O dcérske firmy Carga má záujem 15 investorov

Nákladný dopravca už prvé ponuky záujemcov vyhodnocuje a rozhoduje o tom, s ktorými kandidátmi začne ďalšie kolo rokovaní o vstupe.

(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Záujem o vstup do dvoch dcérskych firiem Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) reálne prejavilo pätnásť potenciálnych investorov, ktorí si v prvom kole výberového konania kúpili informačné memorandum.

Ako agentúru SITA informoval hovorca spoločnosti Martin Halanda, vo všetkých prípadoch ide o renomované medzinárodné subjekty.

Štátny vlakový nákladný dopravca momentálne vyhodnocuje nezáväzné ponuky a rozhoduje o tom, s ktorými kandidátmi začne rokovať o vstupe do dcérskych firiem Cargo Wagon, a.s., ktorá bude manažovať nákladné vozne, a ZSSK Cargo Intermodal, a.s. pre prevádzku intermodálnej, teda kontajnerovej prepravy.

Mená neuviedli

Cargo neuviedlo mená reálnych záujemcov o získanie podielu v dcérskych firmách, pretože sa s nimi dohodlo na mlčanlivosti.

Záujem o vstup do dcérskych firiem ZSSK Carga už potvrdila spoločnosť Slovenská plavba a prístavy, a.s. (SPaP).

"SPaP má záujem o vstup do dcérskych firiem Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, ale nakoľko výberové konanie ešte nie je uzatvorené, považuje naša spoločnosť za predčasné vyjadrovať sa k tejto téme," potvrdil v pondelok pre agentúru SITA hovorca SPaP Juraj Bohunský.

Podľa pôvodných predpokladov záujem o vstup do spoločnosti Cargo Wagon by mohli mať napríklad švajčiarska spoločnosť AAE či francúzska Touax Rail, ktoré patria k skúseným a najväčším hráčom v tomto sektore v Európe.

Záujem môžu mať Rusi, Česi aj Poliaci

O vstup do ZSSK Cargo Intermodal by sa zas mohli zaujímať ruská spoločnosť TransKontainer, dcérska firma Ruských železníc, ale aj napríklad české ČD Cargo či poľské PKP Cargo.

ZSSK Cargo očakávalo, že investor v Cargo Wagon zaplatí za prechod vozňov okolo 200 miliónov eur. Okrem toho by mal budúci partner vložiť do základného imania firmy za 66 % akcií ďalších 40 miliónov eur.

To je podmienkou pre každého záujemcu o vstup do dcérskej firmy. Pod Cargo Wagon má podľa spresnených údajov prejsť okolo 12 400 vozňov a do tridsať zamestnancov materskej spoločnosti. Základné imanie dcérskej firmy má byť 60 miliónov eur a ZSSK Cargo v nej bude mať podiel 34 %.

"Súčasťou dohody má byť aj spätný lízing, resp. prenájom približne 8 500 vozňov na nasledujúcich osem rokov, ktoré aktuálne potrebujeme na pokrytie svojich výkonov. Počítame s tým, že investor zvyšným vozňom zabezpečí prácu na iných trhoch v Európe," uviedol pre agentúru SITA Halanda v októbri.

Rozhodne najmä cena

Kľúčovým kritériom, podľa ktorého sa bude vyberať víťaz, bude cena za 66 % akcií Cargo Wagon. Vyhrať by mal ten, kto ponúkne najviac.

V ZSSK Cargo Intermodal by mali mať Cargo a potenciálny partner zhodne podiel po 50 %. Základné imanie tejto firmy má byť 30 miliónov eur. V tomto prípade by mal investor vložiť do základného imania najmenej 17,5 miliónov eur.

"Opäť bude víťazným kritériom cena za 50-percentný balík akcií," dodal Halanda. Uvedené ceny za akcie v dcérskych firmách sú predpokladané. Pod firmu pre intermodálnu prepravu má prejsť okolo 430 vozňov a do tridsať zamestnancov Carga.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 207
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 950
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 876
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 680
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 236
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 100
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 4 637
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 452
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 756
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 739

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Everest bude ešte ťažší. Čakanie v zápche môže horolezcov stáť život

Hillaryho výšvih – poslednú veľkú prekážku pri výstupe zničilo zemetrasenie.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Brusel chce mať euro do roku 2025 v 27 krajinách Únie

Projekt chcú uskutočniť členovia Komisie Valdis Dombrovskis a Pierre Moscovici.

Na Everest môže vyliezť aj nehorolezec. No nie je to také ľahké

Na najvyššiu horu sveta organizujú cestovné kancelárie komerčné výstupy.

Kde má Slovensko rezervy? Brusel vraví o kvalite škôl či korupcii

Odporúčania Európskej komisie naznačujú, v akých oblastiach by sme sa mali zlepšiť.

Štát mení cestovný poriadok, z Bratislavy do Košíc to bude trvať menej

Upravený cestovný poriadok začne platiť od nedele 11. júna.