Opel môže po rokoch strát vykázať zisk

Vlani Opel predal viac áut než v roku 2012 a jeho podiel na trhu v Európe sa zvýšil po prvýkrát po 14 rokoch.

Ilustračné foto.(Zdroj: SITA/AP)

RÜSSELSHEIM. V automobilke Opel, ktorá je dcérou amerického koncernu General Motors (GM), čas úvah o zatváraní kapacít a prepúšťaní údajne pominul.

DPA cituje predsedu celopodnikovej závodnej rady Wolfganga Schäfera-Kluga, ktorý uviedol, že "keď rastieme, Opel musí aj v Nemecku zvyšovať počet svojich zamestnancov".

Zatiaľ však platí rozhodnutie, že koncom roka sa zastaví montáž vozidiel v bochumskom závode a 3200 jeho zamestnancov z neho odíde. Opatrením by sa mali výrobné kapacity automobilky dostať do súladu so záujmom o jej produkciu.

Vlani však Opel predal viac áut než v roku 2012 a jeho podiel na trhu v Európe sa zvýšil po prvýkrát po 14 rokoch. Predminulý mesiac tento podiel znovu vzrástol.

Automobilka by sa mala dostať do zisku najneskoršie v roku 2016. Opel však na to potrebuje ďalších zamestnancov.

Chýbajú mu napríklad na zámer začať s trojzmennou prevádzkou. Jeho vedenie chce obmedziť aj subdodávky nástrojov, lebo ich výrobu vo vlastnej réžii dokáže zabezpečiť hospodárnejšie.

Ďalšie znižovanie počtu zamestnancov pokladá Schäfer-Klug za vylúčené. S vedením dosiahli predstavitelia zamestnancov, ktorých záujmy obhajuje závodná rada, dohodu, že do konca roku 2018 nedôjde k ďalšiemu prepúšťaniu pre nadbytočnosť. Osobitne sú ňou chránené pracovné miesta v prevodovkárni, vo výrobe špeciálnych vozidiel a v podnikových servisoch.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 550
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 433
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 241
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 126
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 865
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 633
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 609
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 223
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 961
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 865

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Opel

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.