Potravinám pre deti dáme prednosť

Výrobcovia potravín využívajú marketing, aby oslovili deti. Reklama na detské výrobky je obmedzená etickým kódexom.

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Výrobcovia potravín využívajú marketing, aby oslovili deti. No nemôžu vyvolať dojem, že je kúpa výrobkov nevyhnutná.

BRATISLAVA. Väčšina rodičov nakupuje s deťmi. Málokedy odíde ich ratolesť z obchodu bez chutnej drobnosti.

Rodičia však uprednostňujú výrobky určené pre deti, aj keď nakupujú pre seba, vnímajú ich ako kvalitnejšie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti TNS Slovakia.

S deťmi chodia podľa neho nakupovať tri štvrtiny opýtaných, štyria z piatich pre deti niečo špeciálne kúpia.

Medzi najžiadanejšie patria sladkosti. No rodičia deťom často kupujú mliečne výrobky či detskú kozmetiku.

Potravinám určeným pre deti dávajú dospelí často pri nákupe prednosť aj preto, že sú bez umelých prísad, farbív a konzervantov.

Pri nákupe s deťmi hrá podľa marketingového odborníka Mariána Timorackého z United Consultants úlohu aj detská zvedavosť: „Deti rady skúšajú nové výrobky, sú vnímavejšie na reklamy, poznajú viac značiek než dospelí.“

Reklama nesmie naliehať

Reklama, ktorá má upútať pozornosť detí, sa u nás musí riadiť etickým kódexom reklamy.

„Deťom je v rámci legislatívnych a etických pravidiel venovaná osobitná pozornosť,“ hovorí Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.

Reklama nesmie deti vyzývať, aby naliehali na rodičov v snahe docieliť kúpu produktu, nemala by vyvolávať dojem nevyhnutnosti kúpy.

„Vystupovanie detí v reklame nesmie zneužívať prirodzené cítenie dospelých voči deťom,“ dopĺňa Rajčáková.

Neutrálne obaly pre deti?

Existuje celý rad výrobkov určených deťom, ktoré aktívne využívajú adekvátnu reklamu a marketing, pripomína Timoracký.

Menuje napríklad výrobky Pribináčik, Kostíci, Haribo, Brumík. Neodsudzoval by ani lákanie rodičov a detí na nálepky dinosaurov či Šmolkov do predajní.

Za dobrý nápad však nepovažuje návrh europoslancov, aby z obalov výrobkov pre deti zmizli spokojné tváre a nahradil ich neutrálny obsah.

Podobne ako dospelí, ani deti nie sú racionálnymi osobnosťami a pri nákupe hrajú dôležitú úlohu emócie.

„Skúste malému dieťaťu priniesť biely téglik s nápisom „tvarohovo-smotanový dezert“ a zoznamom látok, ktoré obsahuje,“ dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 223
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 025
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 546
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 515
  5. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 231
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 205
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 086
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 1 921
  9. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 574
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 561

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Galkova kauza odpočúvania trvá roky, súdy ju nechcú riešiť

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

PRIMÁR

Mužské semeno môže preniesť desiatky vírusov

HIV, Zika a Ebola sú iba začiatok. Semeno môže obsahovať až 27 typov vírusov.

Neprehliadnite tiež

Bystrica má novú autobusovú stanicu. Pozrite sa, ako sa menila

Predchádzajúca stanica bola otvorená v 80. rokoch a nikdy nebola celkom dokončená, nový terminál je najmodernejší v krajine.

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

Hľadá sa EY Podnikateľ roka, víťaz pocestuje do Monte Carla

Do súťaže môžu podnikateľov nominovať aj ich zákazníci alebo známi.

Nová dotácia. Časť drevodomu zaplatí po novom štát

Tento rok rozdelí rezort pôdohospodárstva na montované domy z dreva milión eur. Výška podpory bude závisieť od regiónu