MNÍCHOV. Nemecká automobilka BMW oznámila, že predaj jej áut vzrástol vo februári medziročne o takmer 6 % na nový rekord, keď predaj potiahol najmä dopyt na čínskom trhu.
Ten dokázal vykompenzovať aj pokles predaja v Európe a Spojených štátoch. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Spoločnosť BMW, ktorá okrem rovnomennej značky vyrába aj autá značiek Rolls-Royce a Mini, uviedla, že vo februári predala celkovo 141.093 áut oproti 133.631 predaným vozidlám vo februári 2013.
To znamená rast predaja o 5,6 % a najlepší február v histórii firmy. Darilo sa jej najmä v Číne, kde predaj vzrástol o 29,1 %.
Záujem bol najmä o rovnomennú značku skupiny. Predaj áut značky BMW vzrástol vo svete o 8,6 % na 124.839 vozidiel. V rovnakom mesiaci minulého roka sa vo svete predalo 114.909 áut značky BMW.
Naopak, predaj áut Mini klesol o 13,8 % na 15.975. Dôvodom je pripravované uvedenie auta Mini novej generácie na trh, pričom nové auto by sa malo začať predávať od polovice marca.