O dcérske firmy Carga má záujem 15 investorov

Nákladný dopravca už prvé ponuky záujemcov vyhodnocuje a rozhoduje o tom, s ktorými kandidátmi začne ďalšie kolo rokovaní o vstupe.

(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Záujem o vstup do dvoch dcérskych firiem Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) reálne prejavilo pätnásť potenciálnych investorov, ktorí si v prvom kole výberového konania kúpili informačné memorandum.

Ako agentúru SITA informoval hovorca spoločnosti Martin Halanda, vo všetkých prípadoch ide o renomované medzinárodné subjekty.

Štátny vlakový nákladný dopravca momentálne vyhodnocuje nezáväzné ponuky a rozhoduje o tom, s ktorými kandidátmi začne rokovať o vstupe do dcérskych firiem Cargo Wagon, a.s., ktorá bude manažovať nákladné vozne, a ZSSK Cargo Intermodal, a.s. pre prevádzku intermodálnej, teda kontajnerovej prepravy.

Mená neuviedli

Cargo neuviedlo mená reálnych záujemcov o získanie podielu v dcérskych firmách, pretože sa s nimi dohodlo na mlčanlivosti.

Záujem o vstup do dcérskych firiem ZSSK Carga už potvrdila spoločnosť Slovenská plavba a prístavy, a.s. (SPaP).

"SPaP má záujem o vstup do dcérskych firiem Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, ale nakoľko výberové konanie ešte nie je uzatvorené, považuje naša spoločnosť za predčasné vyjadrovať sa k tejto téme," potvrdil v pondelok pre agentúru SITA hovorca SPaP Juraj Bohunský.

Podľa pôvodných predpokladov záujem o vstup do spoločnosti Cargo Wagon by mohli mať napríklad švajčiarska spoločnosť AAE či francúzska Touax Rail, ktoré patria k skúseným a najväčším hráčom v tomto sektore v Európe.

Záujem môžu mať Rusi, Česi aj Poliaci

O vstup do ZSSK Cargo Intermodal by sa zas mohli zaujímať ruská spoločnosť TransKontainer, dcérska firma Ruských železníc, ale aj napríklad české ČD Cargo či poľské PKP Cargo.

ZSSK Cargo očakávalo, že investor v Cargo Wagon zaplatí za prechod vozňov okolo 200 miliónov eur. Okrem toho by mal budúci partner vložiť do základného imania firmy za 66 % akcií ďalších 40 miliónov eur.

To je podmienkou pre každého záujemcu o vstup do dcérskej firmy. Pod Cargo Wagon má podľa spresnených údajov prejsť okolo 12 400 vozňov a do tridsať zamestnancov materskej spoločnosti. Základné imanie dcérskej firmy má byť 60 miliónov eur a ZSSK Cargo v nej bude mať podiel 34 %.

"Súčasťou dohody má byť aj spätný lízing, resp. prenájom približne 8 500 vozňov na nasledujúcich osem rokov, ktoré aktuálne potrebujeme na pokrytie svojich výkonov. Počítame s tým, že investor zvyšným vozňom zabezpečí prácu na iných trhoch v Európe," uviedol pre agentúru SITA Halanda v októbri.

Rozhodne najmä cena

Kľúčovým kritériom, podľa ktorého sa bude vyberať víťaz, bude cena za 66 % akcií Cargo Wagon. Vyhrať by mal ten, kto ponúkne najviac.

V ZSSK Cargo Intermodal by mali mať Cargo a potenciálny partner zhodne podiel po 50 %. Základné imanie tejto firmy má byť 30 miliónov eur. V tomto prípade by mal investor vložiť do základného imania najmenej 17,5 miliónov eur.

"Opäť bude víťazným kritériom cena za 50-percentný balík akcií," dodal Halanda. Uvedené ceny za akcie v dcérskych firmách sú predpokladané. Pod firmu pre intermodálnu prepravu má prejsť okolo 430 vozňov a do tridsať zamestnancov Carga.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 791
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 405
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 409
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 949
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 972
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 807
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 605
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 474
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 506
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

PLUS

Ako pred sto rokmi vysvetľovali príchod tabaku do Európy

Ako sa tabak (dohán) dostal do Európy a ako sa ujalo fajčenie?

Neprehliadnite tiež

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop