Čína sa stáva najdôležitejším trhom pre nemecké automobilky

Podľa prieskumu sa podiel čínskeho trhu na celkovom predaji nemeckých áut zvýšil od roku 2008 do roku 2013 z 12 % na 28 %.

HANNOVER. Čína sa postupne stáva najdôležitejším trhom pre nemecké automobilky, keď táto najsilnejšia ázijská ekonomika zvýšila svoj podiel na celkovom predaji nemeckých áut za ostatných päť rokov na takmer 30 %.

Ukázal to dnes zverejnený prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť Ernst & Young. Informovala o tom agentúra DPA.

"Pod súčasné veľmi dobré výsledky nemeckých automobiliek sa veľkou mierou podpisuje práve čínsky trh," povedal Peter Fuss z Ernst & Young. Ako dodal, význam Číny pre nemecké firmy bude rásť aj v nasledujúcich rokoch.

Ernst & Young očakáva, že už na budúci rok Čína vytlačí západnú Európu z pozície najdôležitejšieho trhu pre nemecký automobilový priemysel. Správu zverejnili práve v období, keď výsledky predaja oznámila firma Audi. Aj jej výsledky potvrdili význam čínskeho trhu pre nemecké podniky.

Luxusná značka patriaca pod automobilku Volkswagen uviedla, že v 1. štvrťroku predala rekordných 412.850 áut, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka rast o 11,7 %. Pod tento výsledok sa podpísal najmä 21-% rast predaja v Číne. Rekord zaznamenala aj za mesiac marec, keď predala celkovo 170.450 predaných áut, čo medziročne predstavuje rast o 15,4 %.

Podobne rast predaja za 1. kvartál oznámila aj automobilka Mercedes-Benz a opätovne dôvodom je najmä rast dopytu po luxusných vozidlách na ázijskom trhu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 111
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 277
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 147
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 053
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 803
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 558
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 381
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 152
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 851
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 629

Téma: Čína


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko, Práca, Audi

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

O novom sídle liekovej agentúry sa rozhodne v pondelok

Bratislava sa uchádza o sídlo EMA.

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.