PARÍŽ. Francúzska automobilka Renault v roku 2013 zvýšila predaj vozidiel o 3,1 % na 2,63 mil. automobilov. Motorom rastu bola značka Dacia, pod ktorou automobilka predáva lacnejšie vozidlá.
"Tento výsledok sme dosiahli v prostredí, ktoré nie je pre spoločnosť veľmi priaznivé," povedal Jerome Stoll, viceprezident spoločnosti Renault pre predaj a marketing.
Rast predaja v minulom roku bol však pomalší než v roku 2012. Vtedy dosiahol úroveň 6,3 %.
Predaj automobilov Dacia sa zvýšil o 19,3 % na takmer 430 tis. vozidiel. Prvýkrát sa tak predalo viac ako 400 tis. áut tejto značky.
"Rok 2013 bol pre Daciu šťastný, darilo sa jej excelentne,“ povedal obchodný manažér spoločnosti Dacia Thomas Dubruel.
Skupina Renault zvýšila počet predaných áut v Európe o 2,4 %, hoci európsky automobilový trh oslabil o 1,7 %. Do skupiny Renault patria značky Renault, Dacia a Renault Samsung Motors.