Malatinský sa nechce vzdať ropovodu do Schwechatu

Ropovod, ktorý spojí ropovodný systém Družba s rafinériou Schwechat pri Viedni, by mal ísť cez Bratislavu.

Tomáš Malatinský.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ministerstvo hospodárstva bude naďalej podporovať projekt výstavby ropovodného prepojenia medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom.

"Podporujeme tento projekt. Strategickosť projektu v súvislosti so situáciou na Ukrajine vzrástla. Práce na projekte by bolo treba urýchliť,“ povedal na rokovaní parlamentného hospodárskeho výboru minister hospodárstva Tomáš Malatinský. Podľa neho by sa mohol celý projekt zrealizovať do piatich rokov.

Šéf firmy Bratislava-Schwechat Pipeline, ktorá má na starosti celý projekt, Robert Nemcsics poslancom povedal, že ropovod môže viesť iba cez mesto Bratislava. Podľa neho totiž takzvaný Karpatský koridor nie je výhodný ani z ekonomického, ani z ekologického hľadiska.

"Neuvažujeme o Karpatskom koridore najmä z ekonomického hľadiska. Bolo by to o sto kilometrov ropovodu viac oproti mestskému koridoru. Nie je výhodný ani z hľadiska ekologického. Sú tam omnoho väčšie riziká ako v prípade mestského koridoru,“ povedal Nemcsics.

Rozhodnú do konca roka

Na vhodnej trase cez intravilán mesta sa majú dohodnúť pracovné skupiny. "Diskusie v pracovných skupinách by sme chceli uzavrieť do pol roka,“ uviedol Malatinský. Vláda by mala rozhodovať o ropovode niekedy koncom tohto roka. Na vzniku odborných komisií sa dohodlo ministerstvo hospodárstva v spolupráci so spoločnosťou Bratislava-Schwechat Pipeline so zástupcami Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy.

Pracovné skupiny sa vytvoria aj v spolupráci s niektorými organizáciami v pôsobnosti hlavného mesta. Jednou z nich je aj Bratislavská vodárenská spoločnosť. Aj zástupcovia aktivistov z OZ Nie ropovodu sa budú môcť zúčastňovať rokovaní komisií.

Výbor projekt podporil

Poslanci parlamentného výboru s projektom súhlasia. A to tak opoziční ako aj vládni. Poslanec za stranu Smer-SD Dušan Muňko na rokovaní výboru upozornil, že realizácia projektu by sa mala vzhľadom na situáciu na Ukrajine urýchliť.

Navrhol preto, aby sa celý projekt realizoval na základe zákona o významných investíciách, čím by sa urýchlil. Minister hospodárstva Tomáš Malatinský však zatiaľ túto možnosť nechce využiť a preferuje štandardné prerokovanie celého procesu.

Realizáciu projektu majú na starosti slovenský prepravca ropy, spoločnosť Transpetrol, a rakúska firma OMV. Ropovod by mal stáť 75 až 125 mil. eur. Dĺžka ropovodného prepojenia by mala predstavovať od 81 kilometrov do 152 kilometrov. Podľa ministra T. Malatinského je projekt samofinancovateľný. Návratnosť investície sa počíta na sedem až desať rokov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 056
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 148
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 6 112
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 279
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 103
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 795
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 113
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 044
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 195
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 026

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SME naživo: Mať na poste Kaliňáka, to je maškaráda a nie hrádza proti extrémizmu

Diskutujú Zuzana Kepplová, Peter Tkačenko a Martin Hanus.

KOMENTÁRE

Najnebezpečnejší text na facebooku napísal jeho zakladateľ

Mark Zuckerberg by bol nebezpečným spasiteľom.

BLOG TRANSPARENCY

Ombudsmanka: Lajčák opakovane porušoval ústavu

V zdôvodnení vysvetľuje, čo ministerstvo nespravilo.

EKONOMIKA

Dodávateľ nemocníc dostal pokutu za biele kone z Cypru

Prvý postih za neprehľadnú vlastnícku štruktúru je právoplatný.

Neprehliadnite tiež

Marcinčin: Vidíme obrovský záujem o sociálne podniky

Vznik sociálnych podnikov má byť podporený z Európskeho sociálneho fondu.

V Berlíne otvorili prvé vegetariánske mäsiarstvo

Výrobky sú zložené prevažne zo sóje, korenia a ďalších rastlinných zložiek.

Za úplatky ide obvinený úradník do väzby

Za mrežami môže stráviť bývalý zamestnanec štátnej agentúry tri až osem rokov.

Lajčák porušil zákon aj ústavu, tvrdí ombudsmanka. Tranparency podáva žalobu

Po rozhodnutí ombudsmanky má ministerstvo zahraničných vecí dvadsať dní na to, aby dokumenty zverejnilo.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop