Úrad vrátil Skansku a Strabag späť do súboja o tunel Višňové

Úrad pre verejné obstarávanie vyhovel námietkam Skanska a Strabag proti ich vylúčeniu zo súťaže na výstavbu 13,5-kilometrového úseku diaľnice.

BRATISLAVA. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) podľa informácií agentúry SITA uznal námietky združenia stavebných firiem Skanska SK a Strabag proti ich vylúčeniu z tendra na doprojektovanie a výstavbu 13,5-kilometrového úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala.

ÚVO zároveň nariadil Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) zaradiť uvedené stavebné združenie späť do súťaže a opätovne, už tretí raz, vyhodnotiť ponuky.

"Môžem potvrdiť, že nám dnes bolo doručené rozhodnutie z ÚVO o vrátení nášho združenia späť do verejnej súťaže," uviedla vo štvrtok pre agentúru SITA generálna riaditeľka spoločnosti Skanska SK Magdaléna Dobišová.

Vylúčeniu nerozumeli

Skanska a Strabag podali na ÚVO námietky proti vylúčeniu ich združenia z tendra na výstavbu D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, ktorej súčasťou bude 7,5-kilometrový tunel Višňové, ešte v druhej polovici júla.

Úrad tak rozhodol o námietkach po vyše troch mesiacoch. NDS predtým zamietla žiadosť o nápravu svojho rozhodnutia o vyradení združenia zo súťaže. Skanska a Strabag označili svoje vylúčenie z tendra, rok po otváraní ponúk, za omyl. Diaľničiari pritom ich najnižšiu ponuku pôvodne prijali.

Dôvodom vylúčenia podľa združenia nebola neobvykle nízka cena ani technológia vetrania tunela Višňové, čo namietal neúspešný uchádzač. NDS podľa spoločnosti Skanska zdôvodnila vylúčenie združenia chybným určením dĺžky únikových ciest v tuneli.

"Dôvod vylúčenia ponuky nášho združenia je mimoriadne prekvapivý až zvláštny. Jediné rozumné vysvetlenie pre nás je, že na strane obstarávateľa došlo k omylu, prípadne k nesprávnemu posúdeniu ponuky. V opačnom prípade by sme naše vylúčenie museli vnímať ako účelové a tendenčné," informovala Dobišová ešte v júli agentúru SITA.

Stavby chcú rozbehnúť tento rok

Ministerstvo dopravy v reakcii na rozhodnutie ÚVO uviedlo, že najskôr musí byť ukončený proces verejného obstarávania, aby sa mohlo začať stavať. Ten nie je v kompetencii rezortu a preto ho nemôže komentovať. "Cieľom ministerstva je však začať stavať všetky rozsúťažené úseky diaľnic a rýchlostných ciest ešte v tomto roku," vyhlásil vo štvrtok pre agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa.

Skanska a Strabag navrhli postaviť 13,5-kilometrovú diaľnicu D1 pri Žiline za najnižšiu cenu 338,29 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Je to 37,7 % z pôvodne predpokladanej ceny prác 896,53 mil. eur.

Druhú najlacnejšiu ponuku predložilo konzorcium firiem Doprastav, a.s., Metrostav a.s. a Marti Contractors Ltd., a to 382,83 mil. eur, čo je 42,7 % z odhadovaných nákladov. ÚVO na základe námietok združenia vedeného Doprastavom, ktoré spochybňovalo cenu a technológiu vetrania tunela navrhnuté Skanskou a Strabagom, nariadil opätovné vyhodnotenie ponúk.

NDS následne vylúčila najlacnejšiu ponuku a predbežne prijala druhú ponuku v poradí. Ponuky piatich uchádzačov sa otvárali 26. júna 2012, verejné obstarávanie výstavby diaľnice s tunelom Višňové sa začalo ešte koncom roku 2011, keď rezort dopravy viedol Ján Figeľ (KDH).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 669
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 985
  3. Od septembra opäť po starom 2 982
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 837
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 640
  6. Ako sme jazdili v socializme 1 623
  7. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 1 502
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 267
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 165
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 143

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar zdržuje. Kočnerovho policajta neriešia

Policajný prezident tvrdil, že požiadal o správu, aby mohol zakročiť.

SVET

Bývalý populista Fico nás zradil, znie z Poľska aj Maďarska

Fico o budúcnosti v jadre EÚ hovoril už na jar, médiá si to nevšimli.

Neprehliadnite tiež

Nemci chcú vymazať RegioJet z mapy, Jančura vykladá z autobusov sedačky

Zvýšená konkurencia na ceste môže znamenať spomalenie rozvoja železníc pre RegioJet.

Športová sieť obchodov EXIsport získala peniaze na rozvoj, pomohli jej Poliaci

O akú sumu ide, strany neuviedli. Hovoria však o niekoľkých miliónoch eur.

Najviac slovenských firiem so zahraničným kapitálom majú Česi

Českí podnikatelia vlastnia na Slovensku 9 857 spoločností, čo je približne o tristo podnikov viac ako vlani.

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.