Na štátnom veľtrhu práce sa práca príliš nehľadala

Z takmer 40­-tisíc ľudí, ktorí prišli na JobExpo, iba malá časť skutočne hľadala zamestnanie.

Na veľtrhu JobExpo ponúkali domáce a zahraničné firmy vyše 10-tisíc miest.(Zdroj: TASR)

Z takmer 40-­tisíc ľudí, ktorí prišli na JobExpo, iba malá časť skutočne hľadala zamestnanie. Na propagáciu veľtrhu štát minul 80-­tisíc eur, najmä z eurofondov.

BRATISLAVA. Iba 1 200 ľudí si prišlo reálne hľadať prácu na dvojdňový veľtrh práce JobExpo, ktorý štát zorganizoval koncom apríla v Nitre.

Povedal to v relácii RTVS O 5 minút 12 premiér Robert Fico a pripomenul, že na Slovensku je nezamestnaných vyše 400-­tisíc ľudí.

Na veľtrh v tomto roku prišlo podľa organizátorov asi 37-­tisíc ľudí, teda asi o desaťtisíc viac ako vlani. Ako presne štát rátal, kto bol skutočný záujemca a kto sa len prišiel pozrieť či inšpirovať pre budúcnosť, nie je jasné.

Vyberali cez tender

Ústredie práce v tomto roku veľtrhu zabezpečilo aj kampaň v médiách. Bola financovaná najmä z eurofondov a vyšla na takmer 80-­tisíc eur.

Ústredie práce tvrdí, že médiá vybrali vo verejnom obstarávaní. Väčšinu z peňazí na mediálnu kampaň získala televízia Markíza za odvysielanie 90 polminútových šotov.

Denníku Pravda Ústredie práce vyplatilo 17-­tisíc eur za šesť polstranových inzerátov.Z takmer 40-­tisíc ľudí, ktorí prišli na JobExpo, iba malá časť skutočne hľadala zamestnanie. Na propagáciu veľtrhu štát minul 80-­tisíc eur, najmä z eurofondov.

Nemuseli sme ich minúť

Ústredie práce k investícii do reklamnej kampane poznamenalo, že chceli krátko pred veľtrhom zasiahnuť širokú skupinu ľudí s rôznym vzdelaním či vekom.

Dôvod, prečo sa štát rozhodol urobiť kampaň v médiách vraj nespočíval v tom, že by nám eurofondy mohli v prípade ich nevyčerpania prepadnúť. „Netreba ich minúť, nie je to povinné,” reagovala Jana Lukáčová z Ústredia práce.

Mesiac pred štátom zorganizoval svoj veľtrh práce aj portál Profesia.sk. Do kampane síce peniaze investoval tiež, avšak ani nie polovicu z toho, čo štát. Prilákal spolu asi 20-­tisíc návštevníkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 138
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 052
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 252
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 806
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 923
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 307
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 298
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 071
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 020
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 600

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

TECH

Vedci objavili nový typ zemetrasení

Veľké tektonické zemetrasenie môže vyvolať ďalšie zemetrasenie vo svojej blízkosti.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.