SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Na štátnom veľtrhu práce sa práca príliš nehľadala

Z takmer 40­-tisíc ľudí, ktorí prišli na JobExpo, iba malá časť skutočne hľadala zamestnanie.

Na veľtrhu JobExpo ponúkali domáce a zahraničné firmy vyše 10-tisíc miest.Na veľtrhu JobExpo ponúkali domáce a zahraničné firmy vyše 10-tisíc miest. (Zdroj: TASR)

Z takmer 40-­tisíc ľudí, ktorí prišli na JobExpo, iba malá časť skutočne hľadala zamestnanie. Na propagáciu veľtrhu štát minul 80-­tisíc eur, najmä z eurofondov.

BRATISLAVA. Iba 1 200 ľudí si prišlo reálne hľadať prácu na dvojdňový veľtrh práce JobExpo, ktorý štát zorganizoval koncom apríla v Nitre.

Povedal to v relácii RTVS O 5 minút 12 premiér Robert Fico a pripomenul, že na Slovensku je nezamestnaných vyše 400-­tisíc ľudí.

Na veľtrh v tomto roku prišlo podľa organizátorov asi 37-­tisíc ľudí, teda asi o desaťtisíc viac ako vlani. Ako presne štát rátal, kto bol skutočný záujemca a kto sa len prišiel pozrieť či inšpirovať pre budúcnosť, nie je jasné.

Skryť Vypnúť reklamu

Vyberali cez tender

Ústredie práce v tomto roku veľtrhu zabezpečilo aj kampaň v médiách. Bola financovaná najmä z eurofondov a vyšla na takmer 80-­tisíc eur.

Ústredie práce tvrdí, že médiá vybrali vo verejnom obstarávaní. Väčšinu z peňazí na mediálnu kampaň získala televízia Markíza za odvysielanie 90 polminútových šotov.

Denníku Pravda Ústredie práce vyplatilo 17-­tisíc eur za šesť polstranových inzerátov.Z takmer 40-­tisíc ľudí, ktorí prišli na JobExpo, iba malá časť skutočne hľadala zamestnanie. Na propagáciu veľtrhu štát minul 80-­tisíc eur, najmä z eurofondov.

Nemuseli sme ich minúť

Ústredie práce k investícii do reklamnej kampane poznamenalo, že chceli krátko pred veľtrhom zasiahnuť širokú skupinu ľudí s rôznym vzdelaním či vekom.

Skryť Vypnúť reklamu

Dôvod, prečo sa štát rozhodol urobiť kampaň v médiách vraj nespočíval v tom, že by nám eurofondy mohli v prípade ich nevyčerpania prepadnúť. „Netreba ich minúť, nie je to povinné,” reagovala Jana Lukáčová z Ústredia práce.

Mesiac pred štátom zorganizoval svoj veľtrh práce aj portál Profesia.sk. Do kampane síce peniaze investoval tiež, avšak ani nie polovicu z toho, čo štát. Prilákal spolu asi 20-­tisíc návštevníkov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nie je to len chlapská záležitosť
  2. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  3. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  6. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  7. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  8. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  9. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  10. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  1. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  2. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  3. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  4. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  5. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  6. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  7. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  10. Novinka medzi prefabrikátmi
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 212
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 494
  3. Aká je chémia vôní 12 883
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 638
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 445
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 980
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 665
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 283
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 836
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 6 840
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

NAKA zadržala bývalého šéfa polície Lučanského

Zadržali ho po tom, ako prišiel na dohodnutý výsluch.

Bývalý policajný prezident Milan Lučanský.
Jaroslav Haščák.
CYNICKÁ OBLUDA

Papalášske hecovanie

Večný súboj politikov o to, kto ukáže väčšie pohŕdanie občanmi, priniesol dva mimoriadne výkony.

Neprehliadnite tiež

Ekonomika viacerých regiónov USA sa v novembri zastavila

Vo viacerých regiónoch USA prudko narástol počet nových prípadov COVID-19.

Ilustračné foto.

Maloobchodu sa darí, tržby rastú štvrtý mesiac

V októbri boli tržby v maloobchode medziročne vyššie o 2,8 percenta.

Seniori majú opäť vyhradené hodiny na nakupovanie. Mesto zatiaľ donášku potravín neobnovilo.

Čínsky sektor služieb sa zotavuje, v novembri prudko vzrástol

Tempo jeho rastu bola druhé najrýchlejšie od apríla 2010.

Ilustračné foto.