SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

General Motors stiahne značku Chevrolet z európskeho trhu

Chevrolet nedokázal získať dostatočný podiel na trhu v Európe. General Motors ho preto o dva roky stiahne z tohto trhu.

BERLÍN. Americká automobilka General Motors (GM) plánuje od roku 2016 stiahnuť svoju značku Chevrolet z európskeho trhu a viac sa zamerať na hlavné značky na ňom, ktorými sú Opel a Wauxhall.

Dôvodom je, že Chevrolet nedokázal získať dostatočný podiel na trhu v Európe, navyše zasahoval do možností konkurenčných značiek Opel a Wauxhall. Práve zvýšenými investíciami do nich sa chce GM vrátiť na európskom trhu do zisku. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.

General Motors počíta v dôsledku tohto kroku s jednorazovými nákladmi do výšky 1 miliardy USD (735,62 milióna eur). Na druhej strane by to malo podľa firmy viesť k úsporám v oblasti produkcie, marketingu a distribúcie.

Skryť Vypnúť reklamu

Značku Chevrolet vrátila firma GM na európsky trh v roku 2005, pričom mala konkurovať najmä značkám ako Hyundai, Škoda a Dacia. Tento cieľ sa však americkej automobilke splniť nepodarilo.

Čiastočným dôvodom bol aj nástup finančnej a následne dlhovej krízy, ktorý prudko zredukoval dopyt po autách v Európe. S cieľom prispôsobiť sa situácii Chevrolet výrazne znížil ceny a prišiel na trh s novými modelmi. To ho však dostalo do stretu so značkami Opel a Wauxhall. Ukončenie pôsobenia značky Chevrolet v Európe by tak malo pomôcť najmä im.

Na druhej strane toto rozhodnutie pocítia v Kórejskej republike, kde GM produkuje väčšinu áut značky Chevrolet predávaných v Európe. V roku 2012 americká firma vyviezla z južnej Kórey 186.000 áut tejto značky do Európy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 088
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 004
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 651
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 277
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 457
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 840
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 724
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 435
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 582
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 560
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Práca

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Rusi sa rozlúčili s lietadlami Tu-154, KĽDR ich stále používa

Únia v roku 2006 zakázala Tu-154 pre vysokú hlučnosť jeho motorov a spotrebu paliva.

Tupolev Tu-154.

Kde išlo o veľa, tam sa objavil. Kto je právnik Zoroslav Kollár?

Zadržaný právnik má zaujímavú minulosť.

Zoroslav Kollár prichádza na výsluch.

Volkswagen Slovakia začal pripravovať testovanie zamestnancov vo vlastnej réžii

Štát umožnil firmám nad 4 000 zamestnancov, aby urobili testovanie vo vlastnej réžii.

Karosérie prichádzajú už nalakované z Mladej Boleslavi.

Nemecké ministerstvo financií pripravuje nové kompenzácie pre firmy

Merkelová aktuálne tlačí na to, aby sa v novembri zaviedli plošné karanténne opatrenia.

Nemecký minister financií Olaf Scholz.