ČESMAD chce zmierniť vplyv mýta najmä v regionálnej doprave

Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia chce rokovať s ministerstvom dopravy o dopadoch zmien v mýtnom systéme.

BRATISLAVA. Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia chce rokovať s ministerstvom dopravy o dopadoch zmien v mýtnom systéme po tom, ako budú známe výsledky výberu mýta za prvý mesiac tohto roka.

Zhodlo sa na tom prezídium ČESMAD-u, ktoré v pondelok mimoriadne rokovalo v Banskej Bystrici.

"V prípade, že dostaneme tieto výsledky, určite budeme chcieť rokovať, aby sme pomohli zmierniť túto situáciu pre vnútroštátnych regionálnych autodopravcov," povedal pre agentúru SITA generálny tajomník ČESMAD-u Pavol Reich.

Z dôvodu zmien v mýte sa totiž podľa neho zvýšili poplatky najmä pre domácich regionálnych autodopravcov.

Menej spoplatnených úsekov

ČESMAD má najmä výhrady k zavedeniu mýta aj v intravilánoch miest a obcí v dĺžke 980 kilometrov. Tvrdí, že s tým na rokovaniach s ministerstvom dopravy pred zmenami v mýte nesúhlasilo.

Združenie cestných dopravcov preto chce, aby sa dĺžka spoplatnených úsekov v intravilánoch znížila. Začiatkom tohto roka sa úseky, kde sa platí mýto, rozšírili aj o 225 kilometrov ciest I. triedy.

Mýtna spoločnosť SkyToll, a.s., ktorá údaje o výbere mýta zverejňuje zvyčajne v polovici mesiaca, zatiaľ nevie, kedy budú známe výsledky za január.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že o pripravovaných zmenách v mýte vlani rokovalo so všetkými zástupcami dopravcov a ich finálne znenie odsúhlasili okrem zástupcov samosprávnych krajov aj autodopravcovia.

"Napriek tomu sa nebránime žiadnym konštruktívnym rokovaniam o problémoch, ktoré dopravcov trápia. Samozrejme, hľadáme možnosti, ako pomôcť autodpravcom," informoval agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa.

Problematiku mýta podľa rezortu dopravy netreba vnímať ako hru štátu a autodopravcov, pričom sa často zabúda na obyvateľov žijúcich popri cestách zaťažovaných nákladnou dopravou.

"Štát musí nájsť vhodný kompromis medzi požiadavkami autodopravcov a samospráv, aby nebolo poškodené podnikateľské prostredie, ale ani kvalita života vidieckeho obyvateľstva. Všetky zmeny mýta sú kompromisom troch, a nie dvoch, zúčastnených strán," dodal Kóňa.

Pripomenul, že samosprávy pôvodne navrhovali úplný zákaz nákladnej dopravy na krajských cestách II. a III. triedy. Zákaz platí pre ťažké vozidlá nad 12 ton na cestách III. triedy, s výnimkou zásobovania.

Zatiaľ nemajú údaje

Začiatkom tohto roka bol zároveň zavedený monitoring nákladnej dopravy na cestách II. a III. triedy, na ktorých je zatiaľ nulová sadzba mýta.

Prvé relevantné údaje z monitoringu nákladnej dopravy na krajských cestách budú podľa ministerstva dopravy za prvé tri mesiace roka. Je to z dôvodu zachytenia vplyvu sezónnosti.

"K dispozícii máme zatiaľ čiastkové čísla za prvých pár týždňov. Je to však príliš málo na vynášanie definitívnych záverov," uviedol Kóňa.

"Účelom monitoringu ciest nižšej kategórie je zistiť skutočný stav intenzít dopravy, čo nám môže pomôcť zavádzať potrebné opatrenia. Môže to byť podklad pri plánovaní novej infraštruktúry a napríklad dobrý argument pri rokovaniach s Európskou komisiou o financovaní nových cestných prepojení a podobne," priblížil.

Spoplatnenie ciest II. a III. triedy mýtom sa podľa ministerstva dopravy neplánuje a nebolo by to šťastné riešenie. Rezort na to už upozornil kraje ako vlastníkov týchto ciest.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 210
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 8 016
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 343
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 240
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 085
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 312
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 029
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 585
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 075
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 895

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kuriózny zločin spred 50 rokov ožíva vďaka novinárovi Romanovi Kaliskému

Vlastnú susedu chcela utopiť v odpadovej šachte, napokon dostala 6 rokov.

ŠPORT

Šupler: Keď sme boli v céčku, každý chcel ísť na MS. Dnes je situácia iná

Je ešte skoro, vraví Šupler o hráčoch do 18 rokov.

DOMOV

Viezli sme sa po trase, po ktorej Remiáš prešiel naposledy

Uplynulo 21 rokov od smrti Remiáša.

TECH

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Fajčenie môže ohroziť aj vaše vnúčatá.

Neprehliadnite tiež

Ficovi sa myšlienka trinásteho platu páči, bude o nej diskutovať

Šéf koaličnej SNS a parlamentu Andrej Danko chce firmám nakázať, aby zamestnancom vyplácali plat navyše.

Obchody vo Venezuele sú takmer prázdne, ľudia každý deň bojujú o prežitie

Hlavné mesto Venezuely Caracas zasiahli masové protivládne demonštrácie.

Švajčiari: štátny vlakový dopravca nás diskriminuje. Súťaž ušil na mieru jednému výrobcovi

Železničná spoločnosť Slovensko chce nakúpiť 25 nových vlakov za 160 miliónov eur.

Trump zrušil Obamov zákaz ťažiť ropu pri pobrežiach

Obama krátko pred svojím odchodom z funkcie zakázal ťažbu pre ochranu životného prostredia.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop