Poisťovne odmietajú, že by mali platiť príbuzným obetí

Keď pozostalí nevysúdia odškodnenie, pretože súdy sa postavia na stranu poisťovní, môžu žalovať Slovensko.

(Zdroj: Ilustračné - SME/Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Slovenská kancelária poisťovateľov odmieta, že by boli poisťovne povinné po rozsudku európskeho Súdneho dvora platiť odškodné pozostalým po obetiach nehôd.

Naše právo podľa jej šéfa Imricha Feketeho nedáva pozostalým možnosť požadovať na súde odškodné za zabitie ich blízkeho pri dopravnej nehode, takáto škoda teda nemôže byť platená z povinného poistenia. Práve takýto názor však Súdny dvor odmietol.

„Keďže zodpovednosť vinníka vznikla na základe dopravnej nehody a mala občianskoprávnu povahu, nič nenasvedčuje, že na túto zodpovednosť sa nevzťahuje vnútroštátne právo zodpovednosti za škodu,“ rozhodol súd.

Aj podľa advokáta Radovala Palu z kancelárie TaylorWessing e/n/w/c je nesporné, že pozostolí si u nás môžu vymáhať cez súd škodu za zabitie blízkeho človeka.

Súdny dvor sa nestotožnil ani s výhradami slovenskej vlády, ktorá sa pred súdom zastala poisťovní, že emocionálna ujma sa nemôže stotožňovať s významom slova škoda.

Fekete ukazuje aj na dva roky staré rozhodnutie Najvyššieho súdu, podľa ktorého sa emocionálna ujma pozostalých zo straty blízkeho nemôže platiť z povinného poistenia auta. Argumenty Najvyššieho súdu sú dnes už nepoužiteľné, a to práve pre rozhodnutie Súdneho dvora.

Povinné poistenie je celoeurópska povinnosť. Keď raz štát umožňuje pozostalým súdiť sa o odškodné, súdy sú povinné rešpektovať názor, že takáto škoda sa platí z poistky.

Inak by mohli pozostalí žalovať Slovensko. „Za to, že náhrada nemajetkovej ujmy nebola v rozpore s európskym právom krytá povinným zmluvným poistením,“ vraví advokát Pala.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 627
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 594
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 254
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 986
  5. Kam do tepla v januári? 1 739
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 444
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 387
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 287
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 858

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

KOMENTÁRE

Trump je neúspešný prezident. Ale väčší problém leží inde

Trumpa zdobí plejáda charakterových necností, ktoré ho zrádzajú.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.