorí, že Fleetpay robí len bežnú službu, ktorú ktorákoľvek banka dodá oveľa lacnejšie - v závislosti od veľkosti klienta za poplatok 0,75 percenta až 1,7 percenta zo spracovanej sumy.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 889
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 475
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 790
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 637
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 946
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 731
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 480
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 415
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 698
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop