Potravinám pre deti dáme prednosť

Výrobcovia potravín využívajú marketing, aby oslovili deti. Reklama na detské výrobky je obmedzená etickým kódexom.

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Výrobcovia potravín využívajú marketing, aby oslovili deti. No nemôžu vyvolať dojem, že je kúpa výrobkov nevyhnutná.

BRATISLAVA. Väčšina rodičov nakupuje s deťmi. Málokedy odíde ich ratolesť z obchodu bez chutnej drobnosti.

Rodičia však uprednostňujú výrobky určené pre deti, aj keď nakupujú pre seba, vnímajú ich ako kvalitnejšie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti TNS Slovakia.

S deťmi chodia podľa neho nakupovať tri štvrtiny opýtaných, štyria z piatich pre deti niečo špeciálne kúpia.

Medzi najžiadanejšie patria sladkosti. No rodičia deťom často kupujú mliečne výrobky či detskú kozmetiku.

Potravinám určeným pre deti dávajú dospelí často pri nákupe prednosť aj preto, že sú bez umelých prísad, farbív a konzervantov.

Pri nákupe s deťmi hrá podľa marketingového odborníka Mariána Timorackého z United Consultants úlohu aj detská zvedavosť: „Deti rady skúšajú nové výrobky, sú vnímavejšie na reklamy, poznajú viac značiek než dospelí.“

Reklama nesmie naliehať

Reklama, ktorá má upútať pozornosť detí, sa u nás musí riadiť etickým kódexom reklamy.

„Deťom je v rámci legislatívnych a etických pravidiel venovaná osobitná pozornosť,“ hovorí Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.

Reklama nesmie deti vyzývať, aby naliehali na rodičov v snahe docieliť kúpu produktu, nemala by vyvolávať dojem nevyhnutnosti kúpy.

„Vystupovanie detí v reklame nesmie zneužívať prirodzené cítenie dospelých voči deťom,“ dopĺňa Rajčáková.

Neutrálne obaly pre deti?

Existuje celý rad výrobkov určených deťom, ktoré aktívne využívajú adekvátnu reklamu a marketing, pripomína Timoracký.

Menuje napríklad výrobky Pribináčik, Kostíci, Haribo, Brumík. Neodsudzoval by ani lákanie rodičov a detí na nálepky dinosaurov či Šmolkov do predajní.

Za dobrý nápad však nepovažuje návrh europoslancov, aby z obalov výrobkov pre deti zmizli spokojné tváre a nahradil ich neutrálny obsah.

Podobne ako dospelí, ani deti nie sú racionálnymi osobnosťami a pri nákupe hrajú dôležitú úlohu emócie.

„Skúste malému dieťaťu priniesť biely téglik s nápisom „tvarohovo-smotanový dezert“ a zoznamom látok, ktoré obsahuje,“ dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  2. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  5. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  8. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  9. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  10. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 629
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 038
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 973
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 102
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 906
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 172
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 002
  8. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 652
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 651
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 565

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner hokejovej reprezentácie a šéf zväzu diskutovali spolu v mimoriadnej relácii TV Markíza.

KOMENTÁRE

Vydrží to ešte Most alebo padne?

Trpezlivosť voličov nemožno skúšať donekonečna.

DOMOV

EU Observer: ruskí špióni verbujú aj Slovákov

Spôsob, akým sa kluby ruských bojových umení rozrastajú po Európe, nie je podľa analytikov prirodzený.

Neprehliadnite tiež

Za žalúdočné problémy na dovolenke možno už čoskoro vysúdite peniaze

Nový typ nemajetkovej ujmy chcú do zákona dostať viacerí právnici a akademici.

Cigaretový gigant našiel spôsob, ako vybabrať s nechutnými obalmi

Spoločnosť Philip Morris začala distribuovať puzdrá na cigarety s logom Marlboro.

Akcionári Prima banky a Sberbank schválili zámer zlúčenia bánk, Sberbank zanikne v lete

Sberbank v posledných rokoch stagnuje, má nedostatočne efektívne vnútorné procesy a nízky počet klientov.

Brazílski baníci našli obrovský smaragd, váži 360 kíl

Na vyslobodenie kameňa vysokého 1,3 metra zo zeme bola potrebná ťažká technika.