Firma Milana Fiľa sa stiahla z privatizácie vagónov

Štát čaká, že na predaji akcií dcérskej firmy zarobí asi 200 miliónov eur. Jeden zo záujemcov o ne je už mimo hry.

Premiér Robert Fico a Milan Fiľo.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Štátny nákladný železničný prepravca Cargo hľadá spôsob, ako sa dostať zo stámiliónových dlhov. Jeho manažéri našli riešenie v predaji väčšinového podielu v dcérskej firme Cargo Wagon, na ktorú prejdú vagóny.

Súkromníka, ktorý firme cez túto transakciu zlepší bilanciu asi o 200 miliónov eur, chce nájsť Cargo do konca mája. Tento obchod láka niekoľko záujemcov, ktorí si od Carga vypýtali informačné memorandum.

Problém s úvermi?

Od pondelka je však o jedného potenciálneho prevádzkovateľa vagónov menej. Ponuku na kúpu podielov v dcérskej firme Cargo Wagon napokon nepredloží konzorcium Ecoinvestu podnikateľa Milana Fiľa spájaného so Smerom a francúzskeho Touax Rail.

„Konzorcium oceňuje profesionálny prístup zástupcov slovenského Carga počas rozhovorov, ale po dôkladnom posúdení tohto projektu sa rozhodlo nepodať ponuku na kúpu podielu v spoločnosti Cargo Wagon,“ povedal zástupca konzorcia Ľubomír Čech. Prečo sa firmy rozhodli tak, ako sa rozhodli, však už nespresnili.

Neoficiálne sa špekuluje, že súkromníci môžu mať problém získať na takúto akciu úvery od bánk.

Táto možnosť je vraj otvorená len pre Slovenskú plavbu a prístavy, ktorá má mať záujem o vstup do dcérskej firmy štátneho prepravcu.

Aj to len s tým, že by banka, ktorá jej transakciu bude financovať, dostala prednostne splatené úvery, ktoré si od nej požičalo štátne Cargo.

Jedna z možností, ktorá sa spomína, je, že by sa Slovenská plavba a prístavy mohla neoficiálne s niekým spojiť, mohol by to byť aj niekto z bývalých záujemcov.

V hre o vstup do dcérskej firmy je ešte napríklad švajčiarska firma AAE či francúzske Nacco. No nie je isté, či predložia ponuky.

Spätný prenájom

Víťaz tendra by mal istotu, že počas ďalších ôsmich rokov zarobí asi 240 miliónov eur. Cargo si totiž bude od svojej dcérskej firmy v područí súkromníka prenajímať asi 8200 vagónov, ktoré potrebuje. Spolu však prejde na Cargo Wagon vyše 12­-tisíc vozňov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 815
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 071
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 271
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 155
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 070
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 701
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 166
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 736
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 529
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 940

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

DOMOV

Profily, ktoré posielali sexuálne správy vymazali. Pribúdajú ďalšie

Polícia preveruje obťažovanie na pokeci.

KOMENTÁRE

Čo sa stane, keď krajinu ovládnu svorky pedofilov

Nezvládame chrániť ani deti, nieto sa ešte nachystať na zložitejšie výzvy.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Nezamestnanosť na Slovensku by mala naďalej klesať, tvrdia analytici

Pod pokles nezamestnanosti sa podpísala najmä rastúca ekonomika, ale aj menej sezónnych pracovníkov, ktorí sa registrovali na úradoch práce.

Eurozóna obnoví rokovania s Gréckom o pokračovaní pomoci

Šéf ministrov financií Jeroen Dijsselbloem naznačil, že menová únia zmierni tlak na úsporné opatrenia a viac sa zameria na hĺbkové reformy daňového systému a trhu práce.

Česi si vlani zobrali hypotéky za rekordných vyše osem miliárd eur

K rekordnému záujmu o hypotéky prispeli, podobne ako na Slovensku, nízke úrokové sadzby a priaznivá ekonomická situácia domácností.

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop