BRATISLAVA. Výrobca nealkoholických nápojov, skupina Kofola, v minulom roku mierne zvýšil svoj obrat z 240,7 mil. eur na 241,3 mil. eur.
Ako ďalej informovala skupina, v sledovanom období klesla hrubá marža o 6,3 % na 76,2 mil. eur. Na druhej strane prevádzkový zisk (EBIT) sa v roku 2013 zvýšil o 1,6 % a zisk spoločnosti pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) vzrástol mierne o 0,5 %.
"Kofola má za sebou ťažký rok, pretože ceny surovín, predovšetkým cukru, boli po celý rok vysoké, maloobchodné reťazce stále výrazne tlačili na vyššiu maržu a dopyt spotrebiteľov po nealkoholických nápojoch zostáva nevýrazný," zhodnotila výsledky za minulý rok spoločnosť.
V októbri minulého roka uskutočnil výrobca nealkoholických nápojov emisiu dlhopisov v hodnote 78,4 mil. eur. Dlhopisy sa podľa skupiny stretli so silným dopytom od investorov najmä zo strany poisťovní, asset managerov a individuálnych investorov.
"Overili sme si, že Kofola má pre investorov veľmi dobré meno," uviedol finančný riaditeľ skupiny Kofola Daniel Buryš. "Tieto peňažné prostriedky chceme využiť, okrem iného na expanziu Kofoly na zaujímavé trhy, pretože vidíme okolo seba niekoľko zajímavých cieľov," dodal.
Spoločnosť Kofola v minulom roku prehodnotila výšku svojich aktív v Poľsku a jednorázovo vo výsledku hospodárenia za rok 2013 odpísala 142 mil. PLN.
Táto účtovná operácia nemá podľa skupiny vplyv na peňažné toky, či schopnosť vyplácať dividendy. Podľa generálneho riaditeľa Kofoly Jannisa Samarasa sa podmienky na trhu veľmi nezmenia, suroviny nezlacnejú a dopyt sa nezvýši zo dňa na deň.
"Mám ale radosť, že sa nám i napriek tomu darí vyrovnávať klesajúci trh a naše trhové podiely rastú nielen v retailovom, ale aj v gastro segmente," uzavrel Samaras.