Malatinský sa nechce vzdať ropovodu do Schwechatu

Ropovod, ktorý spojí ropovodný systém Družba s rafinériou Schwechat pri Viedni, by mal ísť cez Bratislavu.

Tomáš Malatinský.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ministerstvo hospodárstva bude naďalej podporovať projekt výstavby ropovodného prepojenia medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom.

"Podporujeme tento projekt. Strategickosť projektu v súvislosti so situáciou na Ukrajine vzrástla. Práce na projekte by bolo treba urýchliť,“ povedal na rokovaní parlamentného hospodárskeho výboru minister hospodárstva Tomáš Malatinský. Podľa neho by sa mohol celý projekt zrealizovať do piatich rokov.

Šéf firmy Bratislava-Schwechat Pipeline, ktorá má na starosti celý projekt, Robert Nemcsics poslancom povedal, že ropovod môže viesť iba cez mesto Bratislava. Podľa neho totiž takzvaný Karpatský koridor nie je výhodný ani z ekonomického, ani z ekologického hľadiska.

"Neuvažujeme o Karpatskom koridore najmä z ekonomického hľadiska. Bolo by to o sto kilometrov ropovodu viac oproti mestskému koridoru. Nie je výhodný ani z hľadiska ekologického. Sú tam omnoho väčšie riziká ako v prípade mestského koridoru,“ povedal Nemcsics.

Rozhodnú do konca roka

Na vhodnej trase cez intravilán mesta sa majú dohodnúť pracovné skupiny. "Diskusie v pracovných skupinách by sme chceli uzavrieť do pol roka,“ uviedol Malatinský. Vláda by mala rozhodovať o ropovode niekedy koncom tohto roka. Na vzniku odborných komisií sa dohodlo ministerstvo hospodárstva v spolupráci so spoločnosťou Bratislava-Schwechat Pipeline so zástupcami Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy.

Pracovné skupiny sa vytvoria aj v spolupráci s niektorými organizáciami v pôsobnosti hlavného mesta. Jednou z nich je aj Bratislavská vodárenská spoločnosť. Aj zástupcovia aktivistov z OZ Nie ropovodu sa budú môcť zúčastňovať rokovaní komisií.

Výbor projekt podporil

Poslanci parlamentného výboru s projektom súhlasia. A to tak opoziční ako aj vládni. Poslanec za stranu Smer-SD Dušan Muňko na rokovaní výboru upozornil, že realizácia projektu by sa mala vzhľadom na situáciu na Ukrajine urýchliť.

Navrhol preto, aby sa celý projekt realizoval na základe zákona o významných investíciách, čím by sa urýchlil. Minister hospodárstva Tomáš Malatinský však zatiaľ túto možnosť nechce využiť a preferuje štandardné prerokovanie celého procesu.

Realizáciu projektu majú na starosti slovenský prepravca ropy, spoločnosť Transpetrol, a rakúska firma OMV. Ropovod by mal stáť 75 až 125 mil. eur. Dĺžka ropovodného prepojenia by mala predstavovať od 81 kilometrov do 152 kilometrov. Podľa ministra T. Malatinského je projekt samofinancovateľný. Návratnosť investície sa počíta na sedem až desať rokov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 566
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 777
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 346
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 237
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 180
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 431
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 216
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 975
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 261
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 180

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Čo by nasledovalo, ak by súd rozpustil Kotlebovu ĽSNS?

Poslanci ĽSNS by o svoj mandát neprišli. Ich stranícka kasa by sa však zrejme vyprázdnila

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

KOMENTÁRE

Podnet proti Kotlebovi? Krok, ktorý musel prísť

Návrh na zrušenie je normálnou obrannou reakciou spoločnosti.

Neprehliadnite tiež

Na dotácie dal Fico vlani menej ako rok predtým

Vlani objem poskytnutých prostriedkov klesol, a to o 55,10 milióna eur.

Profesor: Video o zelenine z Lidla je kačica, neverím mu

Ak by mal prístroj dobre zmerať dusičnany, stál by desaťtisíce, nie sto eur.

Vláda má dosť peňazí na diaľnice. Zákon meniť nepotrebujeme, tvrdí rozpočtová rada

Návrh zmeniť pravidlá dlhovej brzdy sa nepáči opozícii ani ekonómom.

Spustili hlasovanie za najsexistickejšiu reklamu

Víťazkou vlaňajšieho ročníka sa stala poslankyňa Jana Cigániková (SaS).