Železničiari pozvánky na zahraničné cesty neukázali

Na služobné výjazdy cestujú železničiari aj v skupinkách.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA)

BRATISLAVA. Prečo chodia zamestnanci železníc na zahraničné pracovné cesty?

Aj to sa snažil zistiť Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) počas kontroly v Železničnej spoločnosti Slovensko. Píše, že odpoveď nenašiel. Podľa protokolu chýbali pozvánky či program rokovaní železničiarov v cudzine.

Hoci vedenie železníc vydalo usmernenie, podľa ktorého by mal na zahraničné cesty chodiť iba jeden zamestnanec, ak je to možné, niekedy išli na cestu dvaja až siedmi. Vysvetlenie, prečo cestovali toľkí, kontrolóri tiež nenašli.

Problém je to podľa NKÚ pri administratívnych pracovníkoch železníc. Sprievodcovia či rušňovodiči, ktorí zachádzajú vo vlakoch za hranice, sú na pracovnej ceste automaticky.

Záznamy o cestách chýbajú

Na zahraničné pracovné cesty úradníkov išlo v roku 2011 vyše 78-­tisíc eur. Vlani železnice znížili počet výjazdov a výdavky na ne na 62­-tisíc eur.

Záznamy o tom, kam a prečo zamestnanci cestujú, kontrolórom chýbali za oba roky. Železničiarom preto odporučili, aby si viedli presné údaje, každý rok ich spísali aj s prínosom ciest.

Železnice tvrdia, že pozvánky a programy rokovaní sú na jednotlivých pracoviskách, ktoré ľudí na cesty vyslali. V tom, že cestuje viac ľudí naraz, problém nevidia. „Chýbajúce pozvánky nepreukazujú, že by na poradu cestovalo zbytočne viac manažérov,“ vysvetľuje hovorkyňa železníc Jana Morháčová.

Podľa nej ide o rokovania s hlavnými partnermi z okolitých krajín, s ktorými si treba dohodnúť kvalitu a kvantitu dopravy. To sa týka niekoľkých odborných útvarov, a tak je úspornejšie poslať ich naraz.

KDH, ktorého manažéri železnice riadili za vlády Ivety Radičovej, odôvodňujú vyšší počet ciest v roku 2011 tým, že museli riešiť nášľapné míny, ktoré nechal manažment z čias prvej vlády Roberta Fica.

Mali zrušiť viac manažérov

Ozdravný plán neplnia železnice podľa plánu. Škrtli o sto riadiacich miest menej, než mali.

BRATISLAVA. Zrušiť 191 manažérskych pozícií. Tak znela úloha, ktorú mala Železničná spoločnosť Slovensko splniť začiatkom apríla roku 2011.

No nestalo sa tak, píše v závere z kontroly Najvyšší kontrolný úrad. Reálne vraj k 1. máju 2011 zrušili iba 81 manažérskych pozícií.

Koľko ľudí skutočne prišlo o prácu, nevedno. Často totiž ide iba o neobsadené pozície.

Dnešné vedenie železníc tvrdí, že sa záchranným balíčkom predchodcov sčasti riadi a snaží sa ho napĺňať. „Je len otázne, či sú také zásadné opatrenia dosiahnuteľné v pôvodne nastavených časových limitoch,“ píšu železnice.

Tvrdia, že sa snažia čo najviac šetriť nákupmi cez elektronické aukcie.

NKÚ im vytkol, že namiesto plánovaných úspor takmer deväť miliónov eur ročne v roku 2011 ušetrili iba 315-­tisíc eur a o rok neskôr niečo vyše milióna. Méty sú vraj nereálne.

Železnice všetky budovy nevyužívajú

Na dvoch miestach v Bratislave by železnice mohli hospodáriť lepšie, ak by obsadili prázdne priestory, tvrdí úrad.

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko nevyužíva svoje priestory, ktoré má na Žabotovej a Železničiarskej ulici v Bratislave. Najvyšší kontrolný úrad tvrdí, že by ich využiť mala.

„Viaceré spoločnosti si ich odmietli prenajať pre nedostatočné technické vybavenie,“ vysvetľujú železnice. Časť kapacity na Žabotovej sa vraj už využíva ako nocľažňa vlakových čiat. Už sa tam presťahoval aj ústredný dispečing spoločnosti.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  2. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  3. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  4. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  5. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  6. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  7. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  8. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  9. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  10. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 453
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 076
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 250
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 337
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 146
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 693
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 389
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 131
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 776
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 2 769

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéfa ÚPN Krajňáka považovali za cuciaka, teraz je pre koalíciu diktátor

Šéf Ústavu pamäti národa viedol spor s českým ministrom financií Andrejom Babišom a zamestnancami, ktorí mali blízko k extrémizmu.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zakázalo prespávanie v kamiónoch, vodičom za to hrozia pokuty

Európska komisia chce v najbližších dňoch ukázať nové pravidlá, ktoré sa týkajú uplatňovania predpisov pre vyslaných pracovníkov v oblasti cestnej dopravy.

British Airways môže pre výpadky stratiť sto miliónov eur

Zrušenie a meškanie letov vyvolalo chaos a frustráciu.

Samsung Electronics uvažuje o zvýšení kapacity v Číne

Dôvodom je veľký dopyt po pamäťových čipoch a rekordné tržby z ich predaja.

Diaľnica D1 v úseku Turany - Hubová povedie cez tunel

Štát vydal záverečné stanovisko z procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie.