Export Japonska stúpol vo februári takmer o desatinu

Februárové výsledky podporil najmä vývoz do Číny.

TOKIO. Japonský export vzrástol vo februári medziročne takmer o 10 % a zaznamenal tak už 12. mesiac rastu po sebe. Výsledkom je zníženie obchodného deficitu na 9-mesačné minimum. Informovali o tom agentúra DPA a server BBC.

Japonské ministerstvo financií dnes v predbežnej správe oznámilo, že vývoz Japonska vzrástol minulý mesiac oproti rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka o 9,8 % na 5,8 bilióna jenov (41,04 miliardy eur).

Dovoz sa zvýšil o 9 % približne na 6,6 bilióna jenov, výsledkom čoho bol obchodný deficit na úrovni okolo 800 miliárd jenov. Japonsko síce zaznamenalo schodok v obchode už 20. mesiac po sebe, no ten februárový bol najnižší za posledných deväť mesiacov.

V porovnaní s februárom minulého roka je deficit o 3,5 % vyšší, v porovnaní s januárom sú údaje podstatne lepšie, keď vtedy obchodný deficit dosiahol rekordnú úroveň 2,79 bilióna jenov. Dôvodom bol prudký rast dovozu v januári, ktorý dosiahol až 25 %.

Februárové výsledky podporil najmä vývoz do Číny. Ten sa zvýšil medziročne o 27,7 % na 1,07 bilióna jenov, zatiaľ čo dovoz vzrástol len o 5,7 % na 1,19 bilióna jenov.

Vývoz do USA sa zvýšil o 5,6 % na 1,06 bilióna jenov a dovoz vzrástol o 20,8 % na 579,9 miliardy jenov.

Čo sa týka Európskej únie, export Japonska do tohto obchodného bloku vzrástol o 13,9 % na 609,5 miliardy jenov, zatiaľ čo dovoz sa zvýšil o 15,4 % na 646,9 miliardy jenov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  6. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 712
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 7 085
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 025
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 562
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 740
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 306
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 157
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 978
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 959
  10. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 493

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

SVET

Jeden víťaz a samí porazení. Čo ukázali nemecké voľby

Takmer štvrtina nemeckých voličov hlasovala za extrém.

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Trump sľubuje najradikálnejšie zníženie daní v histórii USA

Plán komplexnej daňovej reformy je už úplne finalizovaný, tvrdí americký prezident.

Pred 155 rokmi zomrel kráľ džínsov Levi Strauss

Výrobca džínsov získal v máji 1873 spolu s krajčírom Jacobom Davisom príslušné osvedčenie patentového úradu na legendárne modré džínsy.

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol povinný odkryť vlastnícku štruktúru.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.