Počiatek: D1 pri Višňovom sa nestavia pre kartel z roku 2005

Verejné obstarávanie podľa Počiatka brzdili žiadosti o nápravu a následné námietky neúspešných uchádzačov v tendri.

BRATISLAVA. Jediným dôvodom, prečo sa nestavia úsek diaľnice D1 s tunelom Višňové, je kartelová dohoda šiestich stavbárov z roku 2005. Vyhlásil to dnes v Národnej rade (NR) SR v rámci pravidelnej štvrtkovej Hodiny otázok minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).

Šéf rezortu dopravy takto reagoval na otázku opozičného poslanca Richarda Vašečku (OĽaNO). Toho zaujímalo, prečo sa opätovne odkladá výstavba úseku D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu, ktorý je kľúčovým pre cestnú dopravu na Slovensku.

"Osobne som dúfal, že sa nám podarí tento tender uzavrieť už dávno," priznal Počiatek. Súťaž na zhotoviteľa stavby sa totiž tiahne už od januára 2011.

Verejné obstarávanie však podľa Počiatka brzdili žiadosti o nápravu a následné námietky neúspešných uchádzačov v tendri. Neskôr sa na základe rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) súťaž opätovne vyhodnocovala.

Po ňom ale neúspešný uchádzač znovu podal námietku a keď mu ju ÚVO zamietol, obrátil sa na Radu ÚVO. Stalo sa tak 10. februára tohto roku a Rada má v tejto veci rozhodnúť do 45 dní.

Okrem vyhodnocovania predložených ponúk sa však v tomto prípade čaká podľa Počiatka predovšetkým na usmernenie ÚVO v prípade kartelu šiestich stavebných spoločností.

Úrad má totiž odpovedať na otázku, či sa firmy Strabag, Doprastav, Betamont, Inžinierske stavby, Skanska DS a Mota-Engil môže zúčastňovať verejných súťaží.

Niektoré z nich sa totiž prihlásili aj do súťaže o tento diaľničný úsek. Napríklad najnižšiu cenu predložilo konzorcium Skanska a Strabag, a to 338 miliónov eur. V poradí druhú najlacnejšiu ponuku v hodnote takmer 383 miliónov eur predložilo združenie firiem vedené Doprastavom.

"Jediným dôvodom, prečo ešte nie sú podpísané zmluvy so zhotoviteľmi a v lokalite nevidno stavebné stroje je kartelová dohoda šiestich stavebných firiem ešte z roku 2005," zdôraznil Počiatek.

Minister však verí, že tento zdĺhavý proces verejného obstarávania sa čoskoro definitívne ukončí a s výstavbou sa začne v priebehu niekoľkých týždňov.

Podľa odhadov by sa mal tento úsek s tunelom Višňové stavať približne päť až šesť rokov. Po dokončení by bol tunel Višňové s takmer 7,5 kilometrami najdlhším tunelom na Slovensku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 144
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 696
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 932
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 287
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 142
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 972
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 770
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 696
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 495
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 889

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Kotleba zamestnával načierno

Kraj prišiel o vyše 20 miliónov eur z eurofondov.

EKONOMIKA

Slovenka hľadá startupy v Keni či Vietname

Naša predstava o treťom svete je mylná.

Neprehliadnite tiež

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop