AMSTERDAM. Holandský výrobca elektroniky Philips sa dohodol s americkou spoločnosťou Gibson Brands, popredným svetovým výrobcom hudobných nástrojov a profesionálneho zvukového vybavenia, na predaji svojej audiovizuálnej divízie za 135 miliónov USD (97,61 milióna eur). Informovala o tom agentúra AP.
Philips ale stále čelí arbitrážnemu sporu s japonskou firmou Funai, s ktorou sa pôvodne dohodol ako s prvou na predaji tejto divízie za 200 miliónov USD, táto dohoda však vlani padla.
Holandský koncern tvrdí, že to na obchod s Gibson Brands nebude mať vplyv.
Podľa Philipsu predaj jeho audiovizuálnej divízie americkej firme dáva zmysel, pretože Gibson má silné postavenie na japonskom trhu, zatiaľ čo Philips má dobrú pozíciu v Európe, Číne a v Latinskej Amerike.
Audiovizuálna divízia holandského koncernu má približne 1900 zamestnancov a vyrába audiosystémy pre domácnosti, slúchadlá, mikrofóny, prenosné audioprehrávače, videoprehrávače, telefóny a ďalšiu audiotechniku. Vlani však vykázala len nízky zisk 4,1 milióna eur a jej tržby dosiahli 1,3 miliardy eur.