Úrad vrátil Skansku a Strabag späť do súboja o tunel Višňové

Úrad pre verejné obstarávanie vyhovel námietkam Skanska a Strabag proti ich vylúčeniu zo súťaže na výstavbu 13,5-kilometrového úseku diaľnice.

BRATISLAVA. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) podľa informácií agentúry SITA uznal námietky združenia stavebných firiem Skanska SK a Strabag proti ich vylúčeniu z tendra na doprojektovanie a výstavbu 13,5-kilometrového úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala.

ÚVO zároveň nariadil Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) zaradiť uvedené stavebné združenie späť do súťaže a opätovne, už tretí raz, vyhodnotiť ponuky.

"Môžem potvrdiť, že nám dnes bolo doručené rozhodnutie z ÚVO o vrátení nášho združenia späť do verejnej súťaže," uviedla vo štvrtok pre agentúru SITA generálna riaditeľka spoločnosti Skanska SK Magdaléna Dobišová.

Vylúčeniu nerozumeli

Skanska a Strabag podali na ÚVO námietky proti vylúčeniu ich združenia z tendra na výstavbu D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, ktorej súčasťou bude 7,5-kilometrový tunel Višňové, ešte v druhej polovici júla.

Úrad tak rozhodol o námietkach po vyše troch mesiacoch. NDS predtým zamietla žiadosť o nápravu svojho rozhodnutia o vyradení združenia zo súťaže. Skanska a Strabag označili svoje vylúčenie z tendra, rok po otváraní ponúk, za omyl. Diaľničiari pritom ich najnižšiu ponuku pôvodne prijali.

Dôvodom vylúčenia podľa združenia nebola neobvykle nízka cena ani technológia vetrania tunela Višňové, čo namietal neúspešný uchádzač. NDS podľa spoločnosti Skanska zdôvodnila vylúčenie združenia chybným určením dĺžky únikových ciest v tuneli.

"Dôvod vylúčenia ponuky nášho združenia je mimoriadne prekvapivý až zvláštny. Jediné rozumné vysvetlenie pre nás je, že na strane obstarávateľa došlo k omylu, prípadne k nesprávnemu posúdeniu ponuky. V opačnom prípade by sme naše vylúčenie museli vnímať ako účelové a tendenčné," informovala Dobišová ešte v júli agentúru SITA.

Stavby chcú rozbehnúť tento rok

Ministerstvo dopravy v reakcii na rozhodnutie ÚVO uviedlo, že najskôr musí byť ukončený proces verejného obstarávania, aby sa mohlo začať stavať. Ten nie je v kompetencii rezortu a preto ho nemôže komentovať. "Cieľom ministerstva je však začať stavať všetky rozsúťažené úseky diaľnic a rýchlostných ciest ešte v tomto roku," vyhlásil vo štvrtok pre agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa.

Skanska a Strabag navrhli postaviť 13,5-kilometrovú diaľnicu D1 pri Žiline za najnižšiu cenu 338,29 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Je to 37,7 % z pôvodne predpokladanej ceny prác 896,53 mil. eur.

Druhú najlacnejšiu ponuku predložilo konzorcium firiem Doprastav, a.s., Metrostav a.s. a Marti Contractors Ltd., a to 382,83 mil. eur, čo je 42,7 % z odhadovaných nákladov. ÚVO na základe námietok združenia vedeného Doprastavom, ktoré spochybňovalo cenu a technológiu vetrania tunela navrhnuté Skanskou a Strabagom, nariadil opätovné vyhodnotenie ponúk.

NDS následne vylúčila najlacnejšiu ponuku a predbežne prijala druhú ponuku v poradí. Ponuky piatich uchádzačov sa otvárali 26. júna 2012, verejné obstarávanie výstavby diaľnice s tunelom Višňové sa začalo ešte koncom roku 2011, keď rezort dopravy viedol Ján Figeľ (KDH).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 127
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 587
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 670
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 175
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 852
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 632
  7. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 345
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 303
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 653
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 239

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.