Charterové aerolínie Samair skončili v konkurze

Okresný súd Bratislava I rozhodol o začatí konkurzného konania charterovej leteckej spoločnosti Samair. Jej záväzky by mali presahovať 10 miliónov eur.

BRATISLAVA. Charterová letecká spoločnosť s obchodným menom Samair so sídlom v Bratislave končí. Okresný súd Bratislava I rozhodol o začatí konkurzného konania aeroliniek.

Záväzky spoločnosti podľa agentúry SIMS presahujú 10 mil. eur. Ako v utorok informoval denník Hospodárske noviny (HN), základné imanie firmy je iba 5 tis. eur a tak je takmer jasné, že veritelia väčšinu svojich peňazí už neuvidia.

"Takto nízke základné imanie je pre letecké spoločnosti neštandardné a môže byť problémom," povedal bývalý riaditeľ Letiska Sliač Ľubomír Krupár.

Arabskí šejkovia vlastniaci Samair chceli mať podľa novín práve na Slovensku európske centrum a biznis mali rozbehnúť v roku 2012. Prišiel však zlom, lebo s cestovnými kanceláriami si dohodli viac letov, ako boli schopní zabezpečiť.

"Výsledkom boli odklady dovoleniek, sťažnosti cestujúcich a pokazené meno. Dnes aj preto na Slovensku končia a sťahujú sa do Maďarska. Zostane tak po nich iba firma v konkurze a niekoľkomiliónové dlhy," uviedli HN.

Za obchodným menom Samair stála firma Sayegh Aviation Europe (v súčasnosti už Oystray Aviation), ktorú cez fyzickú osobu ovláda nadnárodná skupina Sayegh Aviation Group so sídlom v Spojených arabských emirátoch.

Šejkovia najskôr chceli zrušiť firmu bez likvidácie, no pre dlhy museli požiadať o konkurz. Cestovné kancelárie od spolupráce so Samair po skúsenostiach z roku 2012 odstúpili.

Aktivity na Slovensku tak spoločnosť obmedzila a sústredila ich do zahraničia, najmä v Budapešti, kde má svoju základňu.

Samair v roku 2012 dosiahol tržby 12,71 mil. eur (v roku 2011 - 7,14 mil. eur), stratu 1,42 mil. eur (strata 3,37 mil. eur), mal záväzky 10,09 mil. eur (7,4 mil. eur) a 63 zamestnancov (55).

Predchodcom aeroliniek bola spoločnosť Central Charter Airlines Slovakia, s. r. o. od februára 2010 do júla 2011, ako Sayegh Aviation Europe, s. r. o. fungovali do apríla tohto roka a v súčasnosti nesú meno Oystray Aviation, s. r. o. Základné imanie firmy je 5 tis. eur, ako jej spoločník je v obchodnom registri uvedený Joseph Anton Dafesh so sídlom v holandskom Nieuw Vennep.

Aerolínie mali vo flotile tri lietadlá Boeing 737-400, charterové lety prevádzkovali z letísk v Bratislave, Košiciach, na Sliači, v Brne a Budapešti.

V minulosti na Slovensku už skrachovali letecké spoločnosti SkyEurope Airlines, Slovenské aerolínie, Seagle Air, Slovakian Airlines a Danube Wings.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  9. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovensko spieva koledy
  2. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  3. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  4. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  7. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  9. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  10. Move in immediately, if you feel like it
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 46 732
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 476
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 088
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 7 961
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 829
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 789
  7. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 6 310
  8. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 5 990
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 864
  10. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 743

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Mayová môže prísť o dôveru, v hre je koniec vlády

Mayová už konzervatívcov do riadnych volieb v roku 2022 nepovedie.

KULTÚRA

Braňo Deák: Ľudia sa v divadle často smejú, len čo zaznie nadávka

Obľúbený herec nakrúca 3. sériu Oteckov.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

To, čo sa deje v Paríži, je cesta do pekiel

Črtá sa precedens, ktorý by si Európa mala odpustiť.

DOMOV

Hľadali sme Malchárka. Jednu z hlavných postáv Gorily (video)

Na otázku, či sa ho môžeme niečo opýtať, odpovedal: Nemôžete.

Neprehliadnite tiež

Vládny dlh USA tento rok zrejme vzrastie najprudšie od roku 2012

V pondelok dosiahol dlh rekordných 21,9 bilióna dolárov.

Rím ustúpil Bruselu, zníži rozpočtový deficit na budúci rok

Taliansky premiér sa stretol s predsedom Európskej komisie.

Cudzinci začnú platiť pokuty za čiernu jazdu po diaľnici

Vodiči si na Slovensku kupujú elektronickú diaľničnú známku.

Fico chce vziať tretiemu sektoru časť peňazí

Rodičom plánované zmeny nepomôžu, malé mimovládky to zničí.