Peniaze na nové spoje ešte len hľadajú

Železnice nevedia, koľko zaplatia za ďalšie kilometre, ktoré majú vlaky najazdiť. Ľudí chcú prilákať na modernejšie vlaky či wifi pripojenie v nich.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko najazdia podľa nového grafikonu o pol milióna kilometrov viac, než sa píše v končiacom sa grafikone.

Od polovice decembra tohto roka do polovice decembra roka 2014 tak prejdú spolu 30,82 milióna kilometrov.

Z cestovného, ktoré platia ľudia, železnice nedokážu pokryť všetky náklady. Ročne štát dotuje železničnú firmu, ktorá chce skončiť na budúci rok v strate 9,5 milióna eur, sumou vyše 200 miliónov eur.

Nové kilometre by mali jej náklady ešte zvýšiť. O koľko, železnice nevedia. Tvrdia, že to zistia, až keď na konci zrátajú náklady.

Spoliehajú sa na to, že tam, kde už vlak jazdí, porastú len takzvané variabilné náklady, čiže napríklad náklady na ľudskú prácu.

Firma chce lákať ľudí na zmodernizované vlaky či rozširujúce sa wifi pripojenie v nich. Či sú jej plány príliš optimistické, bude záležať aj na jej konkurentoch.

V regionálnej doprave, ktorú najviac železnice posilňovali, sú jej konkuretmi župy, majú na starosti spoje do vzdialenosti 100 kilometrov.

V Banskobystrickom kraji tvrdia, že sa snažia novému grafikonu železníc prispôsobiť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 891
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 512
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 529
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 196
  5. Kam do tepla v januári? 1 843
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 677
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 596
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 464
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 402
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 919

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Čína zavedie ďalšie špecifické emisné limity pre veľké podniky

Vláda v Pekingu chce pokračovať v boji so znečistením.

Účet za brexit výmenou za obchodnú dohodu sa Británii vyplatí

Mayová predbežne súhlasila, že za odchod z EÚ zaplatí približne 40 miliárd libier.

Agentúra S&P potvrdila ratingy Českej republiky

Česká republika obstála v hodnotení medzinárodnej ratingovej agentúry.

Nemci našli v dieselových motoroch Audi softvér na reguláciu emisií

Audi musí povolať do servisom viac ako 120-tisíc áut.

Americké akciové indexy stúpli na nové rekordné maximá

Investori si nevšímali, že Kongres neschváli dočasný rozpočet pre federálnu vládu.