SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

General Motors stiahne značku Chevrolet z európskeho trhu

Chevrolet nedokázal získať dostatočný podiel na trhu v Európe. General Motors ho preto o dva roky stiahne z tohto trhu.

BERLÍN. Americká automobilka General Motors (GM) plánuje od roku 2016 stiahnuť svoju značku Chevrolet z európskeho trhu a viac sa zamerať na hlavné značky na ňom, ktorými sú Opel a Wauxhall.

Dôvodom je, že Chevrolet nedokázal získať dostatočný podiel na trhu v Európe, navyše zasahoval do možností konkurenčných značiek Opel a Wauxhall. Práve zvýšenými investíciami do nich sa chce GM vrátiť na európskom trhu do zisku. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.

General Motors počíta v dôsledku tohto kroku s jednorazovými nákladmi do výšky 1 miliardy USD (735,62 milióna eur). Na druhej strane by to malo podľa firmy viesť k úsporám v oblasti produkcie, marketingu a distribúcie.

Skryť Vypnúť reklamu

Značku Chevrolet vrátila firma GM na európsky trh v roku 2005, pričom mala konkurovať najmä značkám ako Hyundai, Škoda a Dacia. Tento cieľ sa však americkej automobilke splniť nepodarilo.

Čiastočným dôvodom bol aj nástup finančnej a následne dlhovej krízy, ktorý prudko zredukoval dopyt po autách v Európe. S cieľom prispôsobiť sa situácii Chevrolet výrazne znížil ceny a prišiel na trh s novými modelmi. To ho však dostalo do stretu so značkami Opel a Wauxhall. Ukončenie pôsobenia značky Chevrolet v Európe by tak malo pomôcť najmä im.

Na druhej strane toto rozhodnutie pocítia v Kórejskej republike, kde GM produkuje väčšinu áut značky Chevrolet predávaných v Európe. V roku 2012 americká firma vyviezla z južnej Kórey 186.000 áut tejto značky do Európy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  4. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  5. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  9. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  1. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  4. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  5. Legislative intention - recodification of the corporate law
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  9. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  10. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 14 634
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 504
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 745
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 971
  5. Po Slovensku na motorke 6 792
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 460
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 681
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 464
  9. Crème de la crème po slovensky 3 219
  10. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 2 831
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sklárne Slovglass posledné desaťročie chátrajú.

Osud sklární v Poltári je varovaním.


19 h
Dole vodou so Samom Marcom

Ako nazvete tých, ktorí vedome vlastných voličov povzbudzujú v tom, aby umreli?


20. jún

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 391-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 496 obetí.


a 4 ďalší 18 h

Neprehliadnite tiež

Slovenská pošta.

Počas 48 mesiacov môže Slovenská pošta za stráženie zaplatiť viac ako 9,5 milióna eur bez DPH.


SITA 1 h

Od pondelka pokrýva sieť tri prvé dediny pri Bratislave.


SITA 3 h
Minister financií Eduard Heger a riaditeľ Inštitútu finančnej politiky Eduard Hagara počas tlačovej konferencie k reformnému plánu.

Hagara viedol inšitúť od apríla 2019, nový riaditeľ ho má nahradiť od októbra.


SITA 3 h
Ilustračné foto.

Parky trpia nadmernou ťažbou dreva aj výstavbou.


TASR 4 h