Uchádzači vylúčení z diaľničných tendrov podali námietky

Úrad pre verejné obstarávanie dostal námietky v troch neuzavretých diaľničných tendroch na stavbu úsekov D1.

BRATISLAVA. Uchádzači, ktorých Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) pre kartel stavebných spoločností nedávno vylúčila z troch neuzavretých diaľničných tendrov, podali námietky na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO).

Ide o verejnú súťaž na stavbu diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (13,5 kilometra), ako aj užšie súťaže na stavbu D3 Žilina, Strážov - Brodno (4,25 km) a R2 Zvolen, východ - Pstruša (7,85 km).

"Úrad pre verejné obstarávanie eviduje námietky na uvádzané súťaže," potvrdil v pondelok pre agentúru SITA hovorca úradu Ján Mažgút.

"Nakoľko však konania o námietkach nie sú toho času ukončené, žiadne ďalšie informácie zo strany úradu nie je možné poskytnúť", dodal.

Podľa informácií agentúry SITA skupina v zložení Skanska SK, a.s. Bratislava a Skanska, a.s. Praha namieta proti svojmu vylúčeniu z tendrov na stavbu úsekov D3 v Žiline a R2 pri Zvolene.

Námietky proti vylúčeniu z tendra na stavbu D1 medzi Žilinou a Martinom mohlo podať aj združenie vedené spoločnosťou Doprastav, a.s. Bratislava.

Diaľničiari vyradili týchto uchádzačov z dôvodu, že Skanska a Doprastav sa podieľali na potvrdenej kartelovej dohode v tendri na stavbu časti D1 Mengusovce - Jánovce pred deviatimi rokmi.

Skupina Skanska chce postaviť žilinský úsek D3 a zvolenský úsek R2 najlacnejšie. V tendri na D3 spomedzi štyroch ponúk navrhla cenu 190 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Je to 66,9 % z pôvodnej predpokladanej ceny takmer 284 mil. eur. Konzorcium v zložení Eurovia SK, a.s., Košice, Hochtief CZ a.s. Praha a Stavby mostov Slovakia, a.s. Banská Bystrica predložili ponuku 254,9 mil. eur (89,76 % z odhadovaných nákladov).

Zákazku môže získať, ak Skanska s námietkami neuspeje.

V súťaži na R2 navrhla skupina Skanska vykonať práce za 73,84 mil. eur bez dane. Je to 53,93 % z predpokladanej ceny 136,91 mil. eur. Druhú najlacnejšiu ponuku spomedzi 11 uchádzačov predložila španielsko-slovenská skupina Corsan-Corviam, Constructión, S.A. a Chemkostav IS, s. r. o. Michalovce, a to 82,33 mil. eur bez dane (60,13 % z odhadovaných nákladov).

Uvedené združenie má tak šancu získať kontrakt.

Skupina Skanska SK a Strabag, s.r.o. Bratislava v tendri na úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala predložila najnižšiu cenu, a to 338,29 mil. eur bez dane, čo je 37,7 % z predpokladanej ceny 896,53 mil. eur.

Obe firmy už skôr neuspeli v Rade ÚVO s odvolaním proti tomu, že úrad predtým zamietol ich námietky proti opätovnému vylúčeniu zo súťaže. NDS ich vylúčila pre nevyhovujúcu dĺžku únikových východov v budúcom tuneli Višňové.

Druhú najlacnejšiu ponuku predložilo konzorcium firiem Doprastav, Metrostav a Marti Contractors, a to 382,83 mil. eur, čo je 42,7 % z odhadovaných nákladov.

Po vylúčení oboch združení by mohla zákazku získať taliansko-slovenská skupina Impregilo S.p.A. a Dúha, ktorá navrhla cenu 409,8 mil. eur (45,7 % z predpokladanej ceny).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 549
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 750
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 083
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 068
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 178
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 632
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 627
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 433
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 050

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.