TOKIO. Zisk japonskej automobilky Honda sa v období októbra až decembra viac ako zdvojnásobil a vrátil sa na predkrízové úrovne.
Spoločnosti k tomu pomohol vysoký predaj jej vynoveného modelu Fit, ktorý v septembri uviedli v Japonsku na trh. Spoločnosť informovala, že jej čistý zisk vzrástol na 160,7 mld. jenov (JPY) zo sumy 77,4 mld. JPY v rovnakom období predchádzajúceho roka.
Analytici, ktorých vo svojom prieskume oslovila agentúra Reuters, očakávali zisk firmy v období októbra až decembra v sume 172 mld. JPY.
Za celý účtovný rok, ktorý sa končí v marci 2014, Honda potvrdila svoju prognózu čistého zisku v sume 580 mld. JPY, čo je menej než očakávali analytici v sume 603,4 mld. JPY.
Honda znížila svoj odhad globálneho predaja áut v súčasnom fiškálnom roku na 4,385 mil. kusov. Predtým pritom uvádzala celoročný predaj v objeme 4,43 mil. kusov.
Dôvodom je oslabenie v Thajsku, kde sa skončila vládna podpora pre tých, ktorí si kupovali svoj prvý automobil.