Ak taliansky štát vstúpi do Fiatu, General Motors v ňom svoj podiel nezvýši

Rím 17. októbra (TASR) - Fiatu hrozí katastrofa. Turínskemu koncernu nezostáva iná možnosť, len aby ho prevzal americký General Motors, ponechal si ...

Rím 17. októbra (TASR) - Fiatu hrozí katastrofa. Turínskemu koncernu nezostáva iná možnosť, len aby ho prevzal americký General Motors, ponechal si automobilovú divíziu a ostatné časti rozpredal. Nemecký denník Die Welt napísal, že plán Berlusconiho vlády skrachoval po tom, čo sa proti nemu rozhodne postavil detroitský megakoncern.

Premiér Silvio Berlusconi navrhol, aby ministerstvo financií kúpilo 25-% podiel v automobilovej divízii talianskeho strojárskeho gigantu. Týmto spôsobom si chcela vláda zabezpečiť výraznú pozíciu, keď v roku 2004 mal GM prevziať automobilovú výrobu vo Fiate a uskutočniť svoj ozdravný plán. Vláda chcela zabezpečiť zachovanie závodov Fiatu a zamestnanosť v nich.

Vedenie GM však oznámilo, že si nenechá diktovať podmienky. Člen správnej rady GM zodpovedný za finančné otázky John Devine uviedol, že jeho koncern nezvýši podiel vo Fiate, ak sa teraz zásadným spôsobom zmenia vlastnícke pomery v ňom. Američania nechcú sedieť za jedným stolom s talianskym premiérom a rokovať s ním o tom, ktoré závody môžu zavrieť a ktoré nie. Fiat je pre GM zaujímavý len vtedy, ak po prevzatí automobilovej divízie bude mať voľné ruky.

Po tom, ako prišli z Turína zlé správy, vstal zo svojho lôžka chorľavý v rodinnej vile Frescot 81-ročný patriarcha Giovanni Agneli a cestoval do centrály Fiatu v Lancia Thesis. Chcel vzbudiť v prvom rade nádej, že ešte nič nie je stratené. Agneli vo svojom vystúpení spomenul, že koncern vlastní moderne továrne a ešte stále kontroluje štvrtinu talianskeho trhu. Do troch rokov by sa dala ozdraviť výroba automobilov, ak by sa do nej investovalo okolo 10 miliárd EUR. Agneli vyjadril odhodlanie svojej rodiny predať ziskové továrne, medzi ktorými by mohla byť aj továreň na výrobu leteckých motorov FIAT Avio, ktorá by mohla do pokladnice koncernu priniesť 2-3 miliardy EUR.

G. Agneli viedol koncern od roku 1966 do roku 1996 a jeho dedo bol v roku 1899 spoluzakladateľom strojárskeho gigantu.

Talianske banky Sanpaolo, Unicredit, Banca Intensa a Capitalia sa v stredu dohodli na, že koncernu poskytnú v nasledujúcich dvoch rokoch 2,5 miliardy EUR na vývoj nových modelov. Fiat však bankám už teraz dlhuje 3 miliardy EUR.

(1 EUR = 42,010 SKK)

* jns

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 712
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 568
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 270
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 045
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 737
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 556
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 343
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 867
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 618
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 995

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop