Prečo vám hamburger neprinesú domov

McDonald's do experimentu s donáškou nejde, hoci záujem nemeral.

Niektoré jedlá vám domov nedonesú.(Zdroj: SITA/AP)

Doručiť hranolčeky do desiatich minút je problém. Navyše by ich to výrazne predražilo.

BRATISLAVA. Máte chuť na Big Mac a nechce sa vám ísť do McDonald's? Nemáte na výber, známy reťazec na Slovensku donášku nerobí.

„Naše produkty sa musia k zákazníkovi dostať do desiatich minút, aby bola zachovaná kvalita a čerstvosť produktov pod našou značkou,“ vysvetľuje hovorkyňa McDonald's Drahomíra Jiráková.

Tvrdí, že urobili aj niekoľko testov, aby zistili, či by sa rozvážať naozaj dalo, ale zistili, že nie.

McDonald's chceli rozvážať iní

Našli sa však firmy, ktoré si chceli na rozvoze známych hamburgerov z McDonald's postaviť biznis. Rozhodli sa priniesť ľuďom jeho produkty domov, aj keď im to ich výrobca neodsúhlasil.

„Vyskytli sa akési letáky, a my sme požiadali, aby táto služba nebola komunikovaná tak, aby bol zákazník uvedený do omylu, že s tým súhlasíme a zodpovedáme za kvalitu, čerstvosť a bezpečnosť týchto potravín,“ opisuje skúsenosti Jiráková.

Nie sú jediní, kto rýchle občerstvenie predáva len priamo za pultom.

Ani známy Subway vám domov jedlo neprinesie. Tvrdí, že to nevylučuje, ale každej pobočke musí rozvoz schváliť centrála.

Subway vysvetľuje, že ten, kto rozváža, musí splniť prísne časové limity, aby sa jedlo dostalo k zákazníkovi ešte čerstvé.

„Ide najmä o to, v akom maximálnom čase musí byť objednávka vybavená, ako má byť sendič transportovaný a podobne,“ odpísali zo Subway.

Či niekto z manažérov reštaurácií Subway u nás žiadal o povolenie rozvážať, reťazec nepovedal. Isté je, že to žiadna z tunajších pobočiek Subway nerobí.

Stál by rozvoz viac ako samotné jedlo?

Šéf siete reštaurácií Pizza Mizza Jozef Šétaffy vysvetľuje, že rozvoz je pre niektoré jedlá nevhodný nielen pre riziko, že sa k zákazníkovi nedostane vždy čerstvé.

„Pri produktoch v nižšej cenovej úrovni sa rozvoz neoplatí, pretože cena rozvozu by bola asi vyššia ako cena samotného jedla,“ povedal Šétaffy.

Fastfoody sa tak podľa neho dobrovoľne zriekajú rozvozu, pretože by museli spúšťať nákladnú logistiku, ktorá by výrazne predražila cenu konečného produktu.

„Možno si nechcú komplikovať život činnosťami, ktoré majú rádovo nižšiu maržu ako produkty predávané cez pult,“ dodal šéf siete Pizza Mizza.

„Pizzérie by mali dbať na to, že zákazník očakáva tovar v 100-percentnom stave. Každé sklamanie, či v čase donášky, v teplote alebo v prístupe kuriéra, dokáže prinútiť zákazníka nájsť si iného dodávateľa,“ hovorí Katarína Venclová z portálu NaPizzu, ktorý zabezpečuje rozvoz jedla od viacerých pizzérií a reštaurácií.

Pri rozvoze pritom nebýva len problém udržať jedlo teplé, až kým sa dostane k zákazníkovi. Extra náklady podobného charakteru má napríklad Sushi Time.

Okrem termoobalov, ktoré udržujú jedlá ako polievky teplé, má aj také, ktoré musia pri rozvoze udržať studené.

„Sushi rozvážame v špeciálnych chladených termoboxoch, ktoré udržiavajú potrebný chlad. Udržanie predpísanej teploty v chladiacich boxoch počas donášky zákazníkovi sledujeme teplomermi inštalovanými v každom termoboxe,“ opisuje Sushi Time.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  5. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  6. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  7. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  10. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 024
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 757
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 095
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 723
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 290
  6. Kam do tepla v januári? 2 486
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 2 466
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 234
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 117
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 306

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Na Ficovu privatizáciu Telekomu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

BRATISLAVA

Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú

Výstavba necelých siedmich kilometrov električkovej trate trvá 20 rokov.

Neprehliadnite tiež

Amazon vybral dvadsať kandidátov na umiestnenie druhej centrály

Výber miest a lokalít odštartoval prvú etapu súboja o tisícky pracovných miest a miliardy dolárov

Prečo zas meškajú tlačivá daňových priznaní a ako tomu predchádzať

Štát roky nerešpektuje vlastné pravidlá, aby zmeny zákonov plánoval dostatočne vopred.

Poplatok za sobáš budú možno platiť aj neveriaci, diskrimináciu odmietajú

Matriky majú s cirkevnými sobášmi viac práce ako s civilnými, tvrdia autori poplatku.

Slovensko vyšlo ako 30. najlepšia krajina sveta pre život

Zo susediacich krajín je lepším miestom pre život iba Česko a Rakúsko.

V USA žiada o podporu v nezamestnanosti najmenej ľudí za posledných 45 rokov

Ide o najnižší počet žiadostí od februára 1973.