Počiatek: D1 pri Višňovom sa nestavia pre kartel z roku 2005

Verejné obstarávanie podľa Počiatka brzdili žiadosti o nápravu a následné námietky neúspešných uchádzačov v tendri.

BRATISLAVA. Jediným dôvodom, prečo sa nestavia úsek diaľnice D1 s tunelom Višňové, je kartelová dohoda šiestich stavbárov z roku 2005. Vyhlásil to dnes v Národnej rade (NR) SR v rámci pravidelnej štvrtkovej Hodiny otázok minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).

Šéf rezortu dopravy takto reagoval na otázku opozičného poslanca Richarda Vašečku (OĽaNO). Toho zaujímalo, prečo sa opätovne odkladá výstavba úseku D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu, ktorý je kľúčovým pre cestnú dopravu na Slovensku.

"Osobne som dúfal, že sa nám podarí tento tender uzavrieť už dávno," priznal Počiatek. Súťaž na zhotoviteľa stavby sa totiž tiahne už od januára 2011.

Verejné obstarávanie však podľa Počiatka brzdili žiadosti o nápravu a následné námietky neúspešných uchádzačov v tendri. Neskôr sa na základe rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) súťaž opätovne vyhodnocovala.

Po ňom ale neúspešný uchádzač znovu podal námietku a keď mu ju ÚVO zamietol, obrátil sa na Radu ÚVO. Stalo sa tak 10. februára tohto roku a Rada má v tejto veci rozhodnúť do 45 dní.

Okrem vyhodnocovania predložených ponúk sa však v tomto prípade čaká podľa Počiatka predovšetkým na usmernenie ÚVO v prípade kartelu šiestich stavebných spoločností.

Úrad má totiž odpovedať na otázku, či sa firmy Strabag, Doprastav, Betamont, Inžinierske stavby, Skanska DS a Mota-Engil môže zúčastňovať verejných súťaží.

Niektoré z nich sa totiž prihlásili aj do súťaže o tento diaľničný úsek. Napríklad najnižšiu cenu predložilo konzorcium Skanska a Strabag, a to 338 miliónov eur. V poradí druhú najlacnejšiu ponuku v hodnote takmer 383 miliónov eur predložilo združenie firiem vedené Doprastavom.

"Jediným dôvodom, prečo ešte nie sú podpísané zmluvy so zhotoviteľmi a v lokalite nevidno stavebné stroje je kartelová dohoda šiestich stavebných firiem ešte z roku 2005," zdôraznil Počiatek.

Minister však verí, že tento zdĺhavý proces verejného obstarávania sa čoskoro definitívne ukončí a s výstavbou sa začne v priebehu niekoľkých týždňov.

Podľa odhadov by sa mal tento úsek s tunelom Višňové stavať približne päť až šesť rokov. Po dokončení by bol tunel Višňové s takmer 7,5 kilometrami najdlhším tunelom na Slovensku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  6. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  7. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  9. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 15 395
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 398
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 075
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 056
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 236
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 098
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 988
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 910
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 351
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 133

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

SVET

Ruské palivo, falošné prístavy. V sankciách pre Kima vidí Rusko svoju šancu

V čase, keď sa od svojho spojenca odvracia Čína, využívajú situáciu ruskí podnikatelia.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

PRIMÁR

Šesť krokov, ktoré by ste mali urobiť, ak plánujete otehotnieť

Ako správne pripraviť telo na počatie a budúce tehotenstvo.

Neprehliadnite tiež

Nová dotácia. Časť drevodomu zaplatí po novom štát

Tento rok rozdelí rezort pôdohospodárstva na montované domy z dreva milión eur. Výška podpory bude závisieť od regiónu

Ekonomika má rásť 3,3-percentným tempom, v budúcom roku ešte zrýchli

Vyplýva to z dát, ktoré zverejnil Inštitút finančnej politiky pri ministerstve financií.

Razenie tunela Čebrať na diaľnici D1 by sa mohlo obnoviť v januári 2018

Odhaduje to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin.

Investície do verejných budov už nebudú zaťažovať verejné financie

Nové pravidlá umožnia podľa MF SR zapájanie know-how a financií súkromného sektora do takýchto investícií, a to bez vplyvu na verejné financie.