Hyundai plánuje zvýšiť svoj odbyt v Európe v roku 2014

Koncern Hyundai a jeho dcérska spoločnosť Kia boli jedinými "masovými" výrobcami vozidiel, ktorí zaznamenali rast predaja v Európe aj vlani.

FRANKFURT NAD MOHANOM. Juhokórejská automobilka Hyundai Motor chce na budúci rok zvýšiť svoj odbyt v Európe vďaka novej verzii malého mestského modelu i10.

Informovala o tom agentúra Bloomberg s odvolaním sa na vyhlásenie šéfa európskej divízie najväčšej kórejskej automobilky Allana Rushfortha.

Pripomenul, že tento rok bol pre Hyundai rokom zmien, ale investície do výroby už začínajú prinášať prvé výsledky, ktoré by sa mali naplno prejaviť v nasledujúcom roku.

Koncern Hyundai a jeho dcérska spoločnosť Kia boli jedinými "masovými" výrobcami vozidiel, ktorí zaznamenali rast predaja v Európe aj vlani, keď ekonomiky na kontinente zápasili s recesiou.

Rast odbytu sa však tento rok zastavil. Dôvodom bol presun výroby i10 z Indie to Turecka a inovácia modelu.

Do konca budúceho roka by sa malo 90 % z vozidiel, ktoré Hyundai ponúka na európskom trhu, v tomto regióne (vrátane Turecka) aj vyrábať. Závod v tureckom Izmire má výrobnú kapacitu 200.000 vozidiel ročne a továreň v českých Nošoviciach môže za rok vyprodukovať 300.000 áut.

Podľa údajov európskeho združenia výrobcov automobilov ACEA, odbyt Hyundai v Európe za prvých 10 mesiacov roka klesol o 1,6 % na 360.900 vozidiel. Ale celkový dopyt po autách na starom kontinente sa v rovnakom období medziročne znížil o 3,1 %.

Hyundai si chce udržať svoj súčasný 3,5-% podiel na európskom trhu s autami a predpovedá tiež, že predaj áut na kontinente sa na budúci rok zvýši o 3 %.

Kórejská automobilka Hyundai plánuje uviesť na trh 22 nových modelov do roku 2017 a do konca dekády zvýšiť svoj podiel na európskom trhu na 5 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 543
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 354
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 193
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 147
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 043
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 619
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 685
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 183
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 795
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 791

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.

Posledná uránová baňa v strednej Európe definitívne ukončila ťažbu

Zásoby uránu v Rožnej boli objavené v roku 1956 a o rok neskôr sa tam začala ťažba.

Sinn: Za americké ekonomické problémy môže Wall Street a nie Nemecko

Podľa Sinna sú v pozadí slabšieho eura dva dôvody.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop