O osude cyklotrónového centra majú rozhodnúť začiatkom roka 2014

Vládni predstavitelia sa ešte pokúsia nájsť strategického ruského investora pre projekt výstavby cyklotrónového centra v Bratislave.

BRATISLAVA. O osude projektu výstavby cyklotrónového centra v Bratislave, o ktorom sa začalo rozprávať už pred sedemnástimi rokmi, sa zrejme definitívne rozhodne začiatkom budúceho roka.

Projekt, ktorý už niekoľko rokov prešľapuje na mieste, potrebuje ruského strategického partnera, keďže Slovensko na jeho realizáciu nemá dostatočné finančné prostriedky.

Ani po vyše roku sa však ruského partnera nepodarilo kompetentným nájsť. Slovenskí vládni predstavitelia sa ho pokúsia nájsť ešte začiatkom budúceho roka.

"Budem komunikovať s podpredsedom ruskej vlády. Ruská strana indikovala záujem, ale nikdy nedošlo k tomu, aby prišiel nejaký seriózny partner. Máme dva mesiace, aby sme vec vyriešili. Hľadáme riešenie,“ povedal po rokovaní vlády minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák.

Ako vyplýva z návrhu ďalšieho postupu v projekte cyklotrónového centra, o ktorom v stredu rokovali ministri, do konca januára budúceho roka musí Slovensko zaujať definitívne stanovisko, či vyzve ruskú stranu na dovoz technologických zariadení, ktoré sú pre nás pripravené v Rusku.

"Ten projekt sa niekedy v minulosti javil zmysluplný. Dnes sme v situácii, že technológiu máme v Rusku, máme rozostavanú budovu na Slovensku a už niekoľko rokov sa snažíme nájsť riešenie šetrné k štátnemu rozpočtu,“ dodal Lajčák. Ministri o spomínanom návrhu nakoniec rokovanie prerušili.

"Vrátime sa k tomu po Novom roku,“ konštatoval Lajčák.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.