Malatinský sa nechce vzdať ropovodu do Schwechatu

Ropovod, ktorý spojí ropovodný systém Družba s rafinériou Schwechat pri Viedni, by mal ísť cez Bratislavu.

Tomáš Malatinský.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ministerstvo hospodárstva bude naďalej podporovať projekt výstavby ropovodného prepojenia medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom.

"Podporujeme tento projekt. Strategickosť projektu v súvislosti so situáciou na Ukrajine vzrástla. Práce na projekte by bolo treba urýchliť,“ povedal na rokovaní parlamentného hospodárskeho výboru minister hospodárstva Tomáš Malatinský. Podľa neho by sa mohol celý projekt zrealizovať do piatich rokov.

Šéf firmy Bratislava-Schwechat Pipeline, ktorá má na starosti celý projekt, Robert Nemcsics poslancom povedal, že ropovod môže viesť iba cez mesto Bratislava. Podľa neho totiž takzvaný Karpatský koridor nie je výhodný ani z ekonomického, ani z ekologického hľadiska.

"Neuvažujeme o Karpatskom koridore najmä z ekonomického hľadiska. Bolo by to o sto kilometrov ropovodu viac oproti mestskému koridoru. Nie je výhodný ani z hľadiska ekologického. Sú tam omnoho väčšie riziká ako v prípade mestského koridoru,“ povedal Nemcsics.

Rozhodnú do konca roka

Na vhodnej trase cez intravilán mesta sa majú dohodnúť pracovné skupiny. "Diskusie v pracovných skupinách by sme chceli uzavrieť do pol roka,“ uviedol Malatinský. Vláda by mala rozhodovať o ropovode niekedy koncom tohto roka. Na vzniku odborných komisií sa dohodlo ministerstvo hospodárstva v spolupráci so spoločnosťou Bratislava-Schwechat Pipeline so zástupcami Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy.

Pracovné skupiny sa vytvoria aj v spolupráci s niektorými organizáciami v pôsobnosti hlavného mesta. Jednou z nich je aj Bratislavská vodárenská spoločnosť. Aj zástupcovia aktivistov z OZ Nie ropovodu sa budú môcť zúčastňovať rokovaní komisií.

Výbor projekt podporil

Poslanci parlamentného výboru s projektom súhlasia. A to tak opoziční ako aj vládni. Poslanec za stranu Smer-SD Dušan Muňko na rokovaní výboru upozornil, že realizácia projektu by sa mala vzhľadom na situáciu na Ukrajine urýchliť.

Navrhol preto, aby sa celý projekt realizoval na základe zákona o významných investíciách, čím by sa urýchlil. Minister hospodárstva Tomáš Malatinský však zatiaľ túto možnosť nechce využiť a preferuje štandardné prerokovanie celého procesu.

Realizáciu projektu majú na starosti slovenský prepravca ropy, spoločnosť Transpetrol, a rakúska firma OMV. Ropovod by mal stáť 75 až 125 mil. eur. Dĺžka ropovodného prepojenia by mala predstavovať od 81 kilometrov do 152 kilometrov. Podľa ministra T. Malatinského je projekt samofinancovateľný. Návratnosť investície sa počíta na sedem až desať rokov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 684
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 5 862
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 244
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 4 932
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 103
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 074
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 942
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 939
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 702
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 299

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská chce, aby polícia vysvetľovala, prečo nekoná. Poslanci váhajú

Ak vyšetrovatelia či prokuratúra podrobnosti nepovedia, musia to zdôvodniť. Mimovládne organizácie možnosť odmietnutia znepokojila.

KOMENTÁRE

Zlomí sa charakter Mosta aj pri infozákone?

Žitňanská môže mať s presadením návrhu pri partii, ktorá desať rokov klondajkuje štát, problém.

DOMOV

Má tu veľkú základňu, hovoria o Uhríkovi v Nitre

Súperi kandidatúru extrémistu zľahčujú.

DOMOV

Slovensku hrozí, že príde o desiatky miliónov eur

Peniaze z Únie Slovensko zrejme nestihne odčerpať do konca roka.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním. Chýbajú jej kuriéri.

Jaguar sa už začína podobať na fabriku. Takto vyzerá stavba v Nitre

S výrobou sa plánuje začať na budúci rok, zo začiatku zamestná továreň 1300 ľudí.

Mercedes-Benz investuje miliardu dolárov do výroby elektrických áut v USA

Automobilka oznámila, že tým vytvorí 600 pracovných miest.

Air Berlin už pozná možných kupcov. Veritelia vybrali Lufthansu a EasyJet

Lufthansa a EasyJet sa odmietli k správe vyjadriť.