ČESMAD chce zmierniť vplyv mýta najmä v regionálnej doprave

Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia chce rokovať s ministerstvom dopravy o dopadoch zmien v mýtnom systéme.

BRATISLAVA. Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia chce rokovať s ministerstvom dopravy o dopadoch zmien v mýtnom systéme po tom, ako budú známe výsledky výberu mýta za prvý mesiac tohto roka.

Zhodlo sa na tom prezídium ČESMAD-u, ktoré v pondelok mimoriadne rokovalo v Banskej Bystrici.

"V prípade, že dostaneme tieto výsledky, určite budeme chcieť rokovať, aby sme pomohli zmierniť túto situáciu pre vnútroštátnych regionálnych autodopravcov," povedal pre agentúru SITA generálny tajomník ČESMAD-u Pavol Reich.

Z dôvodu zmien v mýte sa totiž podľa neho zvýšili poplatky najmä pre domácich regionálnych autodopravcov.

Menej spoplatnených úsekov

ČESMAD má najmä výhrady k zavedeniu mýta aj v intravilánoch miest a obcí v dĺžke 980 kilometrov. Tvrdí, že s tým na rokovaniach s ministerstvom dopravy pred zmenami v mýte nesúhlasilo.

Združenie cestných dopravcov preto chce, aby sa dĺžka spoplatnených úsekov v intravilánoch znížila. Začiatkom tohto roka sa úseky, kde sa platí mýto, rozšírili aj o 225 kilometrov ciest I. triedy.

Mýtna spoločnosť SkyToll, a.s., ktorá údaje o výbere mýta zverejňuje zvyčajne v polovici mesiaca, zatiaľ nevie, kedy budú známe výsledky za január.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že o pripravovaných zmenách v mýte vlani rokovalo so všetkými zástupcami dopravcov a ich finálne znenie odsúhlasili okrem zástupcov samosprávnych krajov aj autodopravcovia.

"Napriek tomu sa nebránime žiadnym konštruktívnym rokovaniam o problémoch, ktoré dopravcov trápia. Samozrejme, hľadáme možnosti, ako pomôcť autodpravcom," informoval agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa.

Problematiku mýta podľa rezortu dopravy netreba vnímať ako hru štátu a autodopravcov, pričom sa často zabúda na obyvateľov žijúcich popri cestách zaťažovaných nákladnou dopravou.

"Štát musí nájsť vhodný kompromis medzi požiadavkami autodopravcov a samospráv, aby nebolo poškodené podnikateľské prostredie, ale ani kvalita života vidieckeho obyvateľstva. Všetky zmeny mýta sú kompromisom troch, a nie dvoch, zúčastnených strán," dodal Kóňa.

Pripomenul, že samosprávy pôvodne navrhovali úplný zákaz nákladnej dopravy na krajských cestách II. a III. triedy. Zákaz platí pre ťažké vozidlá nad 12 ton na cestách III. triedy, s výnimkou zásobovania.

Zatiaľ nemajú údaje

Začiatkom tohto roka bol zároveň zavedený monitoring nákladnej dopravy na cestách II. a III. triedy, na ktorých je zatiaľ nulová sadzba mýta.

Prvé relevantné údaje z monitoringu nákladnej dopravy na krajských cestách budú podľa ministerstva dopravy za prvé tri mesiace roka. Je to z dôvodu zachytenia vplyvu sezónnosti.

"K dispozícii máme zatiaľ čiastkové čísla za prvých pár týždňov. Je to však príliš málo na vynášanie definitívnych záverov," uviedol Kóňa.

"Účelom monitoringu ciest nižšej kategórie je zistiť skutočný stav intenzít dopravy, čo nám môže pomôcť zavádzať potrebné opatrenia. Môže to byť podklad pri plánovaní novej infraštruktúry a napríklad dobrý argument pri rokovaniach s Európskou komisiou o financovaní nových cestných prepojení a podobne," priblížil.

Spoplatnenie ciest II. a III. triedy mýtom sa podľa ministerstva dopravy neplánuje a nebolo by to šťastné riešenie. Rezort na to už upozornil kraje ako vlastníkov týchto ciest.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 942
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 632
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 001
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 679
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 200
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 094
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 931
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 593
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 140
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 658

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: Časovka rozhodne o víťazovi, stále vedie Saganov kolega

Troch najlepších v celkovom poradí delí necelých tridsať sekúnd.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

AUTO

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s kolónami.

KOMENTÁRE

Ako byť šťastný len tak pre nič za nič

Smútku sa nedá vyhnúť. Ani s ním bojovať. Treba si ho prežiť.

Neprehliadnite tiež

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.

Deutsche Bank by sa mala po viacmiliardových stratách znovu vrátiť k zisku

Pre banky zostávajú veľkým problémom nízke úrokové sadzby.