Potravinám pre deti dáme prednosť

Výrobcovia potravín využívajú marketing, aby oslovili deti. Reklama na detské výrobky je obmedzená etickým kódexom.

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Výrobcovia potravín využívajú marketing, aby oslovili deti. No nemôžu vyvolať dojem, že je kúpa výrobkov nevyhnutná.

BRATISLAVA. Väčšina rodičov nakupuje s deťmi. Málokedy odíde ich ratolesť z obchodu bez chutnej drobnosti.

Rodičia však uprednostňujú výrobky určené pre deti, aj keď nakupujú pre seba, vnímajú ich ako kvalitnejšie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti TNS Slovakia.

S deťmi chodia podľa neho nakupovať tri štvrtiny opýtaných, štyria z piatich pre deti niečo špeciálne kúpia.

Medzi najžiadanejšie patria sladkosti. No rodičia deťom často kupujú mliečne výrobky či detskú kozmetiku.

Potravinám určeným pre deti dávajú dospelí často pri nákupe prednosť aj preto, že sú bez umelých prísad, farbív a konzervantov.

Pri nákupe s deťmi hrá podľa marketingového odborníka Mariána Timorackého z United Consultants úlohu aj detská zvedavosť: „Deti rady skúšajú nové výrobky, sú vnímavejšie na reklamy, poznajú viac značiek než dospelí.“

Reklama nesmie naliehať

Reklama, ktorá má upútať pozornosť detí, sa u nás musí riadiť etickým kódexom reklamy.

„Deťom je v rámci legislatívnych a etických pravidiel venovaná osobitná pozornosť,“ hovorí Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.

Reklama nesmie deti vyzývať, aby naliehali na rodičov v snahe docieliť kúpu produktu, nemala by vyvolávať dojem nevyhnutnosti kúpy.

„Vystupovanie detí v reklame nesmie zneužívať prirodzené cítenie dospelých voči deťom,“ dopĺňa Rajčáková.

Neutrálne obaly pre deti?

Existuje celý rad výrobkov určených deťom, ktoré aktívne využívajú adekvátnu reklamu a marketing, pripomína Timoracký.

Menuje napríklad výrobky Pribináčik, Kostíci, Haribo, Brumík. Neodsudzoval by ani lákanie rodičov a detí na nálepky dinosaurov či Šmolkov do predajní.

Za dobrý nápad však nepovažuje návrh europoslancov, aby z obalov výrobkov pre deti zmizli spokojné tváre a nahradil ich neutrálny obsah.

Podobne ako dospelí, ani deti nie sú racionálnymi osobnosťami a pri nákupe hrajú dôležitú úlohu emócie.

„Skúste malému dieťaťu priniesť biely téglik s nápisom „tvarohovo-smotanový dezert“ a zoznamom látok, ktoré obsahuje,“ dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 897
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 550
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 777
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 739
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 286
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 177
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 315
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 872
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 192
  10. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 140

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

EKONOMIKA

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby uprostred viazanosti.

Neprehliadnite tiež

Kellnerova PPF rozbieha v Británii banku, píšu české HN

Investícia je vo výške necelej miliardy korún, teda 37 miliónov eur.

Indikátor ekonomického sentimentu dosiahol najlepšiu hodnotu za šesť rokov

Na vývoj priaznivo vplýval rast dôvery v priemysle či v službách.

Hrušovský začal kontrolovať Eximbanku

Politický obchod bývalý šéf KDH Pavol Hrušovský vylúčil.

Ceny ropy mierne vzrástli

Ceny opäť podporilo zníženie ťažby OPEC.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop