Železničiari pozvánky na zahraničné cesty neukázali

Na služobné výjazdy cestujú železničiari aj v skupinkách.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA)

BRATISLAVA. Prečo chodia zamestnanci železníc na zahraničné pracovné cesty?

Aj to sa snažil zistiť Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) počas kontroly v Železničnej spoločnosti Slovensko. Píše, že odpoveď nenašiel. Podľa protokolu chýbali pozvánky či program rokovaní železničiarov v cudzine.

Hoci vedenie železníc vydalo usmernenie, podľa ktorého by mal na zahraničné cesty chodiť iba jeden zamestnanec, ak je to možné, niekedy išli na cestu dvaja až siedmi. Vysvetlenie, prečo cestovali toľkí, kontrolóri tiež nenašli.

Problém je to podľa NKÚ pri administratívnych pracovníkoch železníc. Sprievodcovia či rušňovodiči, ktorí zachádzajú vo vlakoch za hranice, sú na pracovnej ceste automaticky.

Záznamy o cestách chýbajú

Na zahraničné pracovné cesty úradníkov išlo v roku 2011 vyše 78-­tisíc eur. Vlani železnice znížili počet výjazdov a výdavky na ne na 62­-tisíc eur.

Záznamy o tom, kam a prečo zamestnanci cestujú, kontrolórom chýbali za oba roky. Železničiarom preto odporučili, aby si viedli presné údaje, každý rok ich spísali aj s prínosom ciest.

Železnice tvrdia, že pozvánky a programy rokovaní sú na jednotlivých pracoviskách, ktoré ľudí na cesty vyslali. V tom, že cestuje viac ľudí naraz, problém nevidia. „Chýbajúce pozvánky nepreukazujú, že by na poradu cestovalo zbytočne viac manažérov,“ vysvetľuje hovorkyňa železníc Jana Morháčová.

Podľa nej ide o rokovania s hlavnými partnermi z okolitých krajín, s ktorými si treba dohodnúť kvalitu a kvantitu dopravy. To sa týka niekoľkých odborných útvarov, a tak je úspornejšie poslať ich naraz.

KDH, ktorého manažéri železnice riadili za vlády Ivety Radičovej, odôvodňujú vyšší počet ciest v roku 2011 tým, že museli riešiť nášľapné míny, ktoré nechal manažment z čias prvej vlády Roberta Fica.

Mali zrušiť viac manažérov

Ozdravný plán neplnia železnice podľa plánu. Škrtli o sto riadiacich miest menej, než mali.

BRATISLAVA. Zrušiť 191 manažérskych pozícií. Tak znela úloha, ktorú mala Železničná spoločnosť Slovensko splniť začiatkom apríla roku 2011.

No nestalo sa tak, píše v závere z kontroly Najvyšší kontrolný úrad. Reálne vraj k 1. máju 2011 zrušili iba 81 manažérskych pozícií.

Koľko ľudí skutočne prišlo o prácu, nevedno. Často totiž ide iba o neobsadené pozície.

Dnešné vedenie železníc tvrdí, že sa záchranným balíčkom predchodcov sčasti riadi a snaží sa ho napĺňať. „Je len otázne, či sú také zásadné opatrenia dosiahnuteľné v pôvodne nastavených časových limitoch,“ píšu železnice.

Tvrdia, že sa snažia čo najviac šetriť nákupmi cez elektronické aukcie.

NKÚ im vytkol, že namiesto plánovaných úspor takmer deväť miliónov eur ročne v roku 2011 ušetrili iba 315-­tisíc eur a o rok neskôr niečo vyše milióna. Méty sú vraj nereálne.

Železnice všetky budovy nevyužívajú

Na dvoch miestach v Bratislave by železnice mohli hospodáriť lepšie, ak by obsadili prázdne priestory, tvrdí úrad.

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko nevyužíva svoje priestory, ktoré má na Žabotovej a Železničiarskej ulici v Bratislave. Najvyšší kontrolný úrad tvrdí, že by ich využiť mala.

„Viaceré spoločnosti si ich odmietli prenajať pre nedostatočné technické vybavenie,“ vysvetľujú železnice. Časť kapacity na Žabotovej sa vraj už využíva ako nocľažňa vlakových čiat. Už sa tam presťahoval aj ústredný dispečing spoločnosti.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 699
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 715
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 764
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 285
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 826
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 494
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 486
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 191
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 911
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 466

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop