BRATISLAVA. Automobilová spoločnosť Volkswagen Slovakia (VW SK) vyrobila minulý rok 426.313 vozidiel. Oproti roku 2012 ide o nárast o 1,5 %. Na dnešnej tlačovej konferencii v sídle závodu v Bratislave o tom informovali zástupcovia spoločnosti.
"V roku 2013 sme vyrobili najviac vozidiel v našej 23-ročnej histórii. Pohybujeme sa tak na hrane našich produkčných kapacít. Ako sme pritom úspešní, ukazuje ocenenie Fabrika roka 2013 za vynikajúcu veľkosériovú výrobu, ktoré si prevezmeme 1. apríla 2014," uviedol predseda predstavenstva Albrecht Reimold.
Vozidlá Sports Utility Vehicle (SUV) dosiahli 51-% podiel na výrobe. Mestské automobily radu New Small Family tvorili 49 %.
Rast výroby aj v Martine
Vlani vyrobil bratislavský závod 268.500 prevodoviek. Produkcia komponentov v martinskom závode vzrástla o 17,5 % na 32,9 milióna vyrobených komponentov.
Obrat spoločnosti vo výške 6,5 miliardy eur predstavoval v roku 2013 stabilnú úroveň. Zisk pred zdanením dosiahol 176 miliónov eur. Firma na Slovensku investovala 351,9 milióna eur, ktoré smerovali najmä do výstavby novej lisovne a karosárne. V koncerne pracovalo 9400 zamestnancov.
Export VW SK zaznamenal vlani hodnotu 6,48 miliardy eur. Do zahraničia smerovalo 99,8 % vyrobených vozidiel. Najväčšími exportnými trhmi boli s podielom 33,7 % Nemecko, ďalej Čína s 19,9 % a Spojené štáty americké s 10,4 %.
Rokovania o platoch pokračujú
V spoločnosti Volkswagen Slovakia stále pokračujú rokovania o kolektívnej zmluve. Firma ich priebeh veľmi nechcela konkretizovať.
"Nebudeme sa vyjadrovať ku kolektívnemu vyjednávaniu. Stále prebieha, sme na dobrej ceste a akonáhle budeme poznať výsledky, budeme vás informovať. Jedno je isté, že pracovníci budú odmenení za dobré výsledky,“ povedala na štvrtkovej tlačovej besede vedúca komunikácie Daniela Rutsch.
Odborári v bratislavskej automobilke Volkswagen minulý týždeň v piatok ráno vyhlásili štrajkovú pohotovosť. Šéf tamojších odborárov Zoroslav Smolinský priznal, že si týmto krokom chceli zlepšiť vyjednávaciu pozíciu pred rokovaniami s manažmentom.
Tie už po troch mesiacoch neúspešných vyjednávaní o platoch pokračujú za účasti sprostredkovateľa. Odborárom sa nepáčil predovšetkým návrh manažmentu podniku na štvorpercentné zníženie platov a krátenie pracovných zmien. Odborári naopak od vedenia automobilky požadovali šesťpercentné zvýšenie platov.