O vstup do štátneho Cargo Wagon budú súťažiť tri firmy

Do užšieho výberu na získanie 66 % akcií v spoločnosti Cargo Wagon, postúpili traja uchádzači.

BRATISLAVA. Do užšieho výberu na získanie podielu 66 % v spoločnosti Cargo Wagon, a.s., jednej z dvoch nových dcérskych firiem štátnej Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo), sa dostali traja záujemcovia.

Informoval o tom v pondelok denník Hospodárske noviny (HN) s tým, že ide o Eco-Invest Milana Fiľa v konzorciu s írskou firmou Toaux Rail, francúzsku firmu Nacco a Slovenskú plavbu a prístavy. Cargo Wagon má od materskej spoločnosti odkúpiť 12 400 nákladných vagónov, z ktorých asi dve tretiny jej bude potom spätne prenajímať osem rokov.

Viceprezident Eco-Investu Milan Vajs potvrdil, že ak by sa im podarilo uspieť, chcú poskytovať nielen kvalitné služby pre Cargo, ale aj maximalizovať výkonnosť spoločnosti Cargo Wagon v rámci Európy, a to optimálnym využívaním vozového parku v jeho vlastníctve. Nespresnil však, koľko by do firmy investovali, to bude známe až po analýze všetkých dostupných informácií.

Vidia aj podvod

Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej pre HN v tejto súvislosti povedal, že tu nejde o žiadne zámery. "Je to jednoduchý biznis v schéme: od štátnej firmy si za nejakú cenu kúpim vagóny, z ktorých následne 70 percent spätne prenajmem tej istej spoločnosti na osem rokov. Takto by chcel začať podnikať každý podnikateľ," tvrdí Matej.

Podľa neho je to najjednoduchší spôsob ako zarobiť veľké peniaze. Ako dodal, ľudia ostanú v materskej spoločnosti Carga a súkromný investor nemusí riešiť prepúšťanie, na dcéru neprechádzajú ani žiadne záväzky, ani žiadne iné problémy. "Ide o čistý podvod s majetkom štátu, ktorý predám a následne si ho budem prenajímať. Na to nepotrebujem žiadne skúsenosti, len peniaze na počiatočný nákup," uviedol Matej.

Slovensko sa podľa neho čiastočným rozpredajom Carga na dcérske spoločnosti zbaví možnosti predať materskú spoločnosť ako celok, navyše holdingu zostanú len dlhy a ľudia, matke sa budú kumulovať straty.

ZSSK Cargo hľadá aj investora na získanie podielu 50 % vo svojej druhej dcérskej firme ZSSK Cargo Intermodal, a.s. Tá bude prevádzkovať kontajnerovú prepravu, pričom od materskej spoločnosti má získať okolo 430 vagónov. Štátny vlakový nákladný dopravca neprezradil, s koľkými potenciálnymi investormi bude rokovať o ich vstupe do oboch dcérskych firiem.

Predávať chcú na jeseň

"Záujemcovia budú predkladať záväzné ponuky za podiely v oboch dcérskych firmách po vykonaní hĺbkovej analýzy, návšteve prevádzok a oboznámení sa s transakčnou dokumentáciou, na čo im bude poskytnutý čas primeraný komplexnosti transakcie a rozsahu majetku," uviedla Schmidtová.

Termín na predloženie záväzných ponúk uchádzačov nekonkretizovala. ZSSK Cargo plánuje sprístupniť záujemcom dataroom, resp. informácie o situácii a podrobnom biznispláne dcérskych firiem od 15. januára. "Sprístupnenie dataroomu a hĺbkový audit je nutnou podmienkou pre rozhodovanie záujemcov o predložení záväznej ponuky," dodala Schmidtová.

ZSSK Cargo plánuje uzatvoriť transakciu, vrátane výberu partnerov, podpisu zmlúv, získania potrebných súhlasov regulačných orgánov a zaplatenia kúpnej ceny do jesene tohto roka. Štátna spoločnosť chce peniaze z odpredaja podielov v dcérskych firmách použiť na splatenie podstatnej časti dlhov, a naštartovať svoj ďalší rozvoj.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 636
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 154
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 481
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 369
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 855
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 553
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 482
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 094
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 083
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 464

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop