J&T hľadá podporu pre zábavný park, hovorí o Krtkolande

Partner finančnej skupiny J&T sľubuje investíciu za 150 miliónov eur, pýta sa, či by na ňu naša vláda prispela.

Zábavný park podľa vízie J&T má zaberať plochu až štvorcový kilometer, je to päťkrát viac oproti bežným mestským parkom.(Zdroj: Ilustračné - Fotolia)

Partner finančnej skupiny J&T sľubuje investíciu za 150 miliónov eur, pýta sa, či by na ňu naša vláda prispela. Konkurentom Slovenska v boji o vytvorenie približne 1500 pracovných miest sú Poľsko a Česko.

BRATISLAVA. Zábavný park s veľkou horskou dráhou, kolotočmi či vodnými atrakciami zvažuje na Slovensku vybudovať investičná skupina J&T, no očakáva za to podporu od vlády.

Preinvestovať by sa mohlo až 150 miliónov eur a park by mohol zamestnať asi 1500 ľudí, tvrdí partner J&T Igor Rattaj v rozhovore pre denník SME.

„A to už sú hodnoty, pri ktorých sa budeme pýtať vlády, čo nám dá za to, aby sme to postavili na Slovensku,“ dodal.

Investícia J&T má také parametre, že by sa firma mohla uchádzať o daňové prázdniny či dotácie. Možná je aj neformálna podpora, napríklad expresné vydanie stavebných povolení či prehodnotenie niektorých zákonov.

Zrýchlením papierovačiek podporil Smer začiatkom roka vznik centra Metropolis v bratislavských Jarovciach, kde má byť okrem hotelov a obchodov aj vodný park a športoviská.

Pre štyri krajiny

Zábavný park
Aká je vízia
  • potrebuje plochu 80 až sto hektárov,
  • jeho vybudovanie by malo vyjsť na 150 miliónov eur, z toho len horská dráha môže stáť až 20 miliónov eur,
  • zamestnať by priamo mohol 1500 ľudí.

J&T by mala projekt financovať, samotný park má postaviť a prevádzkovať jej blízka spoločnosť Tatry Mountain Resorts (TMR), ktorá dnes spravuje tatranské lyžiarske strediská, český Špindlerov Mlyn či popradský akvapark Tatralandia v Liptovskom Mikuláši (opravené v pondelok 20:58).

Návštevníkov majú tvoriť Slováci, Poliaci, Česi i Maďari. „Spoločne je to trh, ktorý by už stredne veľký zábavný park uživil,“ povedal Rattaj.

Očakáva, že na Slovensku so žiadosťou o investičnú pomoc nemusia pochodiť.

„Po pravde, asi nás pošlú kade ľahšie, lebo sme J&T. V Česku a v Poľsku to už tak byť nemusí,“ myslí si, „bol by som rád, keby to tak nebolo.“

České ministerstvo priemyslu reagovalo, že u nich investície do zábavného priemyslu nedotujú, nanajvýš sa dá získať príspevok z eurofondov.

TMR preto ostávajú len Slovensko a Poľsko, oba štáty investície do zábavy podporujú daňovými prázdninami či dotáciami.

Vláda je opatrná

Ministerstvo dopravy, pod ktoré spadá podpora cestovného ruchu, nechcelo víziu J&T komentovať. Odcitovalo len pravidlá, podľa ktorých by TMR mohla žiadať o dotácie.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Od septembra opäť po starom
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  4. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 214
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 325
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 863
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 785
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 461
  6. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 356
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 266
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 254
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 170
  10. Leto nekončí! 847

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

Premiér Fico kráča iným smerom ako Visegrád

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.