BANSKÁ BYSTRICA. Slovenská pošta smeruje na trh virtuálnych mobilných operátorov. Vedenie ukončilo prvú fázu rokovaní a momentálne analyzuje ponuky klasických veľkých mobilných operátorov.
Pre akciovú spoločnosť, ktorú vlastní štát, je to jedna z oblastí, ktorou chce rozšíriť portfólio poskytovaných služieb.
Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker predpokladá, že rozhodnutie by malo padnúť do konca mája.
Najmenej stotisíc čísel
Virtuálny mobilný operátor nevlastní sieť, ale pod svojím menom nakupuje „minúty“ od štandardných mobilných operátorov a predáva ich zákazníkom.
Na Slovensku takto fungujú napríklad Tesco mobile a FunFón. Virtuálni operátori sa presadzujú najmä cenami. Klasickí operátori sa týmto spôsobom snažia vyplniť medzery na trhu a osloviť konkrétnu cieľovú skupinu.
Slovenská pošta má priestor najmä u konzervatívnejšej klientely starších ľudí z menších miest a vidieka, ktorí ju navštevujú a dôverujú „kamenným pobočkám“.
Drucker nezverejnil počet klientov, s ktorými počíta ich biznis plán, ale potvrdil číslo presahujúce sto tisíc.
„Chceme oslovovať a poskytovať služby všetkým klientom. Uvedomujeme si nasýtenosť trhu, preto chceme nájsť vhodné produkty práve pre klientov, ktorí navštevujú naše pobočky. Sú to ľudia z aktívneho ekonomického života, dôchodcovia, ale chceme ponúkať aj produkty pre študentov,“ hovorí riaditeľ.
Slovenská pošta predpokladá návratnosť investícií do projektu okolo piatich rokov. V prvých dvoch rokoch chce získať približne 70 percent zákazníkov.
Predávať môžu doručovatelia
Drucker vidí pozičnú výhodu Slovenskej pošty v sieti vyše 1500 pobočiek s vyše päť tisíc doručovateľmi.
Niektoré produkty vrátane telekomunikačných služieb môžu robiť systémom door to door, čo znamená, že služby budú ponúkať aj doručovatelia osobne. Najmä v menších mestách a na vidieku ich ľudia poznajú osobne a viac im dôverujú.