MÉDIÁ

Plus 7 dní sa musel exposlancovi SNS ospravedlniť na 54 stranách

Za článok z roku 2009 o pridelení eurofondov prisúdili Štefanovi Zelníkovi a jeho firme dokopy 55-tisíc eur.

(Zdroj: Plus 7 dní)

BRATISLAVA. Týždenník Plus 7 dní musel v najnovšom vydaní popri ospravedlnení sa exposlancovi za SNS Štefanovi Zelníkovi zverejniť veľkým, titulkovým písmom aj celý článok.

Rozsah časopisu sa tak zväčšil o 54 strán. Pôvodný článok aj s fotografiami mal v časopise rozsah dva a pol strany.

Dôvodom je rozhodnutie súdu v spore Zelníka s týždenníkom Plus 7 dní za informácie o ňom a eurofondoch v článku z októbra 2009 od autorky Ivany Pôbišovej.

Článok mal názvov Náhoda? a podtitul Firma poslanca za SNS Štefana Zelníka získala vyše 1,6 milióna eur z eurofondov na rekonštrukciu polikliniky. Vykonáva ju firma, ktorej konateľ je v motorkárskom klube s Jánom Slotom.

Šéfredaktor: Sudcovia možno návrh nečítali

Zelníkova právnička v žalobe žiadala, aby bol článok aj text ospravedlnenia uverejnený v takej veľkosti písma, akou bol napísaný titulok pôvodného článku.

"Zrejme sudcovia ani poriadne nečítali návrh žalujúcej strany a dali do rozsudku presnú formuláciu, akú požadovala," povedal pre Aktuálne.sk šéfredaktor týždenníka Miloš Luknár.

Rozsudok v časti, ktorá hovorí o povinnosti zverejniť ospravedlnenie, považovali za nevykonateľný, "nielen pre nezvyklú formu a rozsah, pretože zákon hovorí jasne o tom, že by ospravedlnenie malo byť primerané, ale najmä z dôvodu, že súd stanovil absolútne nesplniteľnú podmienku uverejniť ho v čísle časopisu, ktoré vyšlo už pred štyrmi rokmi".

V exekučnom konaní však bratislavská sudkyňa "dospela k záveru, že také zverejnenie ospravedlnenia je po materiálnej aj formálnej stránke v poriadku".

Vydavateľ síce podal voči rozsudku dovolanie, no Najvyšší súd zatiaľ o ňom nerozhodol.

Luknár dodáva, že za článok súd Štefanovi Zelníkovi prisúdil i nemajetkovú ujmu 33 200 eur a jeho firme ďalších 22 100 eur.

Ani Zelník také ospravedlnenie nečakal

Ospravedlnenie si v tejto absolútne netradičnej podobe nepredstavoval ani Zelník.

"Ja som len chcel, aby bolo uverejnené v rovnakej podobe a na rovnakom mieste, ako pôvodný článok. Toto mi ani nenapadlo," reagoval pre Aktuálne.sk.

Zároveň však zdôraznil, že sa týždenník ospravedlňuje po dlhom čase. Právoplatný rozsudok totiž padol ešte vlani.

Povinnosť týždenníka zverejniť ospravedlnenie na 54 stranách je podľa podpredsedu Medzinárodného tlačového inštitútu (IPI) Pavla Múdreho dôsledkom absurdného rozsudku, ktorý svedčí o stave slovenského súdnictva a justície.

Múdry vidí len dve možnosti príčin takéhoto rozsudku.

Prvou je, že "sudcovia zúčastnení na rozhodovaní o tejto žalobe sú absolútne neznalí mediálnej problematiky, výrobného procesu v médiách a technológiách na vydávanie médií používaných. A sú natoľko 'suverénni', že si tieto veci ani nechcú dať vysvetliť. A potom sú schopní takýchto absurdných rozsudkov".

Druhou môže byť aj to, že "cieľom takéhoto súdneho rozhodnutia je znevážiť a ponížiť médiá a novinárov, aby sa už neodvážili byť kritické a prestali plniť svoju úlohu".

Celá vec môže skončiť až na Európskom súde pre ľudské práva.

V kauze je totiž už podané dovolanie na Najvyššom súde. Ak ho zamietne, obráti sa vydavateľstvo na Ústavný súd, prípadne neskôr na Štrasburg.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 385
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 294
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 310
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 135
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 977
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 203
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 019
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 591
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 875
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 587

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop