SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Kia prekoná rekord, vyrobí vyše 300-tisíc áut

Kórejskú továreň pri Žiline ťahá najmä dopyt z Ruska a Británie

Automobilku pri Žiline postavili pred siedmimi rokmi. Vyrobila doteraz jeden a pol milióna áut.Automobilku pri Žiline postavili pred siedmimi rokmi. Vyrobila doteraz jeden a pol milióna áut. (Zdroj: ARCHÍV SME)

Kórejskú továreň pri Žiline ťahá najmä dopyt po terénnych autách z Ruska a oživenie predaja áut na Britských ostrovoch. Z pol milióna motorov smeruje polovica do Hyundai Nošovice.

ŽILINA. Kia Motors Slovakia sa tento rok prvý raz za sedem rokov výroby dostala na plnú výrobnú kapacitu závodu. Výrobné linky opustí vyše 300-tisíc automobilov. Vyše polovica z nich pripadá na terénny model Sportage.

Druhým výrazným modelom je Kia cee´d a desatinu výroby tvorí malé MPV Kia Venga. Najviac áut slovenská Kia tento rok vyviezla do Ruska, vyše pätinu. Ďalšími veľkými odbytovými trhmi sú Veľká Británia (13%) a Nemecko (9%).

Kórejská automobilka vo svojom závode s 3800 zamestnancami v Tepličke pri Žiline v tomto roku vyrobí aj zhruba pol milióna motorov. O trochu viac schádza z liniek benzínových, naftové tvoria 48 percent produkcie. Informoval o tom hovorca Kia Motors Slovakia Jozef Bačé.

Ruskia továreň

„Výroba v závode počas siedmich rokov stále rástla. Verím, že na tieto úspechy nadviažeme aj v ďalšom období,“ hovorí Eek-Hee Lee, prezident a CEO spoločnosti. Od spustenia sériovej výroby v roku 2006 opustilo brány závodu podľa jeho slov už viac ako jeden a pol milióna vozidiel.

Európski zákazníci značky za ten čas najviac zatúžili po modeli Kia cee’d, ktorej sa v Žiline vyrobilo viac ako 848-tisíc kusov, čo je 54 percent. Továreň vyprodukovala i viac ako 529-tisíc modelu Kia Sportage (34 percent).

V priebehu siedmich rokov Kie na Slovensku sa v priemere každé piate auto vyexportovalo do Ruska. Veľkými odberateľmi sú tradične aj Veľká Británia (10 percent), Nemecko (9 percent) a ďalšie krajiny Západnej Európy.

Prečítajte si aj správu o vývoji predaja automobilov v Európe.

Medzi rokmi 2006 a 2013 spoločnosť vyrobila viac ako dva milióny benzínových a dieselových motorov. Najvyrábanejší je pritom benzínový motor s objemom 1,4 litra (28 percent).

Takmer polovicu vyrobených motorov Kia exportovala do sesterskej spoločnosti Hyundai Motor Manufacturing v Nošoviciach v Českej republike, ktorá vyrába zhruba rovnaký počet áut.

Najstaršia kórejská

V roku 2013 spoločnosť Kia Motors Slovakia prerozdelila na podporu filantropických aktivít a rozvoj Žilinského kraja takmer 860-tisíc eur. Smerovali najmä na podporu hendikepovaných športovcov, vzdelávanie a kultúru, zvyšovanie bezpečnosti na cestách a životné prostredie. Medzi najväčšie projekty podporené v tomto roku patria budovanie a značenie cyklotrás v žilinskom regióne.

Kia Motors Corporation je najstaršou kórejskou automobilkou, bola založená v roku 1944. V deviatich výrobných a montážnych závodoch v piatich krajinách sveta vyrába ročne viac ako 2,7 milióna vozidiel. Kórejský koncern má viac ako 47-tisíc zamestnancov a ročné výnosy tesne nad 30 miliárd eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 388
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 872
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 566
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 099
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 499
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 12 552
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 948
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 420
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 572
  10. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť 10 571
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Deľba lekárov

Popri akcii Spoločná zodpovednosť sa troška zabúda na paralelne prebiehajúce akcie Búrka a Víchrica.

Premiér Igor Matovič.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Vo vlastnej réžii by mohla testovať asi dvadsiatka firiem

Presný počet firiem nie je zatiaľ jasný, rokovania stále prebiehajú.

Ilustračné foto.

Ceny ropy sa po prepade mierne zotavili

Ceny podporili vyhliadky na sprísnenie dodávok.

Ilustračná fotografia.

Rusi sa rozlúčili s lietadlami Tu-154, KĽDR ich stále používa

Únia v roku 2006 zakázala Tu-154 pre vysokú hlučnosť jeho motorov a spotrebu paliva.

Tupolev Tu-154.

Kde išlo o veľa, tam sa objavil. Kto je právnik Zoroslav Kollár?

Zadržaný právnik má zaujímavú minulosť.

Zoroslav Kollár prichádza na výsluch.