SME
Piatok, 24. január, 2020 | Meniny má Timotej

E­shopu sa na doprave šetriť neoplatí

Internetový obchod by mal vedieť ponúknuť rozmanitejšie spôsoby doručenia tovaru.

Úspech internetových obchodov nezávisí len od ceny a rozmanitosti tovarov, ale do veľkej miery závisí aj od spôsobu, rýchlosti a ceny doručenia tovaru k zákazníkovi.

Ak si niečo kúpi, chce to mať čo najrýchlejšie, najlepšie priamo do bytu a zadarmo.

Zákazník by mal mať na webovej stránke e-shopu jasne popísané, čo môže od kuriéra očakávať, koľko za službu zaplatí, či mu kuriér doručí zásielku priamo domov, prípadne či má možnosť sledovať stav doručovanej zásielky.

E-shop by mal vedieť ponúknuť rozmanitejšie spôsoby doručenia zakúpeného tovaru. Od osobného odberu cez doručenie do niekoľkých hodín až po možnosť preberania zásielky v balíkomate.

E-shopy podľa kuriérskych spoločností plošne podceňujú kvalitu kuriérskej firmy a šetria na nákladoch. „Mnoho obchodov si neuvedomuje, že spokojnosť zákazníka absolútne závisí od kvality kuriérskej spoločnosti, keďže kuriér sa ako jediný dostane do osobného kontaktu s kupujúcim,“ vysvetľuje Mária Džundová, obchodná a marketingová riaditeľka TNT Express.

Spoľahlivosť doručenia a flexibilita doručovateľa sú aj podľa Juraja Siklenku, zástupcu kuriérskej spoločnosti Slovak Parcel Service a In Time, veľmi žiadanými atribútmi u zákazníkov.

Kuriérske služby dávajú individuálne cenníky

E-shopy sa nemôžu spoľahnúť na to, že ak jednému kuriérska služba účtuje nejakú cenu, rovnakú dostanú aj ony.

Žiadna z oslovených kuriérskych firiem nepovedala presne, koľko zaplatí internetový obchod za jej služby.

Cena totiž závisí od viacerých faktorov.

Čím väčšie objemy si necháva e-shop cez konkrétnu firmu prepraviť, tým väčšie rabaty mu vie kuriérska spoločnosť ponúknuť. Dôležitá je aj hmotnosť či ďalšie požiadavky.

„Väčšina zákazníkov má individuálny cenník, ktorý určujeme podľa váhy zásielok, ich množstva a od požiadaviek, ktoré majú zákazníci na prepravu,“ vysvetľuje Andrea Bačíková, marketingová a PR špecialistka spoločnosti DPD.

Podľa Juraja Siklenku z kuriérskej spoločnosti Slovak Parcel Service a In Time je dôležitým faktorom aj to, či kuriérska služba účtuje prepravnú sadzbu za každý balík zvlášť, alebo len jednu cenu za celú aj viacbalíkovú zásielku podľa výslednej hmotnosti.

Ak teda e-shop ešte len začína svoju činnosť, mal by poznať objemy, hmotnosti zásielok, ale aj služby, ktoré chce svojim zákazníkom ponúknuť.

Podľa toho by mal potom kontaktovať kuriérske služby a požiadať ich o nacenenie dopravy.

Čo ponúkajú kuriéri

Kuriérske spoločnosti ponúkajú celú škálu služieb. Čo môže zákazník využiť, záleží na tom, čo si objedná e­shop.

Kuriérske služby ponúkajú viaceré služby, ktoré môžu zákazníci e­shopov oceniť. Napríklad garantované expresné doručenie zásielky v nasledujúci pracovný deň, prípadne doručenie do určitej hodiny, napríklad dopoludnia.

Oceňovanou službou je avizovanie doručenia príjemcovi prostredníctvom SMS či e­mailu, ale aj možnosť zmeniť adresu doručenia, ak sa nevedia napríklad zladiť s kuriérom. Vymenia domácu adresu za pracovnú.

Kuriérske služby ponúkajú aj možnosti doručenia napríklad na takzvaný Parcel shop, kde si zákazník vyzdvihne balík v čase, keď mu to vyhovuje, či do balíkomatu. Na akú z daných služieb bude mať nárok, však závisí od e­shopu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  2. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  6. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  7. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  8. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  9. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  10. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  1. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  2. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  3. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  4. Kaufland daroval Centru voľného času v Skalici 4 016 €
  5. OMV otvára novú čerpaciu stanicu v Liptovskom Mikuláši
  6. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  7. Rádio Košice počúva každý tretí Košičan
  8. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  9. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  10. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 20 725
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 446
  3. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 10 659
  4. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 636
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 9 899
  6. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 694
  7. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 622
  8. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 253
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 7 186
  10. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 7 172

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré Ráno.
Dotovanie elektriny z hnedého uhlia má o tri roky na Hornej Nitre skončiť.
Komentár Zuzany Kepplovej

Zelená je nové politické platidlo

Zelené témy sa stali povinnou výbavou politických programov naprieč spektrom.

Zuzana Kepplová
Podľa zverejneného zoznamu vlastní Bašternák iba byt, sklad a pár garážových státí v Bonaparte.

Neprehliadnite tiež

Počet turistov v Chorvátsku vlani presiahol dvadsať miliónov

K rekordu prispeli aj Slováci, v Chorvátsku sa ich ubytovalo takmer 465-tisíc.

Na propagáciu Slovenska v zahraničí sa vynaloží 2,6 milióna eur

Ministerstvo dopravy a výstavby plánuje zastúpenie Slovenska na dvanástich veľtrhoch.

Slovenský raj je najnavštevovanejším v Košickom kraji

Šefčovič predstavil v Davose energetickú stratégiu aj vzťah EÚ k Rusku

Slovenský eurokomisár vysvetľoval priority Európskej komisie.

Maroš Šefčovič

Politikov EÚ prekvapili prípravy obchodnej dohody medzi USA a EÚ

Bez klimatickej dohody nebude žiadna ďalšia dohoda, ohradilo sa Francúzsko.

Šéfka Európskej komisie Ursula von der Leyenová a prezident USA Donald Trump.