Zatváranie elektrární v Novákoch a Vojanoch má byť zažehnané

Taliansky Enel hrozil, že elektrárne s dosahom na vyše päťtisíc pracovných miest zatvorí. Teraz do nich ide investovať. Podľa štátu to znamená, že elektrárne nezavrie.

Elektráreň v Novákoch má fungovať aj v roku 2016.(Zdroj: FOTO - TASR)

BRATISLAVA. Zatvoríme uhoľné elektrárne vo Vojanoch a Novákoch. Takto jasne vlani pohrozil taliansky Enel, majoritný vlastník Slovenských elektrární.

Reagoval na zmeny v zákonoch, pre ktoré mohol prísť aj o 70 miliónov eur. Štát vtedy zavádzal nové poplatky, ktoré majú platiť výrobcovia elektriny za prístup do káblov na prenos elektriny.

Investujú 75 miliónov eur

Dnes je zdá sa všetko inak. „Skupina Enel investuje do modernizácie elektrární Nováky a Vojany na Slovensku 75 milionov eur,“ povedal včera riaditeľ medzinárodnej divízie skupiny Enel Carlo Tamburi v Ríme.

Rovnakú informáciu malo ministerstvo hospodárstva. „Elektrárne budú prevádzkované aj po roku 2016,“ vysvetlil hovorca ministerstva Stanislav Jurikovič, ako chápe rozhodnutie Talianov.

„Na Nováky je naviazaných 4500 baníkov a ďalších minimálne 400 ľudí pracuje priamo v našej elektrárni. Elektráreň Vojany na seba viaže 500 ľudí,“ povedal v júli podpredseda predstavenstva Slovenských elektrární Branislav Strýček.

Čísla z minulosti boli iné

Prečo sa Enel rozhodol do elektrární investovať desiatky miliónov, nie je jasné.

V posledných mesiacoch nastali viaceré zmeny v legislatíve. Vo februári vyčíslili Slovenské elektrárne dosah nového poplatku na elektrárne v Novákoch a vo Vojanoch v tomto roku na 25 miliónov eur.

Vlani odhadovali, že len do ekologizácie elektrárne v Novákoch treba investovať 90 miliónov eur. Tiež vypočítali, že podľa legislatívnych návrhov môžu náklady na prevádzku tejto elektrárne pre plánované zmeny v legislatíve stúpnuť o vyše 41 miliónov eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 629
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 071
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 330
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 416
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 381
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 893
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 608
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 484
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 452
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 862

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop