PARÍŽ. Francúzska spoločnosť Carrefour, ktorá je najväčším európskym maloobchodným reťazcom, v minulom roku evidovala rast prevádzkového zisku o 5,3 % na 2,238 mld. eur.
Prekonala tak odhad analytikov oslovených v prieskume agentúry Reuters, ktorí predpovedali, že bude v objeme 2,224 mld. eur.
Výkon reťazca odzrkadľuje výrazné zlepšenie ziskovosti na jeho hlavnom francúzskom trhu a silný rast v Latinskej Amerike, hoci trhy v Španielsku, Taliansku a Ázii boli slabé.
Spoločnosť ďalej v stredu informovala, že v toto roku vynaloží viac financií na renováciu a rozšírenie svojich predajní s cieľom oživiť európske hypermarkety a expandovať v kľúčových nových trhových ekonomikách, ako sú Čína a Brazília. Firma chce na to v roku 2014 vynaložiť 2,4 mld. až 2,5 mld. eur. Vlani investovala 2,2 mld. eur.
Reťazec zároveň rozhodol, že svoje dividendy za rok 2013 zvyšuje o 7 percent na 0,62 eura na akciu.
Carrefour prevádzkuje po celom svete priamo, alebo prostredníctvom svojich partnerov 15 937 obchodov v 34 krajinách a zamestnáva približne 495 tisíc zamestnancov. Na slovenský trh spoločnosť vstúpila v roku 2000 a ročne u nej nakúpi približne 8 mil. zákazníkov.