Ceny diaľničných nálepiek sa podľa ministerstva nezvýšia

Hospodársky výbor parlamentu odporučil schváliť vládny návrh zákona o diaľničnej známke, ktorý má od roku 2015 popri súčasných papierových diaľničných nálepkách zaviesť aj elektronizáciu predaja.

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy neplánuje zvyšovať ceny diaľničných nálepiek ani rušiť či obmedzovať ich predaj.

Rezortný štátny tajomník Viktor Stromček o tom v utorok informoval v parlamentnom výbore pre hospodárske záležitosti v spojitosti s vládnym návrhom zákona o diaľničnej známke, ktorý má od roku 2015 popri súčasných papierových diaľničných nálepkách zaviesť aj elektronizáciu predaja.

Výbor odporučil plénu spomínaný návrh zákona schváliť. Terajšie diaľničné nálepky zostanú zachované aj v budúcnosti, ministerstvo však ešte nevie

"V prvom kole chceme vytvárať dodatkovú službu pre motoristov, pre ktorých nie je problém využívať elektronickú diaľničnú známku. Pre istú časť motoristov to ale môže byť trošku problém," zdôvodnil pre agentúru SITA Stromček zachovanie papierových diaľničných nálepiek popri plánovanom zavedení elektronických známok.

"Podľa toho, ako sa bude vyvíjať elektronický systém a klasický, určite jedného dňa, aj keď časový horizont nevieme odhadnúť, klasické diaľničné známky, ako ich poznáme od roku 1996, zaniknú," dodal štátny tajomník. Podľa neho je to len otázka času.

Rezort nechce znevýhodňovať časť motoristov, ktorí nepoužívajú internet a elektronickú komunikáciu, a preto zatiaľ zostanú aj súčasné diaľničné nálepky. "Myslím si, že táto služba bude v rámci širokej motoristickej verejnosti vnímaná pozitívne a takisto aj široko využívaná," očakáva Stromček od elektronického systému predaja diaľničných známok.

Nový spôsob predaja diaľničných známok má zvýšiť efektívnosť kontroly zaplatenia poplatku cez stacionárne alebo mobilné elektronické zariadenia zavedením objektívnej zodpovednosti. Náklady na poskytovanie služby elektronického predaja diaľničných známok podľa rezortu dopravy nepresiahnu dnešné náklady na výrobu a distribúciu diaľničných nálepiek. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. predpokladá hodnotu zákazky vo výške 15 mil. eur za päť rokov služby. Podrobnosti o tom, akými spôsobmi sa budú dať elektronické diaľničné známky kúpiť, dá až verejná súťaž a ponuka víťazného uchádzača. Ministerstvo počíta s tým, že bude možné kúpiť si tieto známky cez internet, mobilný telefón, prípadne na čerpacích staniciach či pobočkách pošty.

Po vstupe zákona do platnosti sa podľa rezortu pre vodičov nezmení prakticky nič, len forma diaľničnej známky.

Nepôjde už o nálepku na prednom skle, ale elektronickú (virtuálnu) známku viazanú k poznávacej značke vozidla. Naďalej sa budú predávať známky s desaťdňovou, mesačnou a ročnou platnosťou, v rokoch 2014 a 2015 sa nepočíta so zmenou ceny. Známky teda budú stáť 10, 14, resp. 50 eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 612
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 565
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 302
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 861
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 972
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 340
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 309
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 094
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 036
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 620

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.